Porównanie Panasonic Lumix G Vario 35-100mm f/4.0-5.6 ASPH Mega OIS (H-fS35100E-K) vs Olympus M.ZUIKO DIGITAL ED 40-150mm f/4.0-5.6 R / EZ-M4015 R Czarny

Panasonic Lumix G Vario 35-100mm f/4.0-5.6 ASPH Mega OIS (H-fS35100E-K)
Panasonic Lumix G Vario 35-100mm f/4.0-5.6 ASPH Mega OIS (H-fS35100E-K)
Olympus M.ZUIKO DIGITAL ED 40-150mm f/4.0-5.6 R / EZ-M4015 R Czarny
Olympus M.ZUIKO DIGITAL ED 40-150mm f/4.0-5.6 R / EZ-M4015 R Czarny
Cena od1 439,00 od999,00
Ocena
4,7
12 opinii
4,71 5 0 (4,7)
4,5
53 opinie
4,53 5 0 (4,5)
Wybrane oferty

Podstawowe informacje

Marka Panasonic Olympus
Rodzaj Teleobiektywy Standardowe
Model - EZ-M 4015R + OM-D E412178C

Fizyczne

Waga 135 g 190 g
Długość - 83 mm

Charakterystyka

Typ bagnetu Mikro 4/3 Mikro 4/3
Typ ogniskowania Zmiennoogniskowe zoom Zmiennoogniskowe zoom
Średnica filtra 46 mm 58 mm

Techniczne

Obiektyw do matryc 4/3 4/3
Ustawienie ostrości Autofocus Autofocus
Ogniskowa 35-100 mm 40-150 mm
Światłosiła f/4-5,6 f/4-5,6
Stabilizacja Bez stabilizacji Bez stabilizacji
Liczba listków - 7
Mechanizm autofokusa - AF
Pole widzenia - 30-8,2 stopnia
Tryb makro - Nie
Ostrość od - 0,9 m

Cechy Produktów

jakość
jasność
ostrość

Opinie

Opinie kupujących
  • Arek Ocena: 5/5
    Poki co nie mam zdania , testuje ogniskową , drażni mnie tylko że trzeba wysunąc kawałek obiektyw aby korzystać, mam nadzieje że w jaśniejszym bracie tak nie ma :) czytaj więcej
  • Krzysztof Ocena: 4/5
    Obiektyw: - bardzo ostry, - nie ma dużych zniekształceń obrazu, - wierzch metalowy, - lekki i mały - współpracuje również olympusami, - dobra skuteczność wbudowanej stabilizacji (z pewnymi zastrzeżeniami). Ja używam go na penie e-pl5 i jestem zadowolony choć mam pewne zastrzeżenia bo obiektyw dogaduje się penem nie całkiem do końca. Żeby uruchomić wbudowany w obiektyw ois (stabilizację obrazu) trzeba w olympusie ustawić priorytet ois obiektywu, jednak żeby ois działał po włączeniu aparatu najpierw trzeba wysunąć/odblokować obiektyw inaczej wbudowany w niego ois nie zadziała. Co do skuteczności ois obiektywu podpiętego do pena w przedziale prędkości migawki jest: - 1/15s - 1/80s (4-5 na 5 zdjęć ostrych) bardzo dobrze - 1/100s - 1/200s (1-2 na 5 zdjęć ostrych) kiep czytaj więcej
  • m...x Ocena: 4,5/5
    Jak za ok 500 zł to jest bardzo dobrze. Całkiem ostry a przy tym niewielkich rozmiarów i lekki, a to też ważne. Wykonanie OK, metalowy bagnet też na plus. czytaj więcej
  • b...i Ocena: 4/5
    Rewelacyjny stosunek jakości do ceny. Obiektyw jest bardzo kompaktowy (mieści się w kieszeni spodni lub kurtki!) i lekki, daje całkiem ostry obraz. Mimo plastikowej obudowy sprawia wrażenie solidnie zbudowanego. Autofokus z Olympusem OM-D E-M5 działa szybko. Z wad: widać minimalną „miękkość” przy łapaniu ostrości na odległych obiektach i przy bardziej ekstremalnych wartościach ogniskowej pojawia się fiolet aberracji chromatycznej. czytaj więcej
  • Andrzej Ocena: 4,5/5
    Sprawdził się na wycieczce z plecakiem. Lekki, mały i poręczny (takiego szukałem), a przy tym robi dobre zdjęcia. Niby plastykowy, ale wszystko chodzi jak trzeba. Oczywiście za tą cenę trudno wymagać lepszego światła, czy metalowego bagnetu (niestety). Ale brak osłony przeciwsłonecznej i jakiegoś przyzwoitego futeraliku to troszkę żenada, stąd mały minusik. czytaj więcej
  • krololch Ocena: 5/5
    Przy tej cenie, jest bardzo dobrym obiektywem, jednak nie nadaje się do ekstremalnych wypraw. Zważywszy jednak na solidne wykonanie i jego masę, jest świetnym uzupełnieniem podstawowego sprzętu na codzienne wycieczki. Brak zoomu mechanicznego nie jest jego wadą. czytaj więcej

