FAQ

Najczęściej zadawane pytania



"Kup teraz” jest nową usługą w serwisie Ceneo. Umożliwia ona dokonywanie zakupów bezpośrednio w serwisie Ceneo bez konieczności przechodzenia do sklepów. Proces zakupowy jest bardzo intuicyjny i bezpieczny – kupujący wypełnia prosty formularz zamówienia, może także zalogować się korzystając ze swojego konta na Allegro. Każda transakcja jest objęta Programem Ochrony Kupujących.

Opcja „Kup teraz” polecana jest szczególnie dla tych, którzy chcą dokonać zakupów w kilku sklepach jednocześnie. Ceneo jest w tym przypadku platformą zakupową, która pośredniczy w dokonywaniu tej transakcji. Kupujący nie musi więc rejestrować w każdym ze sklepów z osobna, wystarczy złożyć zamówienie na Ceneo, zalogować się za pośrednictwem danych z Allegro i zapłacić za zakupy jednym przelewem.
Tak, Twoja oferta będzie widoczna jednocześnie w obu zakładkach. Dzięki temu zwiększamy ilość użytkowników, którzy mogą być zainteresowani sprzedawanymi przez Ciebie produktami.
Nie. Aby zacząć sprzedawać w usłudze Kup teraz, wystarczy akceptacja regulaminu. Możesz zrobić to w swoim panelu sklepowym.
W usłudze ”Kup teraz” płacisz wyłącznie za prowizję od sprzedaży Twoich produktów zrealizowanej bezpośrednio na naszym serwisie. Sama obecność w zakładce "Kup teraz" jest bezpłatna. Pobieramy prowizję dopiero wtedy, gdy użytkownik złoży i opłaci zamówienie na produkt sprzedawany przez Ciebie na Ceneo (dla zamówień z płatnością z góry). W przypadku zamówień z płatnością przy odbiorze, prowizję pobieramy w momencie złożenia zamówienia przez użytkownika. Za każdą transakcję pobieramy także stałą opłatę na pokrycie kosztów realizacji płatności.
Aby przystąpić do usługi, należy zaakceptować jej regulamin. Zrobisz to w swoim panelu Ceneo.
Następnie musisz skonfigurować informacje niezbędne do prezentacji ofert i przyjmowania zamówień.
Dajemy Ci możliwość zdefiniowania kosztów przesyłki w zależności od wagi lub wartości zamówionych produktów. Masz także możliwość określania dodatkowych kosztów dostawy. Koszty te możesz zdefiniować dla każdej Twoich kategorii produktów. Tak ustalone koszty będą dodawane do kosztów dostawy wyliczanych dla produktów z Twojego sklepu zamówionych przez klienta. Jednocześnie możesz określić wartości zamówienia, dla której przesyłka wysyłana jest zawsze gratis.
Wagi produktów niezbędne są do określania kosztów przesyłki. Wagi produktów możesz zdefiniować na 3 sposoby. Najważniejszy i preferowany przez nasz sposób to podawanie wag produktów w XMLu. Możesz także określić wagi produktów w panelu Ceneo dla poszczególnych ofert lub zaakceptować średnie wagi produktów dla kategorii proponowane przez Ceneo.
W zakładce Kup teraz domyślnie prezentujemy wszystkie Twoje oferty mające określony status dostępności. Masz także możliwość zarządzania produktami prezentowanymi w zakładce Kup teraz. Możesz zrobić to na poziomie produktu (tylko wybrane produkty). Zarządzanie ofertami odbywa się w panelu Ceneo.
