Porównanie Kross Trans 5.0 czarny czerwony srebrny mat 2018 vs Kross Trans 4.0 czarny niebieski srebrny mat 2018

Kross Trans 5.0 czarny czerwony srebrny mat 2018
Kross Trans 5.0 czarny czerwony srebrny mat 2018
Kross Trans 4.0 czarny niebieski srebrny mat 2018
Kross Trans 4.0 czarny niebieski srebrny mat 2018
Cena wyprzedane wyprzedane
Ocena
4,8
82 opinie
4,84 5 0 (4,8)
4,8
40 opinii
4,76 5 0 (4,8)

Dane podstawowe

Marka Kross Kross
Rodzaj Turystyczne Turystyczne
Przeznaczenie Męskie Męskie
Rok modelowy 2018 2018
Dodatkowe wyposażenie Osłona łańcucha, Oświetlenie Osłona łańcucha, Stopka, Oświetlenie
Bagażnik Z bagażnikiem Z bagażnikiem
Koszyk Bez koszyka Bez koszyka
Kolor Czarne Czarne
Popularne serie - Kross Trans
Dystrybucja - None

Koła

Błotniki Z błotnikami Z błotnikami
Opony Schwalbe Silento K-Guard (28"x1.6", reflex) Mitas Gripper (28"x1,6", reflex)
Obręcze Kross Kross
Piasta przednia Shimano Nexus DH-C3000 Shimano Nexus DH-C3000
Piasta tylna Shimano FH-TX500 Shimano FH-RM30
Rozmiar kół - 28"

Rama

Rama Aluminium Performance Aluminium Performance
Materiał ramy Aluminium Aluminium
Widelec Sr Suntour Nex Sr Suntour M3010 (Skok 50Mm)
Amortyzacja Przód Przód
Tylny amortyzator - brak

Napęd

Liczba biegów 24 21
Rodzaj przerzutki Zewnętrzna Zewnętrzna
Przerzutka przednia Shimano Tourney FD-TY710 Shimano Tourney Fd-Tz31
Przerzutka tylna Shimano Alivio Rd-T4000 Shimano Acera RD-T3000
Rodzaj hamulców V-brake Tarczowe - mechaniczne
Dźwignie hamulca Shimano St-Ef65 Shimano ST-EF500
Hamulec przód V-Brake V-Brake
Hamulec tył V-Brake V-Brake
Kaseta / Wolnobieg Shimano Altus CS-HG31-8 11-32T Shimano Altus CS-HG20-7 12-28T
Łańcuch HV700 HV500
Manetki Shimano Acera ST-EF65 Shimano Altus ST-EF500 (3x7)
Korba Trzyrzędowa Trzyrzędowa
Mechanizm korbowy Sr Suntour Sr Suntour
Środek suportu Sr Suntour Sr Suntour

Komponenty

Kierownica Stalowa (610mm, 25.4mm) Stalowa (610mm, 25.4mm)
Wspornik kierownicy Aluminium regulowany (DM/DL/S-90mm, M/L/XL-110mm, Aluminium regulowany (DM/S-90mm, DL/M/L/XL-110mm,
Wspornik siodła Aluminium amortyzowany 350mm, 27.2mm Aluminium amortyzowany 350mm, 27.2mm
Siodło Selle Royal Lookin Classic Moderate Royalgel Selle Royal Lookin Classic Moderate Royalgel
Pedały FP-910 Kross Gripen - FP-910
Stery FP-H128 (1-1/8") FP-H815 (1-1/8")
Chwyty Kross Gripen Kross Gripen

Parametry fizyczne

Waga 17.1 kg 17,2 kg

Cechy Produktów

jakość
trwałość
wygoda

Opinie

Opinie kupujących
  • norek Ocena: 5/5
    Lakier mogłby być bardziej odporny na zarysowania. Strasznie się również palcuje. Widać wszelkie ślady. NIe wiem jak długo utrzyma się stan jak nowego roweru. czytaj więcej
  • Adam Ocena: 4,5/5
    Rower spełniający oczekiwania. Adekwatnie do ceny. czytaj więcej
  • Mariusz Ocena: 4/5
    Dobry, Sztyca siodła się wyrobiła - słaba i pedały po 3 miesiącach się rozsypały czytaj więcej
  • Radek Ocena: 5/5
    Pierwsze wrażenie bardzo pozytywne. Rower niesamowicie wygodny i przyjemny w jeździe, a dodatkowo z bardzo dużymi możliwościami modyfikacji i doposażenia. czytaj więcej
  • K...f Ocena: 4,5/5
    Rower sprawia pozytywne wrażenie po pierwszych tygodniach. Warto wozić ze sobą komplet imbusów. czytaj więcej
  • Adam Ocena: 5/5
    Polecam czytaj więcej

Podsumowanie

Ilość punktów 1/2 1/2

Opis pojęć użytych w porównaniu

Rodzaj

Rodzaj roweru to kategoria określająca przeznaczenie i specjalizację roweru, dostosowany do różnych stylów jazdy i zastosowań.

Przeznaczenie

Przeznaczenie roweru to jego główny cel lub zastosowanie, np. rower górski przeznaczony do terenów off-road, rower miejski do codziennego dojazdu, szosowy do jazdy po drogach asfaltowych itp.

