Działanie usługi Kup teraz
- Czym jest usługa Kup Teraz?
Kup Teraz jest usługą marketplace w serwisie Ceneo.pl.
Ceneo.pl jest platformą zakupową, która pośredniczy w dokonywaniu transakcji. Kupujący składa i opłaca zamówienie w Ceneo.pl, ale to wybrany sklep realizuje zamówienie. Polecana jest szczególnie dla użytkowników, którzy chcą dokonywać zakupów w wielu sklepach jednocześnie przy użyciu jednej platformy.
- Czy za skorzystanie z Kup Teraz muszę coś zapłacić?
- Nie pobieramy żadnych dodatkowych opłat od kupujących korzystających z marketplace Kup Teraz. Kupujący płacą za zamówione towary, ich wysyłkę oraz za realizację przez sprzedawców usług dodatkowych takich jak np. wniesienie, montaż czy pakowanie na prezent.
- Dlaczego nie wszystkie produkty mają możliwość zakupu w Kup Teraz?
- Aby produkty były dostępne w marketplace Kup Teraz, muszą zostać włączone do tej usługi przez Sprzedających. Część sklepów nie korzysta z usługi Kup Teraz, dlatego nie wszystkie produkty są dostępne w marketplace.
Bezpieczeństwo
- Prawa konsumenta
- Kupujący w Internecie korzystają z dodatkowych uprawnień nieprzewidzianych dla kupujących dokonujących zakupów poza Internetem - np. z prawa do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni (na podstawie art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta – t.j. Dz. U. 2020, poz. 287). Pamiętaj jednak, że przed dokonaniem zakupu w sklepie internetowym zawsze należy dokładnie przeczytać regulamin sklepu i wynikające z niego zasady składania zamówień, czas ich realizacji, warunki dostawy oraz zasady reklamacji i zwrotów.
- Czym są „Zaufane Opinie” ?
- Opinie zamieszczane w serwisie, oznaczone jako "Zaufane Opinie" dodawane są przez użytkowników, którzy dokonali zakupu produktu w konkretnym sklepie internetowym za pośrednictwem Ceneo.pl.
Po zakupie towaru użytkownik wypełnia ankietę sklepu biorącego udział w "Programie Zaufanych Opinii", dzięki temu mamy pewność, że opinie pochodzą od klientów, którzy dokonali zakupu w konkretnym sklepie internetowym poprzez serwis Ceneo.pl. Dzielenie się zarówno pozytywnymi, jak i negatywnymi uwagami na temat swoich doświadczeń zakupowych zapewnia rzetelny obraz zarówno sklepów, jak i produktów.
Kilka dni po zakupie w sklepie biorącym udział w Programie otrzymasz e-mail z prośbą o podzielenie się opinią w specjalnej ankiecie. Do ankiety możesz przejść również z poziomu Moje Ceneo. - Zapłaciłem, ale nie otrzymałem towaru
- Za realizację zamówień odpowiedzialni są sprzedający. Upewnij się, czy czas realizacji zamówienia już minął. Jeżeli tak, skontaktuj się ze sprzedającym, opisując proces zakupowy. Kontakt do sklepu realizującego zamówienie znajdziesz:
1. w potwierdzeniu złożenia zamówienia otrzymanym mailowo (w sekcji „informacje o sklepie”),
2. w szczegółach zamówienia widocznych w Moje Ceneo opcja „Zapytaj nas, chętnie pomożemy”,
3. na karcie sklepu w Ceneo. - Otrzymałem towar niezgodny z opisem
- W takiej sytuacji skorzystaj z opcji "Zapytaj nas, chętnie pomożemy" i wypełnij formularz kontaktowy. Opisz nam cały proces zakupowy. Pamiętaj, że im więcej informacji podasz:
- nazwa sklepu,
- numer zamówienia,
- data złożenia zamówienia,
- nazwa zamówionego towaru,
- wybrana forma płatności i dostawy
tym szybciej wyjaśnimy sprawę ze Sklepem. - Nie mogę skontaktować się ze Sklepem
- Na początku sprawdź, czy wiadomości od Sklepu nie znalazły się w folderze Spam lub Niechciane. Jeśli nie ma ich w tych folderach, skorzystaj z opcji "Zapytaj nas, chętnie pomożemy" i wypełnij formularz kontaktowy. Opisz nam cały proces zakupowy. Pamiętaj, że im więcej informacji podasz:
- nazwa sklepu,
- numer zamówienia,
- data złożenia zamówienia,
- nazwa zamówionego towaru,
- wybrana forma płatności i dostawy
tym szybciej wyjaśnimy sprawę ze Sklepem.
