Porównanie Panasonic Leica D 14-50mm f/2.8-f/3.5 (L-ES014050E) vs Olympus M.Zuiko Digital ED 12-45mm f/4.0 PRO vs Panasonic 12-60mm F3,5-5,6 (H-FS1260)

Panasonic Leica D 14-50mm f/2.8-f/3.5 (L-ES014050E)
Panasonic Leica D 14-50mm f/2.8-f/3.5 (L-ES014050E)
Olympus M.Zuiko Digital ED 12-45mm f/4.0 PRO
Olympus M.Zuiko Digital ED 12-45mm f/4.0 PRO
Panasonic 12-60mm  F3,5-5,6 (H-FS1260)
Panasonic 12-60mm F3,5-5,6 (H-FS1260)
Cena od3 699,00 od2 399,00 od1 299,00
Ocena
5,0
2 opinie
5 5 0 (5,0)
4,8
16 opinii
4,78 5 0 (4,8)
4,8
12 opinii
4,79 5 0 (4,8)
Wybrane oferty

Podstawowe informacje

Marka Panasonic Olympus Panasonic
Rodzaj Standardowe Makro Szerokokątne
Model - M.Zuiko Digital 12-45mm H-FS12060E

Charakterystyka

Typ bagnetu Mikro 4/3 Mikro 4/3 Mikro 4/3
Typ ogniskowania Zmiennoogniskowe zoom Zmiennoogniskowe zoom Zmiennoogniskowe zoom
Średnica filtra 72 mm 58 mm 58 mm

Techniczne

Obiektyw do matryc 4/3 4/3 4/3
Ustawienie ostrości Autofocus Autofocus Autofocus
Ogniskowa 14-50 mm 12-40 mm 12-60 mm
Światłosiła f/2,8-3,5 - f/3,5-5,6
Stabilizacja Ze stabilizacją Bez stabilizacji Ze stabilizacją
Liczba listków - 7 7
Pole widzenia - 86-28 stopnia -
Tryb makro - Tak -
Ostrość od - 0,12 m -

Fizyczne

Długość - 70 mm -
Waga - 2,5 kg 210 g

Cechy Produktów

jakość
jasność
ostrość

Opinie

Opinie kupujących
  • Użytkownik Ceneo Ocena: 5/5
    Super obiektyw wytrzymały na nieprzewidziane wstrząsy.Gorąco polecam. czytaj więcej
  • Użytkownik Ceneo Ocena: 5/5
    5,0/5 czytaj więcej
  • j...x Ocena: 5/5
    obiektyw jest super, dobrze wykonany, świetny optycznie, niespecjalnie jasny, za to jasność stała w całym zakresie, który też jest dobry (odpowiednik 24-90 mmm w "małym obrazku"); najwiekszą zaletą jest przy tym wszystkim, że jest nieduży i lekki; za wadę można uznać pierścień ostrzenia ręcznego, który nie ma skali odległości, na szczęście działa z pewnym oporem, czyli lepiej niż zwykłe serwomotorki. czytaj więcej
  • p...i Ocena: 4,5/5
    Jakość wykonania naprawdę wysoka. Jakość optyki ... Chyba jestem ślepy, bo na 1-szy rzut oka nie widzę różnicy w jakości obrazu w stosunku do kitowego naleśnika 12-42. Na razie robiłem nim tylko foty 1 dzień. Szkło niezbyt jasne ale jest to zgodne z opisem i ceną. Jak na PRO mogliby dodawać lepszej jakości pokrowiec. czytaj więcej
  • s...n Ocena: 4,5/5
    Solidny ale raczej lekki, mały zwłaszcza po zdjęciu osłony (w komplecie!) i obłędnie ostry w szerokim zakresie przysłon od pełnego otworu aż w okolice 10. Doskonała ostrość również na brzegu. Jedyna wada to umiarkowana jasność, ale wiadomo - coś za coś. czytaj więcej
  • Bu Ocena: 4/5
    Jako budżetowy spacer zoom, ok, jeżeli liczysz na ekscytujące zdjęcia, to przy odrobinie szczęścia da się trafić. Osobiście wolę jaśniejsze szkła. Przy słabym oświetleniu musisz się zdać na oprogramowanie body- szału nie ma, jednak jako zamiennik dla kita 14-42 polecam. Zalety - tani ciekawy zakres ogniskowych, jednak z ograniczeniami. Na 12 - spora winieta, na długim końcu nie powala rozdzielczością, aczkolwiek lepszy niż standardowy kit, oferuje dodatkowo stabilizację - wadą jest konieczność włączania i wyłączania z poziomu menu body - polecam jednak leice, "trochę" droższa ma przełącznik na korpusie, co znacznie ułatwia życie, również na 12 ma światło 2.8, co w większości przypadków jest wystarczające. czytaj więcej
  • Toma Ocena: 4,5/5
    Kupiony ze względu na budżet (900 zł) oraz zakres ogniskowych. Jako typowa spacerówka - do pomieszczeń zbyt ciemny. W połączeniu z gx80 największe wrażenie robi podwójna stabilizacja. Sam autofokus jest szybki, ale między naciśnięciem spustu, a zrobieniem zdjęcia mija dobra sekunda, więc można rozmazać zdjęcie - jeszcze nie wiem czy to kwestia obiektywu czy samego aparatu. czytaj więcej
  • a...k Ocena: 5/5
    Bardzo dobry obiektyw. Zdjęcia robię amatorsko, mam aparat panasonic gx80. Przedtem używałem najczęściej obiektywu panasonic 12-32mm. 12-60 mm bardziej mi odpowiada ze względu na swą budowę - jest dużo większy, łatwiej ustawiać zoom, można ustawić ręcznie ostrość. Odpowiada mi jakość zdjęć. czytaj więcej

