Porównanie Panasonic Lumix G II 35-100mm F/2,8 (H-HSA35100) vs OM SYSTEM M.ZUIKO DIGITAL ED 40-150mm F4 PRO vs Olympus M.Zuiko Digital ED 12-100mm 1:4.0 IS Pro / EZ-M1210PRO

Panasonic Lumix G II  35-100mm F/2,8 (H-HSA35100)
Panasonic Lumix G II 35-100mm F/2,8 (H-HSA35100)
OM SYSTEM M.ZUIKO DIGITAL ED 40-150mm F4 PRO
OM SYSTEM M.ZUIKO DIGITAL ED 40-150mm F4 PRO
Olympus M.Zuiko Digital ED 12-100mm 1:4.0 IS Pro / EZ-M1210PRO
Olympus M.Zuiko Digital ED 12-100mm 1:4.0 IS Pro / EZ-M1210PRO
Cena wyprzedane od1 199,00 od5 998,00
Ocena
3,9
6 opinii
3,92 5 0 (3,9)
5,0
9 opinii
5 5 0 (5,0)
5,0
28 opinii
5 5 0 (5,0)
Wybrane oferty

Podstawowe informacje

Marka Panasonic Olympus Olympus
Rodzaj Teleobiektywy Standardowe Makro
Model - M.ZUIKO DIGITAL ED 40-150mm F4 PRO M.ZUIKO DIGITAL ED 12-100mm 1:4.0 IS PRO

Fizyczne

Waga 357 g 190 g 0,560 kg
Długość - - 116,5 mm

Charakterystyka

Typ bagnetu Mikro 4/3 Mikro 4/3 Mikro 4/3
Typ ogniskowania Zmiennoogniskowe zoom Zmiennoogniskowe zoom Zmiennoogniskowe zoom
Średnica filtra 58 mm 62 mm 72 mm

Techniczne

Obiektyw do matryc 4/3 4/3 4/3
Ustawienie ostrości Autofocus Autofocus Autofocus
Liczba listków 7 7 7
Ogniskowa 100 mm 40-150 mm 12-100 mm
Stabilizacja Ze stabilizacją Bez stabilizacji Ze stabilizacją
Światłosiła - f/4 f/4
Ostrość od - 0,09 m 0,15 m
Mechanizm autofokusa - - AF/MF
Pole widzenia - - 84-12 stopni
Tryb makro - - Nie

Cechy Produktów

jakość
jasność
ostrość

Opinie

Opinie kupujących
  • Użytkownik Ceneo Ocena: 4/5
    Sądziłem, że będzie rysował ostrzej i będzie trochę lżejszy. Jakość wykonania - bez zarzutu. czytaj więcej
  • Janek Ocena: 5/5
    Bardzo dobrzy, zgodnie z oczekiwaniami. czytaj więcej
  • h...l Ocena: 5/5
    Sprawdzony przed zakupem w czasie testów. Bez jakichkolwiek niespodzianek. Zgodny z założeniami. czytaj więcej
  • p...s Ocena: 5/5
    genialny - jakość pod każdym względem, ale też ma bardzo istotną cechę - jest idealny na gimbala dlatego że zmiana ogniskowej nie powoduje przesuwania, jest cały czas ten sam ciężar niezależnie czy to 40 czy 150 mm. Idealny w połączeniu z OM-1 czy Lumixem serii GH. czytaj więcej
  • t...l Ocena: 5/5
    Wykonanie produktu jest bardzo dobre. Jakość zdjęć jak najbardziej mi odpowiada. W stosunku do obiektywu 40-150 f4.0-5.6 oferuje wyższą rozdzielczość i lepszą pracę autofocusa a przy tym jest niewiele większy od podstawowego zooma. czytaj więcej
  • j...k Ocena: 5/5
    Jakość obiektywu bardzo dobra. Zakres ogniskowych uzupełnia się z posiadanym już obiektywem 12-40 f/2.8 pro. Jakość zdjęć bardzo dobra. czytaj więcej
  • Aleksander Ocena: 5/5
    Mega uniwersalny obiektyw. Bardzo dobry na wycieczkę. Niestety, w zestawie z EM1M3 trochę waży i zajmuje więcej miejsca w torbie niż 12-40mmF2.8. Jednak, jeżeli chcesz przywieźć ze sobą wspaniałe, ostre zdjęcia to jest to najlepszy zestaw. Nie trzeba zmieniać obiektywów. Masz radość ze swobodnego kadrowania przez szybką zmianę ogniskowej. Przysłona F4+ pozwala na szczegółowe i ostre zdjęcia. A to w wycieczkach jest najważniejsze. Szczegóły obrazu są ważne, zarówno w krajobrazie czy architekturze. Szerokim kadrem wykonasz zdjęcie ładnego widoczku czy budynku, zaś po drugiej stronie tele nadaje się do szczegółów - kwiatków, robaków, rzeźby, a nawet eksponatu muzealnego. Tele, to nawet trochę tło rozmywa. Najfajniejsza jednak w tym obiektywie jest stabilizacja obrazu. Czy to jest ciemno, czy czytaj więcej
  • a...z Ocena: 5/5
    Kompaktowe wymiary, wysoka jakość wykonania, sunchronizacja stabilizacji korpusu z tym obiektywem. Mnożnik 2x czyli działa od 24 do 200 mm. Przysłona mogłaby być mniejsza, ale i tak zrobisz zdjęcia z rozmytym tłem. Sprawdziłem drogie Nikkory też mają przysłonę f4. Dodatkowo nie ma żadnych "bielejących" gum, poruszasz zoomem i ostrością metalowym pierścieniem. Ten pierścień od ostrości jest przesuwany i możesz w każdej chwili poprawić ostrość ręcznie na innym obiekcie. Super. Obiekrywy E.Zuikon Pro są wyjątkowe. Olympus zawsze robił bardzo dobrą optykę. Pamiętam szkła od 12 -60 SWD, które zawsze chciałem kupić. Mialy wtedy najszybszy zoom na swiecie. Kielich ze spacjalną zapadką uniemożliwiającą niekontrolowane odczepianie. Super. Porównać mogę tylko do moich Nikkorow, Sigm, Tamronow z bagn czytaj więcej
  • g...a Ocena: 5/5
    Bardzo solidnie wykonany. Wszystko działa bez zarzutu. Przeszedł już pozytywnie test pracy przy padającym śniegu oraz, wstyd się przyznać, upadek z wysokości metra na błotnistą leśną drogę. Działa bez szwanku. Stabilizacja działa bardzo dobrze. Ostrzy szybko. Trzeba tylko pamiętać, że ten obiektyw nie daje zbyt dużo światła (nie ma tragedii, ale i rewelacji też nie). Mimo wszystko dla mnie ważniejsza jest jego uniwersalność i wolę zabrać w długą trasę coś takiego niż zestaw kilku obiektywów, który z każdym krokiem będzie coraz bardziej ciążył. czytaj więcej

