Porównanie Sigma 24-70mm f/2.8 DG OS HSM ART (Nikon) vs Nikon AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8G ED

Sigma 24-70mm f/2.8 DG OS HSM ART (Nikon)
Sigma 24-70mm f/2.8 DG OS HSM ART (Nikon)
Nikon AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8G ED
Nikon AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8G ED
Cena od5 298,00 od7 300,00
Ocena
4,8
37 opinii
4,77 5 0 (4,8)
4,9
39 opinii
4,9 5 0 (4,9)
Wybrane oferty

Podstawowe informacje

Marka Sigma Nikon
Rodzaj Standardowe Standardowe
Model A 24-70 mm f/2.8 DG OS HSM AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8G ED

Fizyczne

Długość 107,6 mm 133 mm
Waga 1070 g 900 g

Charakterystyka

Typ bagnetu Nikon F Nikon F
Typ ogniskowania Zmiennoogniskowe zoom Zmiennoogniskowe zoom
Średnica filtra 82 mm 77 mm

Techniczne

Obiektyw do matryc Pełna klatka Pełna klatka
Ustawienie ostrości Autofocus Autofocus
Liczba listków 9 9
Ogniskowa 24-70 mm 24-70 mm
Pole widzenia 34,3-84,1 stopnia 84-34,2 stopnia
Światłosiła f/2,8 f/2,8
Stabilizacja Ze stabilizacją Bez stabilizacji
Ostrość od 0,37 m 0,38 m
Tryb makro - Nie

Cechy Produktów

jakość
jasność
ostrość

Opinie

Opinie kupujących
  • g...z Ocena: 5/5
    Solidny ,jasny wysoka jakość wykonania czytaj więcej
  • k...n Ocena: 4/5
    Nie jest to zły obiektyw, ale też nie aż tak dobry jak bym oczekiwał. Wszystko w sumie jak w internetowych recenzjach - cieżki, porządnie wykonany, fajny bokeh, pewny autofocus. Bardzo dobrze działa z adapterem FTZ i Nikonem Z6. Ale jednak nie jest takie 24-70 2.8 jakie chciałbym mieć. Trochę jakby obrazkowi brakuje czegoś w ostrości i ogólnym kontraście. Może nowe obiektywy Z przestawiły wysoko poprzeczkę oczekiwań (i to nie tylko te nadroższe f2.8). czytaj więcej
  • m...1 Ocena: 4/5
    Art to Art. Miałem wcześniej Sigmę 17-50 f 2.8, z której byłem bardzo zadowolony. Miała już swoje lata, gumy zaczęły się odklejać, poza tym brakowało mi troszkę ogniskowej na dłuższym końcu. No i co tu dużo mówić, ciekaw byłem tego Arta. I mimo, że tamtej nic nie brakowało, ta nowa Sigma widać, że lepiej wykonana. Mogła by być ciut ostrzejsza na brzegach, ale i tak jest bardzo fajna. czytaj więcej
  • Jakub K. Ocena: 5/5
    Jednak nie mylą się osoby twierdzące, że jest to najlepsze szkło reporterskie. Piekielnie szybki Nikkor daje piękny, ostry obrazek, AF nie myli się w 99% można mieć pewność trafienia. Obiektyw bardzo drogi lecz zdecydowanie WART ceny (obecnie po uwzględnieniu NIKON cashback można go mieć za około 5150 zł). Osoby które się wahają zapewniam, że nie ma czego jest mega dobrze. Poprzednio używałem w tym zakresie ogniskowych Tamrona oraz Sigmę - bez porównania do systemowego Nikkora. Zdecdowanie najlepsze szkło repo!! Ja użytkuję z D610. czytaj więcej
  • Remigiusz Ocena: 5/5
    Posiadałem wcześnie różne obiektywy zoom i stałki (Nikkor 18-55, Nikkor 18-70, Nikkor 50 1.8, Nikkor 85 1.8, Tamron 17-50 2.8), które zamieniłem na jeden Nikkor 17-55 2.8. Myślałem, że to szczyt w DX ale jak przetestowałem jedną sztukę 24-70 2.8 z D300 i porównałem (bokeh, plastyke, AF) to decyzja była jedna - ZAMIANA. Polecam każdemu, kto planuje powolną przesiadkę na FX lub spięcie go z DX - super uniwersalny. Obecnie nie znam lepszego w tym zakresie. czytaj więcej
  • ewa 1987 Ocena: 5/5
    Polecam każdemu dla kogo liczy sie profesjonalność i najwyższa jakośc wykonywanych zdjęć. Produkt wart swojej ceny , a jakość zdjęc bez porównania i kasuje wszelkich konkurentów na tym poziomie. czytaj więcej