Podsumowanie

Liczba punktów 2/3 0/3 2/3
Wybrane oferty

Opis pojęć użytych w porównaniu

Rodzaj

Rodzaj w obiektywach oznacza ich specyfikację i przeznaczenie. Może to być np. obiektyw szerokokątny, teleobiektyw, makro itp. Każdy rodzaj ma różne cechy, które wpływają na rodzaj zdjęć, jakie można z nimi wykonać.

Typ bagnetu

Typ bagnetu ma kluczowe znaczenie przy zakupie obiektywu, ponieważ decyduje o kompatybilności między obiektywem a aparatem fotograficznym. Każdy producent aparatu ma swój własny system mocowania obiektywów, który może się różnić. Właściwy typ bagnetu musi być wybrany, aby obiektyw pasował do aparatu i mógł być zamocowany bez problemów. Niewłaściwy typ bagnetu uniemożliwi zamocowanie obiektywu lub spowoduje problemy z funkcjonalnością.

Typ ogniskowania

Typ ogniskowania - ogniskowanie to zjawisko fizyczne zachodzące w soczewkach obiektywu odpowiadajace za ustawienie ostrości.

Średnica filtra

Średnica filtra w obiektywie to wymiar określający rozmiar filtrów, które można zamocować na obiektywie. Zwykle określana jest w milimetrach i znajduje się na obudowie obiektywu lub na jego korku. Aby wybrać odpowiedni rozmiar filtra, należy zmierzyć średnicę zewnętrzną gwintu obiektywu lub sprawdzić w specyfikacji technicznej, jaki jest wymagany rozmiar filtra. Filtry o różnych średnicach nie są kompatybilne ze sobą, więc należy wybrać filtr, który pasuje do średnicy obiektywu.

Ustawienie ostrości

Ustawienie ostrości w aparatach bezlusterkowych określa, na którym obszarze zdjęcia ma być skupiona ostrość. Dzięki temu można uzyskać wyraźne i ostre zdjęcia, eliminując nieostry lub rozmyty efekt. Aparaty oferują różne metody ustawiania ostrości, w tym automatyczne i manualne, co pozwala dostosować się do różnych warunków fotografowania.

Ogniskowa

Ogniskowa to jedna z podstawowych cech obiektywu, określająca jego zdolność do zbierania światła i kształtowania obrazu. Ogniskowa jest wyrażona w milimetrach i odnosi się do odległości między ogniskiem soczewki a płaszczyzną, na której skupia się obraz.

Światłosiła

Światłosiła obiektywu to parametr określający, jak dużo światła jest w stanie przepuścić dany obiektyw. Wyraża się on w liczbach przysłony, np. f/1.8, f/2.8, f/4 itd. Im mniejsza wartość przysłony, tym większe światło pada na matrycę aparatu, co pozwala na uzyskanie jaśniejszych zdjęć w słabych warunkach oświetleniowych.

Stabilizacja

Stabilizacja w aparatach bezlusterkowych to technologia redukująca drgania aparatu podczas fotografowania, co pomaga uzyskać klarowne i ostre zdjęcia nawet przy długich czasach naświetlania lub podczas filmowania. Działa poprzez kompensację drgań ręki użytkownika lub ruchów obiektywu, zapewniając lepszą jakość obrazu.