Porównanie Nikon AF-S NIKKOR 50mm f/1.8G vs Nikon AF-S DX NIKKOR 35mm f/1.8G

Nikon AF-S NIKKOR 50mm f/1.8G
Nikon AF-S NIKKOR 50mm f/1.8G
Nikon AF-S DX NIKKOR 35mm f/1.8G
Nikon AF-S DX NIKKOR 35mm f/1.8G
Cena od944,39 od749,00
Ocena
4,8
171 opinii
4,78 5 0 (4,8)
4,7
319 opinii
4,75 5 0 (4,8)
Wybrane oferty

Podstawowe informacje

Marka Nikon Nikon
Rodzaj Standardowe Standardowe
Model AF-S NIKKOR 50mm f/1.8G -

Fizyczne

Długość 52,5 mm 52,5 mm
Waga 0,185 kg 200 g

Charakterystyka

Typ bagnetu Nikon F Nikon F
Typ ogniskowania Stałoogniskowe Stałoogniskowe
Średnica filtra 58 mm 52 mm

Techniczne

Ustawienie ostrości Autofocus Autofocus
Liczba listków 7 7
Mechanizm autofokusa SWM -
Ogniskowa 50 mm 35 mm
Pole widzenia 47 stopni 44 stopnie
Światłosiła f/1,8 f/1,8
Stabilizacja Bez stabilizacji Bez stabilizacji
Tryb makro Nie Nie
Ostrość od 0,45 m 0,3 m

Cechy Produktów

jakość
jasność
ostrość

Opinie

Opinie kupujących
  • Patryk Ocena: 4,5/5
    Nie lubiłem "stałek" do czasu gdy z konieczności musiałem przez 3 dni na warsztatach foto robić zdjęcia pożyczonym obiektywem 50mm 1.8D. W słabym świetle np. zacieniony las, koledzy z zoomami nie potrafili z ręki zrobić nie poruszonego zdjęcia. Mnie się udało. Robiłem portrety, krajobrazy, architekturę, wnętrza i nocne. Okazało się, że "stałka" jest dobra do wszystkiego i ma dodatkowe plusy w postaci światła i bokeh. Po warsztatach kupiłem nowszą wersję tego obiektywu czyli 1.8G czytaj więcej
  • jurek orawski Ocena: 5/5
    Bardzo dobry stosunek jakości do ceny tego obiektywu. Zachowano tutaj kompromis jasność-cena, dzięki czemu ten świetny produkt jest dostępny szerszemu gronu zapalonych fotografów. Fotografów wymagających i bardziej świadomych. Dla zaawansowanego amatora ale nie tylko. Podobny obiektyw, ale dwukrotnie jaśniejszy (otwór względny równy 1.4 zamiast 1.8) - taka, wydaje się, nieznaczna różnica powoduje co najmniej 2,5 krotny wzrost ceny. czytaj więcej
  • bialogardzianin Ocena: 4,5/5
    Z pewną obawą kupiłem obiektyw Nikon 50mm f/1.8G AF-S (JAA015DA), gdyż zawsze istnieje ryzyko wady front lub back focus. Miałem jednak szczęście i trafiłem na udaną sztukę, która rewelacyjnie przypasowała do mojego korpusu FX. To super ostry, kontrastowy i trafiający w punkt od pełnej dziury obiektyw! Stał się moim ulubionym i Twoim też się stanie jeśli go kupisz! Dziękuję fotoplus.pl za udaną transakcję i sprzedaż wyśmienitego obiektywu! czytaj więcej
  • l...a Ocena: 5/5
    Obiektyw kupiłam do Nikona 5300. Wykonałam kilka zdjęć próbnych i mogę stwierdzić, że dokonałam trafnego wyboru. Za niewielkie pieniądze mam jasny obiektyw, który szybko łapie ostrość i jest celny. W posiadaniu mam jeszcze obiektyw kitowy SDX 18-140 mm oraz kupiony w tym sklepie PDX 70-300 mm. Obydwa swoje ważą. Ten jest bardzo lekki i jak na stałkę przystało, zmusza do zoomowania nogami. W obiektywie nic nie trzeszczy, pierścień ustawiania ostrości ma delikatny opór. czytaj więcej
  • e...7 Ocena: 5/5
    Targany wątpliwościami po wielu lekturach na temat tego szkła, z drugiej strony zaś szczerze go pragnący, udałem się do sklepu gotów go zakupić. Ale nie bez wcześniejszego sprawdzenia, o nie. Przetestowałem w sumie 4 sztuki i niestety zdjęcia były do niczego, łapał ostrość gdzie chciał, nawet kiedy wymuszałem na aparacie używanie konkretnego pola. Miła Pani w sklepie FJ zasugerowała, że może być coś nie tak z kalibracją i dla pewności dała mi do testu 2 razy droższą f 1.4 50mm. I tu też klapa. Na ok. 100 zdjęć na f 1.8 35mm oraz 50mm wszystkie były do bani. Postanowiłem wysłać aparat D5000 wraz z obiektywem do serwisu. Za 2 tygodnie zadzwoniłem do serwisu, gdzie Zimna Pani oświadczyła, że odesłali go, tuż przed świętami. Zapytana co było ze sprzętem odparła: NIC, WSZYSTKO DZIAŁA JAK SIĘ NA czytaj więcej
  • I...a Ocena: 5/5
    Niesamowita jakość zdjęć, obiektyw umożliwia wykonanie wyraźnego zdjęcia nawet w niesprzyjających warunkach świetlnych, ostrość obrazu robi duże wrażenie. Bardzo dobry stosunek ceny do jakości. Polecam. czytaj więcej