Podsumowanie

Liczba punktów 1/3 2/3 2/3
Wybrane oferty

Opis pojęć użytych w porównaniu

Rodzaj

Rodzaj w obiektywach oznacza ich specyfikację i przeznaczenie. Może to być np. obiektyw szerokokątny, teleobiektyw, makro itp. Każdy rodzaj ma różne cechy, które wpływają na rodzaj zdjęć, jakie można z nimi wykonać.

Typ bagnetu

Typ bagnetu ma kluczowe znaczenie przy zakupie obiektywu, ponieważ decyduje o kompatybilności między obiektywem a aparatem fotograficznym. Każdy producent aparatu ma swój własny system mocowania obiektywów, który może się różnić. Właściwy typ bagnetu musi być wybrany, aby obiektyw pasował do aparatu i mógł być zamocowany bez problemów. Niewłaściwy typ bagnetu uniemożliwi zamocowanie obiektywu lub spowoduje problemy z funkcjonalnością.

Typ ogniskowania

Typ ogniskowania - ogniskowanie to zjawisko fizyczne zachodzące w soczewkach obiektywu odpowiadajace za ustawienie ostrości.

Średnica filtra

Średnica filtra w obiektywie to wymiar określający rozmiar filtrów, które można zamocować na obiektywie. Zwykle określana jest w milimetrach i znajduje się na obudowie obiektywu lub na jego korku. Aby wybrać odpowiedni rozmiar filtra, należy zmierzyć średnicę zewnętrzną gwintu obiektywu lub sprawdzić w specyfikacji technicznej, jaki jest wymagany rozmiar filtra. Filtry o różnych średnicach nie są kompatybilne ze sobą, więc należy wybrać filtr, który pasuje do średnicy obiektywu.

Ustawienie ostrości

Ustawienie ostrości w aparatach bezlusterkowych określa, na którym obszarze zdjęcia ma być skupiona ostrość. Dzięki temu można uzyskać wyraźne i ostre zdjęcia, eliminując nieostry lub rozmyty efekt. Aparaty oferują różne metody ustawiania ostrości, w tym automatyczne i manualne, co pozwala dostosować się do różnych warunków fotografowania.

Ogniskowa

Ogniskowa to jedna z podstawowych cech obiektywu, określająca jego zdolność do zbierania światła i kształtowania obrazu. Ogniskowa jest wyrażona w milimetrach i odnosi się do odległości między ogniskiem soczewki a płaszczyzną, na której skupia się obraz.

Światłosiła

Światłosiła obiektywu to parametr określający, jak dużo światła jest w stanie przepuścić dany obiektyw. Wyraża się on w liczbach przysłony, np. f/1.8, f/2.8, f/4 itd. Im mniejsza wartość przysłony, tym większe światło pada na matrycę aparatu, co pozwala na uzyskanie jaśniejszych zdjęć w słabych warunkach oświetleniowych.

Stabilizacja

Stabilizacja w aparatach bezlusterkowych to technologia redukująca drgania aparatu podczas fotografowania, co pomaga uzyskać klarowne i ostre zdjęcia nawet przy długich czasach naświetlania lub podczas filmowania. Działa poprzez kompensację drgań ręki użytkownika lub ruchów obiektywu, zapewniając lepszą jakość obrazu.