Porównanie Canon EF 50mm f/1.8II (2514A011) vs Canon EF 50mm f/1.8 STM (0570C002)

Canon EF 50mm f/1.8II (2514A011)
Canon EF 50mm f/1.8II (2514A011)
Canon EF 50mm f/1.8 STM (0570C002)
Canon EF 50mm f/1.8 STM (0570C002)
Cena wyprzedane od534,00
Ocena
4,4
137 opinii
4,36 5 0 (4,4)
4,9
219 opinii
4,87 5 0 (4,9)
Wybrane oferty

Podstawowe informacje

Marka Canon Canon
Rodzaj Standardowe Standardowe
Model EF 50mm f/1.8 II 50 mm f/1.8 STM

Fizyczne

Długość 41 mm 39,3 mm
Waga 130 g 160 g

Charakterystyka

Typ bagnetu Canon Canon
Typ ogniskowania Stałoogniskowe Stałoogniskowe
Średnica filtra 52 mm 49 mm

Techniczne

Ustawienie ostrości Autofocus Autofocus
Liczba listków 7 7
Mechanizm autofokusa AF AF
Ogniskowa 50 mm 50 mm
Pole widzenia 46 stopni 46 stopni
Światłosiła f/1,8 f/1,8
Stabilizacja Bez stabilizacji Bez stabilizacji
Tryb makro Nie Nie
Ostrość od 0,45 m 0,35 m
Obiektyw do matryc - Pełna klatka

Cechy Produktów

jakość
jasność
ostrość

Opinie

Opinie kupujących
  • 3...b Ocena: 5/5
    Tak jak w przypadku innych obiektywów Canona nie można się przyczepić do samej konstrukcji. Jakość optyki rewelacyjna. Zmieniając z obiektywu kitowego 18-55 dostarczanego z Canonem EOS 400D naprawdę widać różnicę. Nie byłem przekonany do tego obiektywu i dość sceptycznie podchodziłem do jego zakupu, ale teraz nie wyobrażam sobie robienia zdjęć portretowych gorszym obiektywem. Jasny, lekki idealny, dla mojej cyfrówki. Oczywiście należy pamiętać, że to jest obiektyw o stałej ogniskowej i dlatego ma swoje określone zastosowanie głównie przy wykonywaniu zdjęć portretowych. Należy również zwrócić uwagę na fakt, że obiektyw jest przygotowany przez inżynierów Canona, a więc jest dopracowany pod każdym względem. Materiał użyty do produkcji to plastik o wysokiej jakości, ale jednak nie jest to meta czytaj więcej
  • MarioCze Ocena: 4/5
    Tym obiektywem można zrobić genialne, porywające fotografie. Jakość szkieł jest niesamowita - ostrość i głębia oraz jasność sprawiają, że sprawdza się w wielu sytuacjach. Nawet w skromnym oświetleniu można strzelać bez statywu i lampy licząc na udane, ostre fotki. Cena jest po prostu zadziwiająca, ale nie bez powodu - można tym obiektywem osiągnąć piorunujące efekty, ale musimy się nagimnastykować - autofocus w tym obiektywie jest gadżetem dla masochistów (głośny, nieprecyzyjny, powolny), natomiast pierścień ręcznych nastaw, nie dość, że luźno osadzony to jeszcze o krótkim skoku. Podsumowując - wykonałem nim wiele uroczych fotografii i nie oddam go za żadne skarby. czytaj więcej
  • Tomasz Jankowski Ocena: 4,5/5
    Używam jako obiektywu do robienia zdjęć w pomieszczeniach (imprezy rodzinne itp.). Idealny dla tych celów, nawet przy słabym świetle robi udane zdjęcia. Polecam mieć taki w zestawie, niewielki koszt a dużo przyjemniej niż ganianie z większym obiektywem). czytaj więcej
  • NED Ocena: 5/5
    Canon EF 50mm f/1.8 STM ...... obiektyw .... mały ale wielki bo potrafi zadziwić świat. Wydając niewiele otrzymujemy coś co przepuszcza fotony światła i rzuca je na matrycę lustrzanki. Obrazy są mega ostre i wystarczająco dobre po bokach. Przysłona f/5.0 daje najlepsze zdjęcia. Niestety za osłonę przyjdzie wam zapłacić sporo grosza. U Nikona jest za darmo w pudełku a tu niestety trzeba płacić. Osłona musi być bo obiektyw ma delikatna mordkę która pracuje i nie lubi jak się ją na siłę ściska czy uderza. Warto dokupić również filtr by chronić soczewkę. Winieta jest dość mocna ale w edycji całkowicie korygowalna. czytaj więcej
  • h...d Ocena: 5/5
    Rewelacyjna jakość obrazu, oczywiście nie będę tutaj opiniował budowy korpusu, czy jakości wykonania, bo przy tej cenie trzeba iść na kompromis, domknąć przysłonę choćby 2.0 i cieszyć się z ostrego zdjęcia. Przy f/2.8 jest ostrzejsze od wielu szkieł. AF celny i dość szybki. czytaj więcej
  • adamsoszu Ocena: 5/5
    Świetny do portretówek ale nie tylko. Jasny, ostry, przyjemnie się nim pstryka :) czytaj więcej