Moje zamówienie
- W jaki sposób mogę złożyć zamówienie w usłudze Kup Teraz?
- To proste. Znajdź na Ceneo produkt, który chcesz kupić i wybierz dowolną ofertę sklepu z widoczną opcją Kup Teraz. Po kliknięciu w nią przejdziesz do koszyka, a w kolejnych krokach sfinalizujesz zamówienie łącznie z jego opłaceniem. Bardziej szczegółowy schemat ilustrowany obrazkami znajduje się TUTAJ.
- Czy aby dokonać zakupów w systemie Kup Teraz muszę się rejestrować w Ceneo?
- Możesz kupować bez zakładania konta w Ceneo, jednak tracisz wtedy możliwość podglądu informacji o zamówieniu, kontaktu ze sklepem bezpośrednio ze swojego konta i wiele innych możliwości. Założenie konta w Ceneo zajmuje chwilę i możesz to zrobić też przy użyciu swojego konta Google, Facebook, Apple ID lub Allegro: załóż konto w Ceneo.
- Chcę sprawdzić status swojego zamówienia. Jak mogę to zrobić?
- Po dokonaniu zamówienia w Kup Teraz otrzymasz od nas maila z potwierdzeniem jego złożenia. Po opłaceniu zamówienia zostaje ono przekazane sprzedawcy do realizacji i o kolejnych etapach poinformuje Cię sprzedawca. Powiadomienie od Ceneo otrzymasz w razie edycji lub anulowania zamówienia przez sprzedającego. Zamówienie złożone po rejestracji konta oraz po zalogowaniu się na konto użytkownika, znajdziesz w zakładce Zamówienia w Moje Ceneo.
- Chcę zmienić dane do wysyłki. W jaki sposób mogę to zrobić?
Aby zmienić dane do wysyłki, należy skontaktować się ze sprzedawcą realizującym Twoje zamówienie. Kontakt do sklepu realizującego zamówienie znajdziesz:
1. w potwierdzeniu złożenia zamówienia otrzymanym mailowo (w sekcji „informacje o sklepie”),
2. w szczegółach zamówienia widocznych w Moje Ceneo opcja „zapytaj nas, chętnie pomożemy”,
3. na karcie sklepu w Ceneo.- Jak długo trwa realizacja zamówienia Kup Teraz?
Zamówienia składane na Ceneo realizowane są przez poszczególnych sprzedawców, więc czas realizacji zależy od dostępności produktu w danym sklepie. Przed złożeniem zamówienia sprawdź dostępność danej oferty i na tej podstawie podejmij decyzję o zakupie.
Płatności
- W jaki sposób dokonuje się płatności w usłudze Kup Teraz?
- Wszyscy sprzedawcy samodzielnie decydują jakie formy płatności są aktywne dla nich w Kup Teraz. Metody płatności dostępne dla sprzedawców w Kup Teraz to:
- płatności błyskawiczne,
- płatności kartą,
- raty,
- bezpośrednia wpłata na konto,
- płatność przy odbiorze,
- płatności odroczone PayPo i Twisto. - Dodałem do koszyka produkty z kilku sklepów. Czy muszę osobno dokonywać płatności dla każdego z nich?
Nie. W takim przypadku wykonujesz jedną płatność za całą wartość zamówienia.
Przesyłka
- W złożonym zamówieniu Kup Teraz mam produkty od różnych sprzedawców. Otrzymam wszystkie w jednej przesyłce, czy osobno od każdego ze sklepów?