Rok produkcji

Rok modelowy może wskazać, czy rower jest najnowszym modelem dostępnym na rynku, czy też już nieco przestarzałym. Oznacza to, że starsze rowery mogą mieć starsze komponenty i mogą nie oferować najnowszych funkcji i udoskonaleń. Dlatego rok modelowy jest ważnym czynnikiem, który należy wziąć pod uwagę przy zakupie roweru, aby upewnić się, że spełnia on nasze oczekiwania pod względem technologicznym i jakościowym.

Popularne serie

Popularne serie rowerów to linie modelowe, które oferują różne warianty rowerów o podobnych cechach i specyfikacjach, dostosowane do różnych stylów jazdy lub potrzeb użytkowników.

Dodatkowe wyposażenie

Dodatkowe wyposażenie roweru to akcesoria i części, które można dołączyć, by ulepszyć funkcjonalność lub wygodę jazdy.

Bagażnik

Bagażnik rowerowy to konstrukcja, na której można przymocować torby lub bagaż, umożliwiając wygodne przewożenie rzeczy podczas jazdy na rowerze.

Koszyk

Koszyk rowerowy to praktyczny dodatek, który mocuje się na rowerze, służący do przewożenia drobnych przedmiotów, zakupów lub innych rzeczy podczas jazdy.

Rozmiar kół

Rozmiar kół ma istotne znaczenie dla charakterystyki jazdy, wygody i efektywności użytkowania roweru. Odpowiednio dobrany rozmiar kół pozwala na osiągnięcie optymalnych parametrów jazdy, które wpływają na komfort, wydajność i kontrolę podczas jazdy. Wielkość kół wpływa między innymi na kąt ustawienia ramy, wysokość siodełka i kierownicy oraz stabilność i kontrolę nad rowerem.

Błotniki

Błotniki rowerowe to elementy montowane nad kołami, chroniące przed bryzgami wody i błota podczas jazdy rowerem w deszczu lub na mokrych nawierzchniach.

Rozmiar ramy

Rozmiar ramy w rowerze to jeden z najważniejszych parametrów, który określa, jak duży powinien być rower, aby zapewnić wygodne i bezpieczne użytkowanie dla konkretnej osoby. Odpowiednio dobrana ramka rowerowa pozwala na optymalne dopasowanie roweru do sylwetki i wymiarów ciała użytkownika, co wpływa na wygodę i zmniejsza ryzyko wystąpienia bólu lub kontuzji. Właściwie dobrana ramka pozwala na efektywną pracę mięśni podczas pedałowania, co prowadzi do lepszych wyników i większej wydajności.

Materiał ramy

Materiał, z którego wykonana jest konstrukcja roweru. Wpływaja na jego wytrzymałość, wagę i właściwości jezdne.

Amortyzacja

Amortyzacja w rowerze ma kluczowe znaczenie dla komfortu i bezpieczeństwa jazdy, szczególnie na nierównym terenie. Amortyzatory służą do redukcji drgań i wstrząsów, chroniąc przed urazami kręgosłupa i innych kontuzjami. Rower z dobrą amortyzacją zapewnia płynniejszą jazdę i umożliwia szybsze pokonywanie trudnego terenu. Wyróżnia się kilka rodzajów amortyzacji, w tym przednie, tylne oraz pełne, w zależności od rodzaju roweru i stylu jazdy.

Liczba biegów

Liczba biegów w rowerach pozwala dostosować trudność pedałowania do terenu i preferencji. Wyższa liczba biegów daje większą różnorodność kombinacji, przydatną na nierównym terenie, a niższa liczba biegów jest odpowiednia dla płaskiego terenu.

Rodzaj przerzutki

Rodzaj przerzutki pozwala wybrać rower z odpowiednią przerzutką, dopasowaną do poziomu zaawansowania, wydajności i komfortu jazdy. Przerzutka wewnętrzna: Umieszczona w piaście tylnego koła, niewidoczna na zewnątrz. Oferuje lepszą ochronę przed uszkodzeniami. Łatwa w obsłudze i ma niskie wymagania konserwacyjne. Przerzutka zewnętrzna: Zamontowana na zewnętrznej stronie ramy. Widoczna i wymaga większej uwagi przy konserwacji, ale oferuje szeroki zakres przełożeń i precyzyjne zmiany biegów.

Rodzaj hamulców

Rodzaj hamulców w rowerze ma ogromne znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy i kontroli nad rowerem. Wyróżnia się dwa główne rodzaje hamulców: tarczowe i szczękowe. Hamulce tarczowe zapewniają lepszą kontrolę i wydajność hamowania, szczególnie w trudnych warunkach, a także są bardziej wytrzymałe i mniej narażone na zużycie niż hamulce szczękowe. Hamulce szczękowe są bardziej popularne w rowerach miejskich i trekkingowych, ponieważ są tańsze i łatwiejsze w konserwacji i regulacji.

Korba

Korba rowerowa to część roweru, zawierająca pedały i ramiona, które przekazują moc pedałowania na łańcuch i napędzają koła.

Waga

Waga roweru to masa całego pojazdu bez dodatkowych akcesoriów ani załadunku. Ma znaczenie dla wydolności i przenoszenia roweru.