Podsumowanie

Ilość punktów 0/2 2/2
Wybrane oferty

Opis pojęć użytych w porównaniu

Rodzaj

Rodzaj w obiektywach oznacza ich specyfikację i przeznaczenie. Może to być np. obiektyw szerokokątny, teleobiektyw, makro itp. Każdy rodzaj ma różne cechy, które wpływają na rodzaj zdjęć, jakie można z nimi wykonać.

Typ bagnetu

Typ bagnetu ma kluczowe znaczenie przy zakupie obiektywu, ponieważ decyduje o kompatybilności między obiektywem a aparatem fotograficznym. Każdy producent aparatu ma swój własny system mocowania obiektywów, który może się różnić. Właściwy typ bagnetu musi być wybrany, aby obiektyw pasował do aparatu i mógł być zamocowany bez problemów. Niewłaściwy typ bagnetu uniemożliwi zamocowanie obiektywu lub spowoduje problemy z funkcjonalnością.

Typ ogniskowania

Typ ogniskowania - ogniskowanie to zjawisko fizyczne zachodzące w soczewkach obiektywu odpowiadajace za ustawienie ostrości.

Średnica filtra

Średnica filtra w obiektywie to wymiar określający rozmiar filtrów, które można zamocować na obiektywie. Zwykle określana jest w milimetrach i znajduje się na obudowie obiektywu lub na jego korku. Aby wybrać odpowiedni rozmiar filtra, należy zmierzyć średnicę zewnętrzną gwintu obiektywu lub sprawdzić w specyfikacji technicznej, jaki jest wymagany rozmiar filtra. Filtry o różnych średnicach nie są kompatybilne ze sobą, więc należy wybrać filtr, który pasuje do średnicy obiektywu.

Ustawienie ostrości

Ustawienie ostrości w aparatach bezlusterkowych określa, na którym obszarze zdjęcia ma być skupiona ostrość. Dzięki temu można uzyskać wyraźne i ostre zdjęcia, eliminując nieostry lub rozmyty efekt. Aparaty oferują różne metody ustawiania ostrości, w tym automatyczne i manualne, co pozwala dostosować się do różnych warunków fotografowania.

Ogniskowa

Ogniskowa to jedna z podstawowych cech obiektywu, określająca jego zdolność do zbierania światła i kształtowania obrazu. Ogniskowa jest wyrażona w milimetrach i odnosi się do odległości między ogniskiem soczewki a płaszczyzną, na której skupia się obraz.

Światłosiła

Światłosiła obiektywu to parametr określający, jak dużo światła jest w stanie przepuścić dany obiektyw. Wyraża się on w liczbach przysłony, np. f/1.8, f/2.8, f/4 itd. Im mniejsza wartość przysłony, tym większe światło pada na matrycę aparatu, co pozwala na uzyskanie jaśniejszych zdjęć w słabych warunkach oświetleniowych.

Stabilizacja

Stabilizacja w aparatach bezlusterkowych to technologia redukująca drgania aparatu podczas fotografowania, co pomaga uzyskać klarowne i ostre zdjęcia nawet przy długich czasach naświetlania lub podczas filmowania. Działa poprzez kompensację drgań ręki użytkownika lub ruchów obiektywu, zapewniając lepszą jakość obrazu.