- Zamówienia składane w Kup Teraz są realizowane bezpośrednio przez sprzedawców, więc od każdego z nich otrzymasz osobne przesyłki.
- Jaki jest koszt przesyłki produktu w usłudze Kup Teraz?
Koszty przesyłki ustalane są indywidualnie przez każdy ze sklepów. Informacja o kosztach przesyłki znajduje się przy każdej ofercie sklepowej na Ceneo pod linkiem: Szczegóły dostawy. Po dodaniu produktów do koszyka i przejściu do kasy kupujący ma możliwość wyboru spośród wszystkich dostępnych form dostawy, jakie oferuje dany sklep.
- Jak długo muszę czekać na przesyłkę?
- Czas dostawy zależny jest od sprzedawców, którzy realizują zamówienia. Przed złożeniem zamówienia należy sprawdzić status dostępności danej oferty, który jest widoczny obok ceny w wersji na komputerze lub po przesunięciu wiersza z ofertą w prawo w wersji na telefon. W przypadku wątpliwości dotyczących statusu przesyłki należy skontaktować się ze sprzedawcą realizującym Twoje zamówienie.
- Od kogo otrzymam przesyłkę z zamówieniem w Kup Teraz? Od Ceneo, czy od sprzedawcy?
- Zamówienia złożone w Kup Teraz realizowane są bezpośrednio przez sprzedających, więc przesyłkę otrzymasz od sprzedawcy.
- Czy w usłudze Kup Teraz” istnieje możliwość wysłania przedmiotu za granicę?
- Obecnie w usłudze Kup Teraz nie ma możliwości wysyłki towaru za granicę – wszystkie zamówienia można realizować tylko na terenie Polski. Można natomiast skontaktować się bezpośrednio ze sprzedającym i dopytać o możliwość wysyłki towaru za granicę.
POK
- Czym jest POK?
- POK to inicjatywa Ceneo, której celem jest ochrona kupujących. Istotą tego programu jest wypłacanie rekompensat dla użytkowników, którzy nie otrzymali zakupionego towaru bądź otrzymali towar niezgodny z zamówieniem.
- Sklep nie przysłał mi produktu, co muszę zrobić aby skorzystać z Programu Ochrony Kupujących?
- Jeżeli próby porozumienia ze sklepem nie przyniosły rezultatu, należy na policji złożyć zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa. Po otrzymaniu informacji o wszczęciu postępowania w Twojej sprawie wypełnić specjalny formularz i przesłać go o Ceneo w ciągu od 30 do 120 dni od dokonania transakcji. Następnie otrzymasz od nas gotowy formularz do wypełnienia. Trzeba go będzie wypełnić, wydrukować i odesłać do Ceneo wraz z kompletem niezbędnych dokumentów w ciągu 90 dni. Ceneo w ciągu 30 dni poinformuje Cię o swojej decyzji. Szczegółowa procedura znajduje się TUTAJ.
- Otrzymałem uszkodzony towar. Czy w takiej sytuacji mogę skorzystać z Programu Ochrony Kupujących?
- Tak, w takiej sytuacji istnieje możliwość ubiegania się o rekompensatę w ramach Programu Ochrony Kupujących. Aby otrzymać rekompensatę, należy zastosować się do procedury opisanej TUTAJ.
- Co to znaczy ze transakcje Kup Teraz objęte są Programem Ochrony Kupujących
Wszystkie oferty w ramach Kup Teraz objęte są Programem Ochrony Kupujących, co oznacza, że w razie nieotrzymania towaru bądź otrzymania towaru niezgodnego z opisem, użytkownik może ubiegać się o rekompensatę od Ceneo. WIĘCEJ INFORMACJI.
Anulowanie zamówienia
- Chcę anulować zamówienie złożone w Kup Teraz. Jak mogę to zrobić?
Aby anulować złożone zamówienie Kup Teraz, należy skontaktować się bezpośrednio ze sklepem, w którym dokonano zakupu. Kontakt ze sklepem jest możliwy poprzez formularz, do którego link znajdziesz zarówno w mailu od Ceneo, jak i w szczegółach zamówienia widocznych w Moje Ceneo.