Podsumowanie

Ilość punktów 1/2 2/2
Wybrane oferty

Opis pojęć użytych w porównaniu

Rodzaj

Rodzaj w obiektywach oznacza ich specyfikację i przeznaczenie. Może to być np. obiektyw szerokokątny, teleobiektyw, makro itp. Każdy rodzaj ma różne cechy, które wpływają na rodzaj zdjęć, jakie można z nimi wykonać.

Typ bagnetu

Typ bagnetu ma kluczowe znaczenie przy zakupie obiektywu, ponieważ decyduje o kompatybilności między obiektywem a aparatem fotograficznym. Każdy producent aparatu ma swój własny system mocowania obiektywów, który może się różnić. Właściwy typ bagnetu musi być wybrany, aby obiektyw pasował do aparatu i mógł być zamocowany bez problemów. Niewłaściwy typ bagnetu uniemożliwi zamocowanie obiektywu lub spowoduje problemy z funkcjonalnością.

Typ ogniskowania

Typ ogniskowania - ogniskowanie to zjawisko fizyczne zachodzące w soczewkach obiektywu odpowiadajace za ustawienie ostrości.

Średnica filtra

Średnica filtra w obiektywie to wymiar określający rozmiar filtrów, które można zamocować na obiektywie. Zwykle określana jest w milimetrach i znajduje się na obudowie obiektywu lub na jego korku. Aby wybrać odpowiedni rozmiar filtra, należy zmierzyć średnicę zewnętrzną gwintu obiektywu lub sprawdzić w specyfikacji technicznej, jaki jest wymagany rozmiar filtra. Filtry o różnych średnicach nie są kompatybilne ze sobą, więc należy wybrać filtr, który pasuje do średnicy obiektywu.

Ustawienie ostrości

Ustawienie ostrości w aparatach bezlusterkowych określa, na którym obszarze zdjęcia ma być skupiona ostrość. Dzięki temu można uzyskać wyraźne i ostre zdjęcia, eliminując nieostry lub rozmyty efekt. Aparaty oferują różne metody ustawiania ostrości, w tym automatyczne i manualne, co pozwala dostosować się do różnych warunków fotografowania.

Ogniskowa

Ogniskowa to jedna z podstawowych cech obiektywu, określająca jego zdolność do zbierania światła i kształtowania obrazu. Ogniskowa jest wyrażona w milimetrach i odnosi się do odległości między ogniskiem soczewki a płaszczyzną, na której skupia się obraz.

Światłosiła

Światłosiła obiektywu to parametr określający, jak dużo światła jest w stanie przepuścić dany obiektyw. Wyraża się on w liczbach przysłony, np. f/1.8, f/2.8, f/4 itd. Im mniejsza wartość przysłony, tym większe światło pada na matrycę aparatu, co pozwala na uzyskanie jaśniejszych zdjęć w słabych warunkach oświetleniowych.

Stabilizacja

Stabilizacja w aparatach bezlusterkowych to technologia redukująca drgania aparatu podczas fotografowania, co pomaga uzyskać klarowne i ostre zdjęcia nawet przy długich czasach naświetlania lub podczas filmowania. Działa poprzez kompensację drgań ręki użytkownika lub ruchów obiektywu, zapewniając lepszą jakość obrazu.