Porównanie Nikon AF-S NIKKOR 200-500mm f/5.6E ED VR vs Sigma 150-600mm f/5-6,3 DG OS HSM Sports Nikon

Nikon AF-S NIKKOR 200-500mm f/5.6E ED VR
Nikon AF-S NIKKOR 200-500mm f/5.6E ED VR
Sigma 150-600mm f/5-6,3 DG OS HSM Sports Nikon
Sigma 150-600mm f/5-6,3 DG OS HSM Sports Nikon
Cena od5 182,00 wyprzedane
Ocena
4,7
34 opinie
4,69 5 0 (4,7)
5,0
12 opinii
4,96 5 0 (5,0)
Wybrane oferty

Podstawowe informacje

Marka Nikon Sigma
Rodzaj Teleobiektywy Teleobiektywy
Model AF-S NIKKOR 200-500mm f/5.6E ED VR S 150-600 mm f/5-6.3 DG OS HSM

Fizyczne

Długość 267,5 mm 290,2 mm
Waga 2,3 kg 2860 g

Charakterystyka

Typ bagnetu Nikon F Nikon F
Typ ogniskowania Zmiennoogniskowe zoom Zmiennoogniskowe zoom
Średnica filtra 95 mm 105 mm

Techniczne

Ustawienie ostrości Autofocus Autofocus
Liczba listków 9 9
Ogniskowa 200-500 mm 150-600 mm
Pole widzenia 12,2-5 stopni -
Światłosiła f/5,6 -
Stabilizacja Ze stabilizacją Ze stabilizacją
Ostrość od 2,2 m -
Obiektyw do matryc - Pełna klatka

Cechy Produktów

jakość
jasność
ostrość

Opinie

Opinie kupujących
  • Marek Ocena: 5/5
    Jak na tę jasność (stałą, to też zaleta) i zakres ogniskowych uważam, że obiektyw jest ok. Z dostępnych testów wynika, że niektóre egzemplarze dostępne na rynku nie osiągają deklarowanych przez producenta wyników badania rozdzielczości. Mój nie ma tego problemu, ale trzeba doświadczenia by wykorzystać możliwości tego obiektywu. Stosunek jakości do ceny uważam za korzystny. Jeśli ktoś bez przygotowania liczy na ostre fotki " z ręki", na pełnym otworze przy ogniskowej 500 mm to może się zniechęcić ale to nie jest wada obiektywu. Dobrze też ograniczyć fotografowanie pod "ostre światło". Trzeba też brać pod uwagę wagę obiektywu jeśli ktoś planuje z nim dłuższe spacery. Ogólnie polecam ten obiektyw o ile nie chce się płacić za długie "stałki" Nikona czytaj więcej
  • c...i Ocena: 5/5
    Produkt ten wybierałem z jasnym przeznaczeniem fotografia sportowej. Oczywiście nie jest to najwyższa półka biorąc pod uwagę tę dziedzinę fotografii jednak cena i jakość tego szkiełka jest na tyle przystępna że warto zainwestować w niego pieniądze. czytaj więcej
  • k...0 Ocena: 5/5
    Świetna jakość obrazu w centrum kadru do dobrej na brzegu matrycy. Niewielka aberracja chromatyczna, znikoma dystorsja, niewielkie winietowanie przy F5,6. Ładny wygląd nieostrości. Cichy i celny autofocus oraz bardzo skuteczna stabilizacja obrazu. czytaj więcej
  • Łukasz Ocena: 5/5
    Przybliżenie spełnia wszystkie moje oczekiwania, czasami ostrości nie może złapać, co do jasności to od początku było wiadomo ze to nie ta klasa obiektywu żeby był jasny ale i tak jest przyzwoicie(małą obróbka zdjęć i wszystko ok), jest dosyć ciężki (z ręki kiepsko) więć obligatoryjnie statyw. Podsumowując całkiem fajny obiektyw. Polecam czytaj więcej
  • Rav Ocena: 5/5
    Ciekawy obiektyw, który jakością obrazka na np 400mm kladzie na łopatki znany i lubiany Canonowski 100-400 L, Jakość sama w sobie, ale jest kilka "ale".. 1. Światłosiła - tutaj nie ma co się rozpisywać, wszystko widać jak na dłoni w parametrach więc zaskoczenia nie ma, d" nie urywa! ... i widać to już w wizjerze. :) 2. Waga - to taka przekora - z jednej strony ciężko się z tym chodzi, z drugiej strony waga stabilizuje rękę. Ja do cherlaków nie należę, i potrafiłem go trzymać z 15 min w pozycji strzelca, ale później swoje odczułem :) 3. Dekielek - jak zobaczyłem, że zamiast dekielka jest pokrowiec to mnie zatkało. Przecież to tragedia będzie. Wpisałem w wady z przyzwyczajenia, ale szczerze? - co ciekawe nic się nie dzieje a i jakby standardowych paproszków znacznie mniej. Reszt czytaj więcej
  • Waldek Ocena: 5/5
    Sklep rzetelnie podchodzi do sprawy i klienta. Kontakt jak i rozmowa na poziomie profesjonalnym. Duża uprzejmość i zaangażowanie. POLECAM !!! czytaj więcej

