Porównanie Nikon D750 body vs Canon EOS 5D Mark III Czarny Body

Nikon D750 body
Nikon D750 body
Canon EOS 5D Mark III Czarny Body
Canon EOS 5D Mark III Czarny Body
Cena od5 500,00 wyprzedane
Ocena
4,8
316 opinii
4,83 5 0 (4,8)
4,8
60 opinii
4,81 5 0 (4,8)
Wybrane oferty

Dane podstawowe

Marka Nikon Canon
Kolor Czarny Czarny

Parametry techniczne

Stablizacja obrazu w korpusie Nie Nie
Rodzaj autofocusa Fazowy, Kontrastu Fazowy, Kontrastu
Ilość punktów autofocusa 51 61
Liczba przewodnia wbudowanej lampy błyskowej 12 brak wbudowanej lampy
Maksymalna wartość czułości ISO 12800 102400
Minimalny czas naświetlania 1/4000 1/8000
Niestandardowy balans bieli Tak Tak
Rodzaj migawki Szczelinowa, Elektroniczna Szczelinowa
Rodzaj wizjera pentapryzmatyczny pentapryzmatyczny
Obsługa formatu RAW Tak Tak
Funkcje Auto ISO -
Stabilizacja obrazu w obiektywie Nie -
Hot Shoe Tak Tak
Wkręt pod statyw Tak Tak
W zestawie Korpus -
Złącza i porty mini jack, Wi-Fi, HDMI (Typ C), USB Hi-Speed Wężyk spustowy, USB 2.0, Pictbridge, mini jack, HDMI
Model D750 body -
Komunikacja Wi-Fi -
Lampa błyskowa Wbudowana -
Rodzaj body body

Zapis danych

Karty pamięci SD, SDHC, SDXC UHS-I, SDXC, SDHC, SD, Compact Flash

Matryca

Technologia matrycy CMOS CMOS
Rozmiar matrycy 35.9 x 24 mm 36 x 24 mm
Rozdzielczość efektywna 24,3 Mpix 22,3 Mpix
Maksymalna rozdzielczość 6016 x 4016 5760 x 3840
Rozdzielczość filmów 1920 x 1080 1920 x 1080
Automatyczne czyszczenie matrycy Tak Tak
Ilość megapikseli 24,1 – 25,8 20,1 – 24

Obiektyw

Obiektyw w zestawie Bez obiektywu Bez obiektywu
Rodzaj obiektywu Bez obiektywu Bez obiektywu
Zoom optyczny 0x 0x
Punkty autofokusa 50 - 65 50 - 65

Funkcje

Auto-Bracketing Nie Nie
Technika redukcji czerwonych oczu Tak Nie
Synchronizacja z drugą kurtyną Tak Nie
Live View Tak Tak
Maksymalna ilość zdjęć w serii 9 16270
Maksymalna szybkość zdjęć w serii 6.5 kl./s 6 kl./s
Dodatkowe funkcje System usuwania kurzu, Podgląd głębi ostrości, Podwójne gniazdo kart pamięci, Tryb zdjęć HDR -