- Przyszedł mail z informacją o anulowaniu zamówienia Kup Teraz przez sprzedawcę. Jaka jest tego przyczyna?
- Sprzedawca, podobnie jak kupujący, ma w wyjątkowych sytuacjach możliwość anulowania zamówienia. Może się tak stać np. gdy produkt zostanie wyprzedany, zanim dane na stronie www zostaną uaktualnione. Takie sytuacje są niezwykle rzadkie i za każdym razem o powodzie anulowania jesteś informowany drogą mailową. W przypadku wątpliwości dotyczących powodu anulowania zamówienia, możesz skontaktować się ze sprzedającym. W razie anulowania zamówienia otrzymasz zwrot swojej wpłaty na konto.
- Sklep anulował moje zamówienie Kup Teraz. Kiedy otrzymam zwrot pieniędzy?
- Termin zwrotu środków uzależniony jest od kilku czynników w tym formy płatności czy statusu realizacji wpłaty. W celu uzyskania szczegółowych informacji o statusie zwrotu należy skontaktować się ze sklepem realizującym zamówienie. W przypadku pytań lub wątpliwości można również skierować pytanie do Ceneo, korzystając z opcji "Zapytaj nas, chętnie pomożemy" i wypełnić formularz kontaktowy. Pamiętaj, że środki wpłacone przez kupujących na żadnym etapie nie wpływają na konto portalu Ceneo i nie jesteśmy ich dysponentem.
Zwroty towarów
- Chcę zwrócić przedmiot zakupiony w Kup Teraz. Na jaki adres należy odesłać paczkę?
- Zwrot produktu należy zrealizować w porozumieniu ze sprzedawcą, który realizował zamówienie. Realizacja procesu zwrotu produktu powinna być określona przez sprzedającego w regulaminie sklepu internetowego. Informacje na temat zwrotu znajdziesz na karcie sklepu w zakładce „Gwarancje i zwroty” oraz w wiadomości od sprzedawcy.
Ceneo.pl nie jest stroną reklamacji i nie ma narzędzi do rozpatrywania procesu zwrotu towarów do sklepów. - Ile czasu mam na zwrot towaru?
- Zgodnie z prawem możesz dokonać zwrotu bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od zakupu – dotyczy zamówień online. Realizacja procesu zwrotu produktu powinna być określona przez sprzedającego w regulaminie sklepu internetowego.
Pomoc techniczna
- Mam problemy z logowaniem – co robić?
- 1. Sprawdź, czy poprawnie wpisujesz login, maila, numer telefonu i hasło. Zwróć przy tym uwagę, czy nie masz włączonego na klawiaturze przycisku Caps Lock (pisanie dużymi literami) lub kombinacji klawiszy Ctrl+Shift (zamiana liter y i z).
2. Sprawdź, czy nie jest to związane z przeglądarką, z której korzystasz. Być może masz nowe hasło, a w przeglądarce zostało zapamiętane poprzednie. Jeśli tak – sprawdź w przeglądarce opcję zapamiętywania haseł i komentarzy.
3. Jeśli nie pamiętasz hasła, możesz skorzystać z opcji „Nie pamiętam hasła”. Podaj e-mail, z którego korzystasz w Ceneo. Prześlemy na niego dalsze instrukcje. - Jak zalogować się do Ceneo przy pomocy konta Google, Facebook lub Allegro?
- Jeśli posiadasz konto w serwisie Allegro, Google lub Facebook, możesz nimi zalogować się na Ceneo. Dzięki temu logowanie do serwisu będzie jeszcze łatwiejsze. W tym celu na stronie logowania wybierz "Zaloguj przez Facebook", "Zaloguj przez Google", "Zaloguj przez Apple ID" lub "Zaloguj przez Allegro". Pojawi się okienko z logowaniem do wybranego serwisu albo okienko potwierdzenia logowania. Po akceptacji będziesz zalogowany na Ceneo.pl.
Gotowe!
