Porównanie Olympus M.ZUIKO DIGITAL 12-40mm f/2.8 PRO incl. Lens Hood vs Olympus M.Zuiko Digital ED 12-45mm f/4.0 PRO vs Panasonic Leica DG Vario Elmarit 12-60 f/2,8-4 (HES12060E)

Olympus M.ZUIKO DIGITAL 12-40mm f/2.8 PRO incl. Lens Hood
Olympus M.ZUIKO DIGITAL 12-40mm f/2.8 PRO incl. Lens Hood
Olympus M.Zuiko Digital ED 12-45mm f/4.0 PRO
Olympus M.Zuiko Digital ED 12-45mm f/4.0 PRO
Panasonic Leica DG Vario Elmarit 12-60 f/2,8-4 (HES12060E)
Panasonic Leica DG Vario Elmarit 12-60 f/2,8-4 (HES12060E)
Cena od3 599,00 od2 168,99 od3 299,00
Ocena
4,9
24 opinie
4,9 5 0 (4,9)
4,7
13 opinii
4,73 5 0 (4,7)
4,7
12 opinii
4,71 5 0 (4,7)
Wybrane oferty

Podstawowe informacje

Marka Olympus Olympus Panasonic
Rodzaj Szerokokątne Makro Standardowe
Model - M.Zuiko Digital 12-45mm H-ES12060E

Fizyczne

Długość 84 mm 70 mm -
Waga 382 g 2,5 kg -

Charakterystyka

Typ bagnetu Mikro 4/3 Mikro 4/3 Mikro 4/3
Typ ogniskowania Zmiennoogniskowe zoom Zmiennoogniskowe zoom Zmiennoogniskowe zoom
Średnica filtra 62 mm 58 mm 62 mm

Techniczne

Obiektyw do matryc 4/3 4/3 4/3
Ustawienie ostrości Autofocus Autofocus Autofocus
Liczba listków 7 7 9
Mechanizm autofokusa AF - -
Ogniskowa 12-40 mm 12-40 mm 12-60 mm
Pole widzenia 84-30 stopni 86-28 stopnia -
Światłosiła f/2,8 - f/2,8-4
Stabilizacja Bez stabilizacji Bez stabilizacji Ze stabilizacją
Tryb makro Nie Tak -
Ostrość od 0,2 m 0,12 m -

Cechy Produktów

jakość
jasność
ostrość

Opinie

Opinie kupujących
  • k...t Ocena: 5/5
    Super obiektyw. Rewelacyjna jakość. Szybki autofocs, nawet przy minimalnej odległości. Nadaje się nawet do makrofotografii. Świetny portret. Kawał dobrego szkła, polecam! czytaj więcej
  • Slawomir Ocena: 5/5
    BARDZO DOBRY OBIEKTYW, dużo czytałem o nim. Brałem również pod uwagę możliwości nagrywaniaa filmów. Polecam czytaj więcej
  • l...i Ocena: 5/5
    Co tu pisać obiektyw po prostu sztos, jeżeli zastanawiasz się co kupić to ten obiektyw jest z tych must have. czytaj więcej
  • j...x Ocena: 5/5
    obiektyw jest super, dobrze wykonany, świetny optycznie, niespecjalnie jasny, za to jasność stała w całym zakresie, który też jest dobry (odpowiednik 24-90 mmm w "małym obrazku"); najwiekszą zaletą jest przy tym wszystkim, że jest nieduży i lekki; za wadę można uznać pierścień ostrzenia ręcznego, który nie ma skali odległości, na szczęście działa z pewnym oporem, czyli lepiej niż zwykłe serwomotorki. czytaj więcej
  • p...i Ocena: 4,5/5
    Jakość wykonania naprawdę wysoka. Jakość optyki ... Chyba jestem ślepy, bo na 1-szy rzut oka nie widzę różnicy w jakości obrazu w stosunku do kitowego naleśnika 12-42. Na razie robiłem nim tylko foty 1 dzień. Szkło niezbyt jasne ale jest to zgodne z opisem i ceną. Jak na PRO mogliby dodawać lepszej jakości pokrowiec. czytaj więcej
  • s...n Ocena: 4,5/5
    Solidny ale raczej lekki, mały zwłaszcza po zdjęciu osłony (w komplecie!) i obłędnie ostry w szerokim zakresie przysłon od pełnego otworu aż w okolice 10. Doskonała ostrość również na brzegu. Jedyna wada to umiarkowana jasność, ale wiadomo - coś za coś. czytaj więcej
  • Piotr Ocena: 5/5
    Jestem zadowolony z tego obiektywu, czekałem na odpowiednią cenę i dokonałem zakupu czytaj więcej
  • Bu Ocena: 5/5
    Ostry, fajny zoom, swietnie działa z O-MD. Fajne swiarło czytaj więcej
  • J...k Ocena: 5/5
    Bardzo dobre szkło. Wykonanie pierwsza klasa. Jasny, uniwersalny zoom. Obiektyw godny polecenia. czytaj więcej