Ekran

Wyświetlacz LCD 3.2'' 3.2''
Ruchomy ekran Tak Nie
Ekran dotykowy Nie Nie

Fizyczne

Głębokość 78 mm -
Wysokość 113 mm -
Szerokość 140,5 mm -
Waga 840 g -

Cechy Produktów

funkcjonalność
jakość zdjęć
szybkość działania

Opinie

Opinie kupujących
  • Jaroslaw Ocena: 5/5
    Jest to moj kolejny Nikon, ostatni to D300s. Ten jest lepszy pod kazdym wzgledem, ale to tylko moje odczucia. Najlepiej sprawdzic osbiscie i sie przekonac. Ja osobiscie polecam. czytaj więcej
  • Barbara Ocena: 4,5/5
    Mam aparat dość krótko, a już jestem nim zachwycona. Lekki, poręczny, znakomicie leżący w dłoni. Błyskawiczny AF, rewelacyjne ISO, baaaardzo elastyczne, wręcz gumowe RAWy. Czytałam o małym buforze, ale ja z szybkimi kartami Kingstona uzyskałam wynik 17 RAWów do zapchania bufora. Więcej nie potrzebuję, ale oczywiście dla kogoś innego może to być za mało. Na D750 przesiadłam się z D700, więc muszę się przyzwyczaić do nowej klawiszologii, ale to nie jest żaden problem, to kwestia przyzwyczajenia się do innego rodzaju obsługi. Reasumując, uważam, że zrobiłam bardzo dobry zakup. czytaj więcej
  • Maciejos Ocena: 5/5
    Pomimo dwóch akcji serwisowych oraz wolnego bufora postanowiłem zakupić D750, ponieważ: - posiada bardzo dobry chwyt - porównywałem z D810 i jednak D750 lepiej leży w dłoni, ale i tak wymaga zakupu gripa, ponieważ użytkując aparat z ciężkimi szkłami korpus jest gorzej wyważony - posiada używalne ISO 6400, które nie traci na jakości(obróbka RAWa) Aparat używam do zdjęć sportowych, do których kompletnie się nie nadaje, ze względu na zapychający się bufor (wykonuję zdjęcia w RAWach(14bit)). Zakupiłem go, ponieważ potrzebowałem przejść na FX, a cena 5200 z cacheback-em jest bardzo atrakcyjne:) czytaj więcej
  • Użytkownik Ceneo Ocena: 4,5/5
    Nad mnogością zalet nie ma co się rozpisywać. Aparat generuje wysokiej jakości obrazy, jest szybki, ma celny AF, programowalne przyciski, cichy tryb pracy i wiele wiele innych udogodnień sprawiających fotografowanie wygodniejszym i jeszcze przyjemniejszym. Muszę jednak wspomnieć o dwóch "wadach" lub niedociągnięciach. Po pierwsze natychmiast po zakupie należy wyłączyć tryb redukcji szumów przy wysokich ISO. Fabrycznie wartość ustawiona jest na poziom średni. Algorytm tej funkcji jest skonstruowany tak, że powstały obraz przypomina zdjęcia z pierwszych cyfrowych kompaktów. Jest "gumowaty", wygląda jakby piksele posklejały się w jakąś lepką konsystencję. Obraz wygląda fatalnie i to wcale niekoniecznie na wysokim ISO (funkcja być może działa na stałe lub pojęcie wysokie ISO zaczyna się przy n czytaj więcej
  • Hakarn Ocena: 4,5/5
    Aparat świetnie wykonany i strzelający bardzo dobre jakościowo zdjęcia przy celnym AF, ładnej plastyce pełnej klatki. Dla ludzi szukających pełnej klatki z rozbudowanymi możliwościami konfiguracji body - będzie to świetny wybór. Jedyny duży minus to cena, kilka lat po premierze spadła zaledwie o 3tys zł i nadal są to okolice 10tys zł. czytaj więcej
  • Las fotos Ocena: 5/5
    Bardzo polecam! Zaskakuje mnie na każdym pukncie, dopiero odkrywam jego możliwości. Na pewno wart wydanych pieniędzy. W ciemnych pomnieszczeniach radzi sobie powalająco, aktualnie podpięty pod Tamron 24-70 F2,8, również kupiony w tym sklepie. czytaj więcej

Podsumowanie

Ilość punktów 17/22 14/22
Wybrane oferty

Opis pojęć użytych w porównaniu

Stablizacja obrazu w korpusie

Stabilizacja obrazu w korpusie to jedna z funkcji, którą posiadają niektóre modele lustrzanek cyfrowych. Jest to stabilizacja wbudowana w matrycę, dzięki której nie jest konieczny obiektyw ze stabilizacją. Producent powinien podawać skuteczność stabilizacji obrazu w korpusie jaką posiada dany model. Wysoka skuteczność pozwoli na robienie ostrych, wyraźnych zdjęć przy korzystaniu z długich ogniskowych i gdy nie używamy statywu.

Ilość punktów autofocusa

Ilość punktów autofocusa to jeden z parametrów lustrzanki cyfrowej, który określa w ilu miejscach aparat może wyostrzyć obraz na jednym kadrze. Im więcej punktów autofocusa, tym bardziej ostre zdjęcie. Dzięki nim możliwe jest szybkie i precyzyjne nastawienie ostrości, również na obiekty, które znajdują się poza centrum kadru. w aparatach wysokiej jakości, takich punktów może być nawet kilkadziesiąt, a użytkownik może samodzielnie dostosować ich ilość.