Inne
- Jak sprawdzić czy sklep posiada dany produkt
- Informacja o dostępności widoczna jest na stronie produktu przy każdej z ofert sklepowych. Każdy produkt jest oznaczony odpowiednim statusem. Stosowane są następujące statusy:
„dostępny” – sklep deklaruje wysyłkę w ciągu 24 godzin,
„dostępny do 3 dni” – sklep deklaruje wysyłkę w ciągu 3 dni,
„dostępny do tygodnia” – sklep deklaruje wysyłkę w ciągu 7 dni,
„produkt zostanie wysłany do 2 tygodni” – sklep deklaruje wysyłkę w ciągu 14 dni,
„przedsprzedaż” – sklep dokona wysyłki produktu, dopiero po jego premierze,
„towar dostępny na zamówienie” – sklep wskaże dokładny czas dostawy po potwierdzeniu zamówienia,
„sprawdź w sklepie” – przed dokonaniem zakupu należy przejść do sklepu i zapytać o dostępność produktu. - Co oznaczają oferty wybrane przez Ceneo
- Aby ułatwić wybór odpowiedniej oferty, wyróżniliśmy produkty z najlepszych sklepów które:
- są bardzo dobrze oceniane przez użytkowników,
- informują o dostępności towarów,
- mają konkurencyjne ceny,
- posiadają znaczek Zaufanych Opinii.
Wyróżnione oferty to pewność zakupów łatwych, przyjemnych i bezpiecznych. - Jak skorzystać z kodu na darmową wysyłkę?
- Wpisz w pasku przeglądarki www.ceneo.pl - kupony są dostępne wyłącznie dla użytkowników, którzy zaczęli zakupy od Ceneo, nie skorzystasz z kuponów, jeśli wejdziesz na Ceneo za pośrednictwem linków zewnętrznych.
Za pomocą przycisku Kup Teraz dodaj do koszyka interesujący Cię produkt, a następnie odkryj i skopiuj wybrany kupon rabatowy - kupony skopiujesz ze strony głównej Ceneo, z Centrum Zniżek oraz w koszyku.
Kliknij Dostawa i płatność, wybierz formę dostawy oraz jedną z form płatności: blik, szybka płatność lub karta płatnicza. W sekcji Centrum zniżek wklej kod kuponu i kliknij "Dodaj". Koszt Twojego zamówienia zmniejszy się automatycznie. Więcej informacji znajdziesz TUTAJ. - Jak usunąć opinię o sklepie?
- Możemy usunąć opinię, na prośbę kupującego. Prosimy wówczas o podanie:
- daty, kiedy opinia została wystawiona,
- nazwy sklepu, któremu opinia została wystawiona,
- adresu mailowego, z którego opinia została wysłana,
i przesłanie takiej informacji (z adresu, z którego została wystawiona opinia) na adres kontakt@ceneo.pl. - Nie otrzymałem faktury do zamówienia.
- Fakturę może wystawić wyłączenie sklep internetowy, który realizował zamówienie. Prosimy o kontakt bezpośrednio ze sklepem.
- Jak odblokować kupon rabatowy Ceneo?
- Kupony rabatowe dostępne są wyłącznie dla użytkowników, którzy na weszli na stronę Ceneo bezpośrednio. Co to znaczy? Aby wejść bezpośrednio na stronę internetową Ceneo, należy:
1. otworzyć przeglądarkę internetową np. Google Chrome i kliknąć pasek adresu znajdujący się na górze okna przeglądarki,
2. wpisać www.ceneo.pl,
3. nacisnąć klawisz enter na klawiaturze, by przejść na wskazaną stronę.
Wchodząc w ten sposób na stronę internetową Ceneo, zyskujesz dostęp do wszystkich kuponów rabatowych. Aby uzyskać dostęp do kuponów rabatowych, możesz także korzystać z aplikacji mobilnej, ustawić stronę Ceneo jako stronę startową lub dodać ją do ulubionych.
Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie dotyczące zakupów na Ceneo?
Zapytaj nas, chętnie pomożemy