Podsumowanie

Liczba punktów 1/2 1/2
Wybrane oferty

Opis pojęć użytych w porównaniu

Rodzaj

Rodzaj w obiektywach oznacza ich specyfikację i przeznaczenie. Może to być np. obiektyw szerokokątny, teleobiektyw, makro itp. Każdy rodzaj ma różne cechy, które wpływają na rodzaj zdjęć, jakie można z nimi wykonać.

Typ bagnetu

Typ bagnetu ma kluczowe znaczenie przy zakupie obiektywu, ponieważ decyduje o kompatybilności między obiektywem a aparatem fotograficznym. Każdy producent aparatu ma swój własny system mocowania obiektywów, który może się różnić. Właściwy typ bagnetu musi być wybrany, aby obiektyw pasował do aparatu i mógł być zamocowany bez problemów. Niewłaściwy typ bagnetu uniemożliwi zamocowanie obiektywu lub spowoduje problemy z funkcjonalnością.

Typ ogniskowania

Typ ogniskowania - ogniskowanie to zjawisko fizyczne zachodzące w soczewkach obiektywu odpowiadajace za ustawienie ostrości.

Średnica filtra

Średnica filtra w obiektywie to wymiar określający rozmiar filtrów, które można zamocować na obiektywie. Zwykle określana jest w milimetrach i znajduje się na obudowie obiektywu lub na jego korku. Aby wybrać odpowiedni rozmiar filtra, należy zmierzyć średnicę zewnętrzną gwintu obiektywu lub sprawdzić w specyfikacji technicznej, jaki jest wymagany rozmiar filtra. Filtry o różnych średnicach nie są kompatybilne ze sobą, więc należy wybrać filtr, który pasuje do średnicy obiektywu.

Ustawienie ostrości

Ustawienie ostrości w aparatach bezlusterkowych określa, na którym obszarze zdjęcia ma być skupiona ostrość. Dzięki temu można uzyskać wyraźne i ostre zdjęcia, eliminując nieostry lub rozmyty efekt. Aparaty oferują różne metody ustawiania ostrości, w tym automatyczne i manualne, co pozwala dostosować się do różnych warunków fotografowania.

Ogniskowa

Ogniskowa to jedna z podstawowych cech obiektywu, określająca jego zdolność do zbierania światła i kształtowania obrazu. Ogniskowa jest wyrażona w milimetrach i odnosi się do odległości między ogniskiem soczewki a płaszczyzną, na której skupia się obraz.

Światłosiła

Światłosiła obiektywu to parametr określający, jak dużo światła jest w stanie przepuścić dany obiektyw. Wyraża się on w liczbach przysłony, np. f/1.8, f/2.8, f/4 itd. Im mniejsza wartość przysłony, tym większe światło pada na matrycę aparatu, co pozwala na uzyskanie jaśniejszych zdjęć w słabych warunkach oświetleniowych.

Stabilizacja

Stabilizacja w aparatach bezlusterkowych to technologia redukująca drgania aparatu podczas fotografowania, co pomaga uzyskać klarowne i ostre zdjęcia nawet przy długich czasach naświetlania lub podczas filmowania. Działa poprzez kompensację drgań ręki użytkownika lub ruchów obiektywu, zapewniając lepszą jakość obrazu.