Maksymalna wartość czułości ISO

Maksymalna wartość czułości ISO to parametr w aparacie, który określa wrażliwość sensora na światło. Im wyższy ten parametr, tym matryca mocniej reaguje na światło. Im wyższa czułość, tym mniejsza jakość zdjęć. Pojawiają się szumy, zmniejsza się szczegółowość, kontrast i nasycenie. Wyższą wartość czułości ISO zazwyczaj wykorzystuje się podczas robienia zdjęć w nocy, podczas zdjęć dziennych możemy ją wykorzystać dla uzyskania specjalnego efektu na zdjęciu.

Minimalny czas naświetlania

Minimalny czas naświetlania w lustrzankach cyfrowych - jest to, najprościej mówiąc, minimalny czas otwarcia migawki w aparacie. W tym czasie naświetlany jest światłoczuły przetwornik fotoelektryczny (czyli światłoczuła matryca). Jeżeli do tej matrycy dotarło za dużo światła, otrzymujemy prześwietlony materiał, a jeżeli za mało - niedoświetlony. Mając duży czas naświetlania możemy wykonać fotografie przy słabym oświetleniu, a ponadto uzyskać interesujące efekty artystyczne.

Niestandardowy balans bieli

Niestandardowy balans bieli to jedna z funkcji w aparacie cyfrowym, która pozwala samodzielnie dostosować balans bieli podczas wykonywania zdjęć. Funkcja ta jest zazwyczaj wykorzystywana w nietypowych warunkach oświetlenia. Aby jej użyć, należy najpierw ją uruchomić, a następnie wykadrować biały obiekt w taki sposób, by wypełnił cały kadr. Dzięki temu, aparat ustawi wartość niestandardowego balansu bieli, która zostanie ustawiona do zdjęć.

Rodzaj migawki

Rodzaj migawki w aparatach bezlusterkowych może być mechaniczny, elektroniczny, hybrydowa lub szczelinowa.

Hot Shoe

Hot Shoe to złącze umieszczone w górnej części korpusu aparatu cyfrowego, które służy do łączenia ze specjalnie ukształtowanym elementem zewnętrznej lampy błyskowej. Pozwala ono na bezpośrednie przekazywanie sygnałów między aparatem i lampą. Możliwe jest również zainstalowanie specjalnego adaptera "gorącej stopki" na aparacie, który umożliwia instalację wszelkich dodatkowych akcesoriów, a nawet drugiego aparatu. Jest to przydatne rozwiązanie zwłaszcza dla profesjonalistów.

Wkręt pod statyw

Wkręt pod statyw - element ze stali nierdzewnej służący do mocowania lustrzanki cyfrowej do statywu. Wkręty są gwintowane w dwóch standardach: UNC 1/4" ze skokiem gwintu w ilości 20 zwojów na cal oraz UNC 3/8" ze skokiem gwintu w ilości 16 zwojów na cal. Gwinty wkrętów pod statyw posiadają kąt boku zarysu o wartości 60⁰.

Złącza i porty

Złącza i porty w aparatach bezlusterkowych to interfejsy do podłączania dodatkowych akcesoriów i przesyłania danych. Mogą zawierać porty USB, HDMI, mikrofonowe, słuchawkowe i gniazdo dla karty pamięci. Umożliwiają ładowanie, przesyłanie zdjęć oraz podłączanie mikrofonów czy innych akcesoriów.

Komunikacja

Komunikacja to proces przekazywania sygnałów dźwiękowych między różnymi urządzeniami lub głośnikami, obejmuje połączenia przewodowe, takie jak HDMI, optyczne lub analogowe, oraz bezprzewodowe, takie jak Bluetooth, Wi-Fi lub NFC, umożliwiając różne sposoby podłączenia i strumieniowania dźwięku.

Karty pamięci

Karty pamięci w aparatach bezlusterkowych to nośniki danych, na których zapisywane są zdjęcia i filmy. Popularne rodzaje to karty SD oraz ich wersje rozszerzone, jak SDHC i SDXC. Wielkość karty zależy od potrzeb użytkownika i możliwości aparatu.