Gdy użytkownik złoży zamówienie, otrzymasz od nas e-maila z pełnymi informacjami o zamówieniu. E-mail przyjdzie na adres, który podany został przy konfiguracji usługi Kup teraz. Każde nowe zamówienie pojawi się także w panelu do zarządzania zamówieniami.
Aby otrzymać zwrot prowizji, trzeba zmienić status produktów w zamówieniu na Zwrócone i wskazać przyczynę zwrotu. Zwrócone produkty wskazujesz edytując szczegóły zamówienia. W ten sposób możesz zdefiniować zwrot części zamówienia (wybrane produkty) lub całego zamówienia (zwrot dla każdego produktu w zamówieniu). Jeśli klient zwraca zakupione u Ciebie towary, sam musisz dokonać zwrotu pieniędzy klientowi. Do kupującego, który zwrócił produkty, wyślemy e-maila, aby sprawdzić, czy otrzymał zwrot środków za zamówienie.
Proces płacenia za zamówienia jest zautomatyzowany i odbywa się przez PayU.pl. Użytkownik najpierw dokonuje płatności na dedykowane konto w PayU.pl. Pieniądze te zostają przekazane do Twojej dyspozycji po przyjęciu zamówienia do realizacji (po zmianie status zamówienia na "W trakcie realizacji"). Wtedy pieniądze te pojawiają się jako "Dostępne środki" w panelu zarządzania wpłatami na Ceneo. Środki te możesz przelać już na własne konto.
Pieniądze udostępniamy do wypłaty na własne konto po przyjęciu zamówienia do realizacji. Aby przyjąć zamówienie do realizacji, należy zmienić status zamówienia na "W trakcie realizacji".
Masz pełną dowolność w prezentowaniu oferty w zakładce Kup teraz. Oznacza to, że możesz także nie prezentować żadnej oferty w ramach usługi.
Domyślnym sposobem liczenia kosztów dostawy jest waga produktów oraz wartości, które podałeś podczas konfigurowania sposobu dostawy w panelu Ceneo. Aby wyliczyć koszty dostawy, sumujemy wagę produktów, które użytkownik dodał do koszyka i obliczamy koszt dostawy dla przesyłki o takiej wadze oraz dla wybranego rodzaju płatności. Wyliczoną wartość kosztu przesyłki przedstawiamy użytkownikowi w koszyku. Masz możliwość zdefiniowania w panelu Ceneo innego sposobu liczenia kosztów przesyłki - w zależności od wartości zamówienia. Można wskazać także wartość zamówienia, dla którego przesyłka jest dostarczana gratis. .
Ceny są aktualizowane na podstawie danych z pliku XML. Zachęcamy do jak najczęstszej aktualizacji statusu Twojej oferty. Ceny produktów możesz także modyfikować w panelu Ceneo, zmieniając cenę przy konkretnej ofercie.
Masz możliwość określania adresów e-mail, na które będą przychodziły wszystkie informacje związane z usługą Kup teraz. Dzięki temu wszystkie e-maile mogą być obsługiwane przez osoby zajmujące się zamówieniami złożonymi bezpośrednio w Twoim sklepie. Udostępniamy również API do zarządzania zamówieniami w usłudze Kup teraz.
Możesz dokonać zmiany zawartości zamówienia - zmniejszyć ilość zamówionych produktów lub usunąć określone produkty z zamówienia, jeśli kupujący wyrazi na to zgodę. Koniecznie należy uzgodnić zmiany w zamówieniu przed ich dokonaniem.