Podsumowanie

Liczba punktów 2/3 1/3
Wybrane oferty

Opis pojęć użytych w porównaniu

Rodzaj

Rodzaj w obiektywach oznacza ich specyfikację i przeznaczenie. Może to być np. obiektyw szerokokątny, teleobiektyw, makro itp. Każdy rodzaj ma różne cechy, które wpływają na rodzaj zdjęć, jakie można z nimi wykonać.

Typ bagnetu

Typ bagnetu ma kluczowe znaczenie przy zakupie obiektywu, ponieważ decyduje o kompatybilności między obiektywem a aparatem fotograficznym. Każdy producent aparatu ma swój własny system mocowania obiektywów, który może się różnić. Właściwy typ bagnetu musi być wybrany, aby obiektyw pasował do aparatu i mógł być zamocowany bez problemów. Niewłaściwy typ bagnetu uniemożliwi zamocowanie obiektywu lub spowoduje problemy z funkcjonalnością.

Typ ogniskowania

Typ ogniskowania - ogniskowanie to zjawisko fizyczne zachodzące w soczewkach obiektywu odpowiadajace za ustawienie ostrości.

Średnica filtra

Średnica filtra w obiektywie to wymiar określający rozmiar filtrów, które można zamocować na obiektywie. Zwykle określana jest w milimetrach i znajduje się na obudowie obiektywu lub na jego korku. Aby wybrać odpowiedni rozmiar filtra, należy zmierzyć średnicę zewnętrzną gwintu obiektywu lub sprawdzić w specyfikacji technicznej, jaki jest wymagany rozmiar filtra. Filtry o różnych średnicach nie są kompatybilne ze sobą, więc należy wybrać filtr, który pasuje do średnicy obiektywu.

Ustawienie ostrości

Ustawienie ostrości w aparatach bezlusterkowych określa, na którym obszarze zdjęcia ma być skupiona ostrość. Dzięki temu można uzyskać wyraźne i ostre zdjęcia, eliminując nieostry lub rozmyty efekt. Aparaty oferują różne metody ustawiania ostrości, w tym automatyczne i manualne, co pozwala dostosować się do różnych warunków fotografowania.

Ogniskowa

Ogniskowa to jedna z podstawowych cech obiektywu, określająca jego zdolność do zbierania światła i kształtowania obrazu. Ogniskowa jest wyrażona w milimetrach i odnosi się do odległości między ogniskiem soczewki a płaszczyzną, na której skupia się obraz.

Światłosiła

Światłosiła obiektywu to parametr określający, jak dużo światła jest w stanie przepuścić dany obiektyw. Wyraża się on w liczbach przysłony, np. f/1.8, f/2.8, f/4 itd. Im mniejsza wartość przysłony, tym większe światło pada na matrycę aparatu, co pozwala na uzyskanie jaśniejszych zdjęć w słabych warunkach oświetleniowych.

Stabilizacja

Stabilizacja w aparatach bezlusterkowych to technologia redukująca drgania aparatu podczas fotografowania, co pomaga uzyskać klarowne i ostre zdjęcia nawet przy długich czasach naświetlania lub podczas filmowania. Działa poprzez kompensację drgań ręki użytkownika lub ruchów obiektywu, zapewniając lepszą jakość obrazu.