Rozmiar matrycy

Rozmiar matrycy w aparatach bezlusterkowych wpływa na jakość obrazu. Wyróżniamy APS-C, Micro Four Thirds oraz pełnoklatkowe. Im większa matryca, tym lepsza jakość zdjęć, szczególnie przy słabym oświetleniu.

Rozdzielczość efektywna

Rozdzielczość efektywna aparatu cyfrowego jest określana za pomocą dwóch liczb określających liczbę pikseli w matrycy. Pierwsza to liczba wszystkich pikseli (np. 8,2MP), druga to liczba pikseli efektywnych (np.8,0MP). Liczba wszystkich pikseli określa nam, ile pikseli światłoczułych jest na matrycy aparatu. Liczba pikseli efektywnych określa z kolei, ile z tych pikseli stanowi punkty robionego zdjęcia (w praktyce jest równa iloczynowi wskazanej rozdzielczości aparatu).

Maksymalna rozdzielczość

Maksymalna rozdzielczość to jeden z parametrów aparatów cyfrowych, który podawany jest megapikselach i określa on maksymalną liczbę foto-czułych komórek na elemencie światłoczułym aparatu. Każda komórka odpowiada jednemu pikselowi zdjęcia. Im większa maksymalna rozdzielczość, tym lepszej jakości zdjęcia otrzymamy po ich wywołaniu. w celu określenia potrzebnej rozdzielczości powinniśmy ustalić wielkość zdjęć do wywołania. Im jest ona większa, tym większej rozdzielczości potrzebujemy.

Rozdzielczość filmów

Rozdzielczość filmów to parametr mówiący o tym, w jakiej rozdzielczości będą nagrywane filmy przez dany apart cyfrowy. Główną rolą aparatu jest robienie zdjęć, dlatego nagrywane filmy będą zazwyczaj gorszej jakości, niż te nagrane sprzętem do tego przeznaczonym. Jest to dodatkowa funkcja. Standardowa rozdzielczość nagrań aparatem cyfrowym wynosi 160x120, 320x240, lub 640x480 pikseli. Nawet najwyższa rozdzielczość nie zapewni dobrej jakość filmów.

Automatyczne czyszczenie matrycy

Automatyczne czyszczenie matrycy to funkcja, którą posiadają lustrzanki cyfrowe. Czyszczenie jest wykonywana za pomocą ultradźwięków, niektóre urządzenie aktywują funkcję automatycznie przy wyłączaniu i włączaniu aparatu, a w niektórych trzeba ją uruchomić samodzielnie. Automatyczne czyszczenie radzi sobie z większością zabrudzeń, ale nie jest w stu procentach skuteczne, dlatego zdarza się, że pozostawi część zabrudzeń. Warto wykonywać czynności, które uchronią aparat przez zabrudzeniem.

Ilość megapikseli

Ilość megapikseli - oznacza liczbę pikseli w milionach. Piksele to z kolei części składowe obrazu wyświetlanego na matrycy lustrzanki cyfrowej. Każdy z tych niewielkich elementów ma przypisany kolor w systemie RGB.

Obiektyw w zestawie

Obiektyw w zestawie to parametr lustrzanek cyfrowych, który informuje nas ile i jakie obiektywy znajdują się w zestawie z danym modelem lustrzanki cyfrowej. Lustrzanka cyfrowa może mieć z reguły dołączony jeden lub dwa obiektywy. Istnieje również możliwość dokupienia obiektywu spoza zestawu, który również będzie kompatybilny z naszym aparatem. Rodzaj obiektywu w zestawie to jeden z ważniejszych czynników decydujący o jakości wykonywanych zdjęć.

Zoom optyczny

Zoom optyczny to jeden z parametrów aparatu cyfrowego. Informuje nas o tym, ile razy można zwiększyć ogniskową w obiektywnie zmiennoogniskowym, a więc jaki jest zakres przybliżenia. Przykładowo, pięciokrotny zoom (zoom x5 ]) mówi o tym, że najdłuższa ogniskowa w danym obiektywie będzie pięć razy dłuższa, niż jego najkrótsza ogniskowa. Zoom optyczny to ważny parametr, gdyż umożliwia wykonania przybliżenia na interesujący nas obiekt.