Podsumowanie

Ilość punktów 1/3 1/3 1/3
Wybrane oferty

Opis pojęć użytych w porównaniu

Rodzaj

Rodzaj w obiektywach oznacza ich specyfikację i przeznaczenie. Może to być np. obiektyw szerokokątny, teleobiektyw, makro itp. Każdy rodzaj ma różne cechy, które wpływają na rodzaj zdjęć, jakie można z nimi wykonać.

Typ bagnetu

Typ bagnetu ma kluczowe znaczenie przy zakupie obiektywu, ponieważ decyduje o kompatybilności między obiektywem a aparatem fotograficznym. Każdy producent aparatu ma swój własny system mocowania obiektywów, który może się różnić. Właściwy typ bagnetu musi być wybrany, aby obiektyw pasował do aparatu i mógł być zamocowany bez problemów. Niewłaściwy typ bagnetu uniemożliwi zamocowanie obiektywu lub spowoduje problemy z funkcjonalnością.

Typ ogniskowania

Typ ogniskowania - ogniskowanie to zjawisko fizyczne zachodzące w soczewkach obiektywu odpowiadajace za ustawienie ostrości.

Średnica filtra

Średnica filtra w obiektywie to wymiar określający rozmiar filtrów, które można zamocować na obiektywie. Zwykle określana jest w milimetrach i znajduje się na obudowie obiektywu lub na jego korku. Aby wybrać odpowiedni rozmiar filtra, należy zmierzyć średnicę zewnętrzną gwintu obiektywu lub sprawdzić w specyfikacji technicznej, jaki jest wymagany rozmiar filtra. Filtry o różnych średnicach nie są kompatybilne ze sobą, więc należy wybrać filtr, który pasuje do średnicy obiektywu.

Ustawienie ostrości

Ustawienie ostrości w aparatach bezlusterkowych określa, na którym obszarze zdjęcia ma być skupiona ostrość. Dzięki temu można uzyskać wyraźne i ostre zdjęcia, eliminując nieostry lub rozmyty efekt. Aparaty oferują różne metody ustawiania ostrości, w tym automatyczne i manualne, co pozwala dostosować się do różnych warunków fotografowania.

Ogniskowa

Ogniskowa to jedna z podstawowych cech obiektywu, określająca jego zdolność do zbierania światła i kształtowania obrazu. Ogniskowa jest wyrażona w milimetrach i odnosi się do odległości między ogniskiem soczewki a płaszczyzną, na której skupia się obraz.

Światłosiła

Światłosiła obiektywu to parametr określający, jak dużo światła jest w stanie przepuścić dany obiektyw. Wyraża się on w liczbach przysłony, np. f/1.8, f/2.8, f/4 itd. Im mniejsza wartość przysłony, tym większe światło pada na matrycę aparatu, co pozwala na uzyskanie jaśniejszych zdjęć w słabych warunkach oświetleniowych.

Stabilizacja

Stabilizacja w aparatach bezlusterkowych to technologia redukująca drgania aparatu podczas fotografowania, co pomaga uzyskać klarowne i ostre zdjęcia nawet przy długich czasach naświetlania lub podczas filmowania. Działa poprzez kompensację drgań ręki użytkownika lub ruchów obiektywu, zapewniając lepszą jakość obrazu.