Możesz zrobić to tylko dla zamówień o statusie "Do realizacji" lub "W trakcie realizacji".

Ważne - aby dokonać zmian w zamówieniu o statusie "W trakcie realizacji", musisz mieć na koncie usługi środki przypisane do tego zamówienia (czyli - po wypłacie środków z tego zamówienia na własne konto, nie będziesz mógł dokonywać zmian w zamówieniu).
Udostępniamy Tobie narzędzia, które pozwalają dokładnie określić koszty dostawy zamówionych produktów przed dokonaniem płatności przez klienta. Tym samym bierzesz na siebie odpowiedzialność za rzetelność i prawdziwość danych, które wykorzystujemy przy określaniu kosztów dostawy. Oczekujemy, że będziesz realizował zamówienia na warunkach, które zostały zaakceptowane przez klienta w procesie składania zamówienia na Ceneo.
W takiej sytuacji koniecznie skontaktuj się z Klientem. Kupujący może chcieć poczekać aż towar będzie już dostępny. Kupujący może także złożyć zamówienie na inny, podobny towar, który jest w Twojej ofercie.
Chcemy, aby doświadczenie zakupowe osób kupujących na Ceneo było najlepsze z możliwych. Dlatego klienci korzystający z koszyka na Ceneo będą ankietowani po zakupie. Będziemy sprawdzali także powody anulowania zamówień. Oceny wystawione przez użytkowników będą prezentowane innym kupującym, aby pomóc im w podjęciu decyzji dotyczącej wyboru sklepu .
Masz możliwość anulowania zamówienia lub zmniejszenia ilości produktów w zamówieniu. Anulować możesz zamówienia o statusie Do realizacji lub W trakcie realizacji, za które nie przelałeś jeszcze pieniędzy na swoje konto. Jeśli środki wpłacone przez klienta przelejesz na swoje konto, nie możesz już anulować zamówienia. Zachęcamy więc do przelewania na swoje konto środków dopiero w momencie wysłania zamówienia.
Nie. Prowizja liczona jest jedynie od ceny sprzedanego produktu.
Dla sklepów rozliczających się w modelu przedpłatowym - prowizje będą pobierane z konta przedpłat. Dla sklepów rozliczających się w modelu abonamentowym - prowizja jest fakturowana w ciągu 7 dni po zakończeniu miesiąca, który następował po miesiącu złożenia zamówienia. Oznacza to, że prowizja za zamówienia złożone w listopadzie zostanie uwzględniona w fakturze, którą otrzymasz na początku stycznia.
Jeśli internauta kupi u Ciebie kilka produktów o różnej wartości, prowizja jest naliczana indywidualnie dla każdego produktu. Przykład: w zamówieniu są 3 produkty o wartości 400 zł każdy. Wartość prowizji zostanie naliczona dla każdego z tych produktów osobno i będzie równa 2,3% wartości produktu (taki jest poziom prowizji dla produktów do 500 zł).

Tak, chcemy, aby Kup teraz cechowała wysoka jakość świadczonych usług. Dbanie o jakość obsługi klientów leży w interesie zarówno sklepów, jak i platformy Ceneo. 

Pamiętaj, aby na bieżąco obsługiwać transakcje. W przypadku, gdy zamówienie znajduje się na statusie do realizacji i nie zostanie obsłużone w przeciągu 14 dni to Nasz system je anuluje.

Jeżeli potrzebujesz więcej czasu na realizację zamówienia, pamiętaj aby zmienić status „do realizacji” na „w trakcie realizacji”. Wówczas klient otrzyma od Nas informację, że realizujesz jego zamówienie oraz unikniesz automatycznego anulowania.

Udostępniamy Tobie narzędzie, które automatycznie zaproponuje kupującym rekomendacje innych produktów. Dzięki rekomendacjom Kupujący będzie mógł  domówić więcej produktów w jednym zamówieniu a Ty zwiększysz sprzedaż.
Aby proponować produkty komplementarne nie musisz nic ustawiać! Wystarczy, że uzupełnisz swoją ofertę o produkty komplementarne a Nasz system automatycznie zacznie je proponować klientom.

Wprowadzona modyfikacja wyświetla komunikat razem z produktami komplementarnymi. Teraz klient w czytelny sposób otrzyma zawsze aktualną informację, ile brakuje mu do darmowej wysyłki.

 Aby  wyświetlać informację o darmowej wysyłce należy spełnić określone warunki:

1. Dysponować ofertą produktów komplementarnych.

2. Skonfigurować koszty dostawy w oparciu o wartość zamówienia. Ustawiając darmową wysyłkę od kwoty… 

https://shops.ceneo.pl/DeliveryCosts/Deliveries

Aby ubiegać się o zwrot prowizji za zamówienie anulowane lub zwrócone należy zalogować się do Panelu Sklepowego przez konto główne sklepu (lub jako użytkownik, który ma uprawnienia do zakładki "Prowizje"), a następnie przejść do zakładki:

Kup teraz -> Prowizje -> Zwroty prowizji

i w tej zakładce wpisać numer zamówienia, którego miałby dotyczyć zwrot prowizji oraz zatwierdzić chęć zwrotu kliknięciem w przycisk.