Auto-Bracketing

Auto - bracketing to jedna z funkcji dostępna w lustrzankach cyfrowych, dzięki niej możliwe jest prawidłowe naświetlenie zdjęcia. Aparat wykonuje dwa lub trzy zdjęcia tej samej sceny z różnymi parametrami naświetlania, dzięki czemu możliwy jest wybór tego najlepszego. Zazwyczaj auto-bracketing wykorzystuje się podczas trudnych warunków oświetleniowych, gdy jest ciemno lub gdy występują też duże kontrasty. To funkcja również przydatna dla początkujących fotografów.

Technika redukcji czerwonych oczu

Technika redukcji czerwonych oczu to jedna z funkcji lustrzanki cyfrowej. Umożliwia likwidację efektu czerwonych oczu na zdjęciach wykonywanych z użyciem lampy błyskowej. W aparacie z wbudowaną lampą błyskową, wykonywanych jest kilka krótkich błysków jeszcze przed otwarciem migawki. Powoduje to zmniejszenie się źrenicy , dzięki czemu oko przystosowuje się do jasnego światła. Następnie wykonywane jest zdjęcie, na którym przystosowane do światła oczy, nie wychodzą na czerwono.

Synchronizacja z drugą kurtyną

Synchronizacja z druga kurtyną to funkcja w lustrzance cyfrowej, która podczas robienia zdjęcia naświetla wpierw tło zdjęcia światłem zastanym, by następnie uruchomić lampę tuż przed zamknięciem migawki. Taki zabieg ma na celu doświetlenie fotografowanego obiektu, ale dzięki niemu na zdjęciu widoczne jest również tło. Jeśli nie użyjemy synchronizacji z drugą kurtyną, tło może wyjść całe czarne, co nie zawsze jest pożądanym efektem.

Live View

Live View to jedna z funkcji stosowana w niektórych modelach lustrzanek cyfrowych. Tryb Live View pozwala obejrzeć obraz na wyświetlaczu podczas kadrowania. Jest to możliwe dzięki podniesieniu lustra przez lustrzankę, obraz jest wtedy rejestrowany przez matrycę i wyświetlany na ekranie aparatu. Nie każda lustrzanka posiada taką funkcję, wtedy nie ma możliwości podglądu na wyświetlaczu, jedynie przez wizjer.

Maksymalna ilość zdjęć w serii

Maksymalna ilość zdjęć w serii to jeden z parametrów w aparacie cyfrowym. Określa on ile zdjęć jedno po drugim wykona aparat, przy uruchomionej funkcji zdjęcia seryjne. W zależności od modelu, aparat może wykonać od kilku do nawet kilkudziesięciu zdjęć w serii. Często możliwe jest również wybranie szybkości robienia zdjęć seryjnych między serią szybką i normalną.

Maksymalna szybkość zdjęć w serii

Maksymalna szybkość zdjęć w serii to parametr aparatów cyfrowych podawany w klatkach na sekundę. Informuje nas o tym, ile maksymalnie klatek zapisze aparat w ciągu jednej sekundy, jeśli uruchomimy funkcję zdjęć seryjnych. W profesjonalnym sprzęcie może to być nawet 10 klatek na sekundę. Jest to uzależnione od szybkości działania całego aparatu, również od szybkości transferu danych do pamięci wewnętrznej.

Wyświetlacz LCD

Wyświetlacz LCD to jeden z elementów lustrzanki cyfrowej. Umieszczony zazwyczaj jest z tyłu obudowy, dzięki niemu możliwe jest programowanie ustawień w aparacie. Im jest on większy, tym łatwiej jest dokonywać zmian w ustawieniach. W zależności od modelu, aparat może posiadać wyświetlacz LCD nieruchomy lub ruchomy, który można odchylać lub obracać, a często stosowany jest również dodatkowy monochromatyczny wyświetlacz LCD.

Ruchomy ekran

Ruchomy ekran to funkcja stosowana w niektórych modelach lustrzanek cyfrowych. Dzięki niej, możemy ustawić ekran aparatu, tak by było nam wygodnie zrobić zdjęcie. Jest to przydatne, gdy wykonując zdjęcie przyjmujemy niestandardową pozycję. Ruchomy ekran daje nam większe możliwości kadrowania. W zależności od modelu, może on być odchylany lub obrotowy. Odwracając ekran wyświetlaczem do obudowy, chronimy go przed uszkodzeniem.