Blaupunkt
history

Historia marki Blaupunkt

history1

1.Początki (1924-1938)
Nasza historia rozpoczęła się w listopadzie 1924 roku, kiedy to w niewielkiej miejscowości Bollersdorf pod Berlinem powstała firma Ideal Radiotelefon- & Apparatefabrik. Już od pierwszych dni wyróżniała nas dbałość o jakość – nasze najlepsze słuchawki oznaczaliśmy charakterystycznym niebieskim punktem, który szybko stał się rozpoznawalnym symbolem doskonałości. W 1932 roku zapisaliśmy się w historii, wprowadzając na rynek pierwsze na świecie radio samochodowe. Sześć lat później niebieski punkt, który początkowo był tylko znakiem kontroli jakości, stał się oficjalną nazwą naszej marki – Blaupunkt. 

2. Rozwój (1939-1996) Kolejne dekady przyniosły dynamiczny wzrost i międzynarodowy sukces. W 1959 roku świętowaliśmy sprzedaż milionowego radia samochodowego, co potwierdziło naszą wiodącą pozycję w branży. Do 1996 roku nasze produkty RTV i multimedialny sprzęt samochodowy były dostępne w ponad 50 krajach, czyniąc z Blaupunkt markę o prawdziwie globalnym zasięgu. 


history2

3. Nowoczesność (1996-2015)
Pod koniec XX wieku skupiliśmy się na tym, w czym byliśmy najlepsi – wysokiej jakości sprzęcie multimedialnym do samochodów. W 2010 roku, odpowiadając na potrzeby rynku, powróciliśmy do produkcji sprzętu RTV w ramach Blaupunkt Global Brand Community. Nasze nieustanne dążenie do doskonałości zostało docenione w 2015 roku, gdy otrzymaliśmy prestiżowe wyróżnienie „Brand of the century – German brand standards". 

4. Plany na przyszłość
Z dumą patrzymy na niemal 100 lat naszej historii, ale nie spoczywamy na laurach. Niebieski punkt nadal symbolizuje najwyższą jakość i niezawodność, a my nieustannie pracujemy nad innowacyjnymi rozwiązaniami, które będą wyznaczać standardy na kolejne dekady. Naszą misją jest łączenie niemieckiej precyzji z nowoczesnymi technologiami, aby dostarczać produkty, które zachwycą kolejne pokolenia klientów. Obserwując dynamiczne zmiany na rynku AGD i rosnące oczekiwania konsumentów, koncentrujemy się na rozwoju produktów łączących najnowsze technologie z praktycznymi rozwiązaniami. 

Marka z ponad 100-letnią tradycją, przeszła znaczącą transformację, dostosowując się do zmieniających się potrzeb konsumentów. Choć początkowo firma była znana głównie z wysokiej jakości sprzętu car audio, dziś Blaupunkt to synonim wszechstronności i innowacji w wielu kategoriach produktowych.

Obecnie portfolio marki znacznie wykracza poza tradycyjny segment audio. Blaupunkt z sukcesem rozwija się w następujących obszarach:

Sprzęt AGD: urządzenia gospodarstwa domowego
Narzędzia i sprzęt ogrodowy
Elektronika użytkowa: kontynuacja tradycji audio w nowoczesnym wydaniu


oś czasu

Dziesięciolecia innowacji


Najciekawsze wydarzenia w historii firmy Blaupunkt

1932 pierwsze radio samochodowe w Europie

1952 – pierwsze na świecie radio samochodowe z odbiornikiem fal ultrakrótkich

1959 – milion sprzedanych radiów samochodowych Blaupunkt

1971 – 10 milionów sprzedanych radiów samochodowych Blaupunkt

1974 – pierwsze radio samochodowe z komunikatami o warunkach drogowych

1979 – 25 milionów sprzedanych radiów samochodowych Blaupunkt

1982 – pierwszy prototyp systemu do nawigacji

1989 – pierwsza na świecie masowa produkcja systemów do nawigacji

1999 – 100 milionów sprzedanych radiów samochodowych Blaupunkt

2002 – pierwszy system do nawigacji z dostępem do Internetu

2007 – 75-lecie radia samochodowego Blaupunkt

2010 – powrót do produkcji sprzętu RTV w ramach Blaupunkt Global Brand Community

2015 – przyznanie marce Blaupunkt wyróżnienia „Brand of the century – German brand standards”