Czas na ubieganie się o zwrot prowizji to 28 dni.

Listę rozpatrywanych wniosków oraz ich status można zobaczyć w Panelu Sklepowym w zakładce: 

Kup teraz -> Prowizje -> Wnioski o zwrot
 

Należy pamiętać, że zakładka jest widoczna tylko podczas zalogowania się na konto główne sklepu 
lub jako użytkownik, który ma uprawnienia do zakładki "Prowizje".
Są to następujące powody:
  • Brak kontaktu z kupującym,
  • Kupujący zrezygnował z całości zamówienia
  • Kupujący zrezygnował z części zamówionych przedmiotów,
  • Kupujący nie odebrał przesyłki pobraniowej,
  • Kupujący nie podjął zamówienia opłacanego przy odbiorze,
  • Przedmiot został oddany w ramach zwrotu lub reklamacji.
Anulowanie lub zwrot zamówienia z wyżej wymienionych powodów będzie skutkowało odroczeniem zwrotu prowizji na czas potwierdzenia przez platformę Ceneo zaistniałej sytuacji.

W zależności od wypadku, będziemy kontaktować się z użytkownikiem bądź prosić o przesłanie dokumentów potwierdzających zdarzenie.

Wszystkie inne możliwe do wybrania powody nie wiążą się ze zwrotem prowizji – nie wynikają one z błędu po stronie platformy Ceneo.pl ani z chęci lub winy kupującego.
Dbanie o jak najbardziej aktualną informację o stanie magazynowym leży w interesie zarówno klientów, platformy Ceneo oraz samych sklepów.

Pozwala to uniknąć nieprzyjemnej dla wszystkich stron sytuacji, gdy trzeba anulować zamówienie z powodu nieaktualnie podanej ilości produktów dostępnej do sprzedaży.

Jako platforma Ceneo chcemy wesprzeć sklepy w tym, żeby deklarowane stany magazynowe były jak najbardziej aktualne i proponujemy poniższe rozwiązania aby to umożliwić:

1. Ustawienie częstszego przetwarzania pliku .xml

W większości wypadków nowy sklep w usłudze "Kup teraz" ma ustawione 4 przetwarzania pliku .xml na dobę.

W sytuacji gdy potrzebujesz tych przetwarzań więcej, aby częściej aktualizować stany magazynowe, a w konsekwencji mieć je adekwatne do rzeczywistości i zapobiegać anulowaniu zamówienia z powodu "Towar niedostępny" - napisz proszę do nas na adres: wsparciesklepu@ceneo.pl - każda taka prośba jest rozpatrywana indywidualnie.

2. Przetwarzanie pliku .xml na żądanie
Jeśli potrzebujesz pilnie zaktualizować swoją ofertę i masz pewność, że w Twoim pliku XML znajdują się już bieżące dane, skorzystaj z bezpłatnej funkcji przetwarzania na żądanie dostępnej w zakładce:

Zarządzanie sklepem -> Aktualizacja oferty -> Przetwarzania

3. Aktualizacja dostępności oferty w Panelu Sklepowym

Jeżeli mimo wszystko nie chcesz czekać na przetworzenie pliku .xml - możesz usunąć widoczność oferty produktu, którego już nie masz na stanie, w Panelu sklepowym, zakładka:

Zarządzanie sklepem -> Zarządzanie ofertami

Następnie proszę wybrać produkt z listy i kliknąć w przycisk "Edytuj" w kolumnie "Akcje". Widoczność oferty można ukryć odznaczając pole przy wierszu "Oferta "Kup teraz"" i klikając w przycisk "zapisz".