Podsumowanie

Liczba punktów 1/3 2/3
Wybrane oferty

Opis pojęć użytych w porównaniu

Rodzaj

Rodzaj w obiektywach oznacza ich specyfikację i przeznaczenie. Może to być np. obiektyw szerokokątny, teleobiektyw, makro itp. Każdy rodzaj ma różne cechy, które wpływają na rodzaj zdjęć, jakie można z nimi wykonać.

Typ bagnetu

Typ bagnetu ma kluczowe znaczenie przy zakupie obiektywu, ponieważ decyduje o kompatybilności między obiektywem a aparatem fotograficznym. Każdy producent aparatu ma swój własny system mocowania obiektywów, który może się różnić. Właściwy typ bagnetu musi być wybrany, aby obiektyw pasował do aparatu i mógł być zamocowany bez problemów. Niewłaściwy typ bagnetu uniemożliwi zamocowanie obiektywu lub spowoduje problemy z funkcjonalnością.

Typ ogniskowania

Typ ogniskowania - ogniskowanie to zjawisko fizyczne zachodzące w soczewkach obiektywu odpowiadajace za ustawienie ostrości.

Średnica filtra

Średnica filtra w obiektywie to wymiar określający rozmiar filtrów, które można zamocować na obiektywie. Zwykle określana jest w milimetrach i znajduje się na obudowie obiektywu lub na jego korku. Aby wybrać odpowiedni rozmiar filtra, należy zmierzyć średnicę zewnętrzną gwintu obiektywu lub sprawdzić w specyfikacji technicznej, jaki jest wymagany rozmiar filtra. Filtry o różnych średnicach nie są kompatybilne ze sobą, więc należy wybrać filtr, który pasuje do średnicy obiektywu.

Ustawienie ostrości

Ustawienie ostrości w aparatach bezlusterkowych określa, na którym obszarze zdjęcia ma być skupiona ostrość. Dzięki temu można uzyskać wyraźne i ostre zdjęcia, eliminując nieostry lub rozmyty efekt. Aparaty oferują różne metody ustawiania ostrości, w tym automatyczne i manualne, co pozwala dostosować się do różnych warunków fotografowania.

Ogniskowa

Ogniskowa to jedna z podstawowych cech obiektywu, określająca jego zdolność do zbierania światła i kształtowania obrazu. Ogniskowa jest wyrażona w milimetrach i odnosi się do odległości między ogniskiem soczewki a płaszczyzną, na której skupia się obraz.

Światłosiła

Światłosiła obiektywu to parametr określający, jak dużo światła jest w stanie przepuścić dany obiektyw. Wyraża się on w liczbach przysłony, np. f/1.8, f/2.8, f/4 itd. Im mniejsza wartość przysłony, tym większe światło pada na matrycę aparatu, co pozwala na uzyskanie jaśniejszych zdjęć w słabych warunkach oświetleniowych.

Stabilizacja

Stabilizacja w aparatach bezlusterkowych to technologia redukująca drgania aparatu podczas fotografowania, co pomaga uzyskać klarowne i ostre zdjęcia nawet przy długich czasach naświetlania lub podczas filmowania. Działa poprzez kompensację drgań ręki użytkownika lub ruchów obiektywu, zapewniając lepszą jakość obrazu.