Porównanie PANASONIC DC-GH5 + LUMIX 12-60mm F3.5-5.6 POWER O.I.S. vs Panasonic Lumix DMC-GX80 Czarny + 12-32mm

PANASONIC DC-GH5 + LUMIX 12-60mm F3.5-5.6 POWER O.I.S.
PANASONIC DC-GH5 + LUMIX 12-60mm F3.5-5.6 POWER O.I.S.
Panasonic Lumix DMC-GX80 Czarny + 12-32mm
Panasonic Lumix DMC-GX80 Czarny + 12-32mm
Cena wyprzedane wyprzedane
Ocena
5,0
6 opinii
5 5 0 (5,0)
4,8
36 opinii
4,79 5 0 (4,8)

Podstawowe informacje

Marka Panasonic Panasonic
Rodzaj z obiektywem 12-60 mm z obiektywem 12-32 mm

Przetwornik obrazu

Rozdzielczość efektywna 20,3 Mpix 16 Mpix
Stabilizacja obrazu Ze stabilizacją obrazu Ze stabilizacją obrazu
Rozdzielczość filmów 3840 x 2160 3840 x 2160
Rozmiar matrycy 17.3 x 13 mm 17.3 x 13 mm
Maksymalna szybkość zdjęć w serii 12 kl./s 40 kl./s
Maksymalna rozdzielczość 5184 x 3888 4592 x 3448
Zoom cyfrowy - 4x
Zoom optyczny - 0x

Lampa błyskowa

Lampa błyskowa Możliwość podpięcia Wbudowana

Zapis danych

Karty pamięci SDXC, SDHC, SD SD, SDHC, SDXC

Podgląd zdjęć

Wizjer Z wizjerem Z wizjerem
Rozmiar wyświetlacza LCD 3,2" 3"

Techniczne

Rodzaj matrycy Live MOS Live MOS
Szybkość migawki 1/16000 1/16000
Zasilanie Akumulator Li-Ion Akumulator Li-Ion
Funkcje Auto ISO, Focus peaking Auto ISO
Maksymalna wartość czułości ISO 25600 25600
Rodzaj migawki Mechaniczna Cyfrowa, Szczelinowa
Złącza i porty HDMI, Wi-Fi, Bluetooth HDMI (Typ D), Wi-Fi, USB 2.0, Pictbridge
Komunikacja Bluetooth, Wi-Fi Wi-Fi
Cechy dodatkowe Obsługa formatu RAW, Niestandardowy balans bieli Obsługa formatu RAW, Niestandardowy balans bieli, Hot Shoe

Fizyczne

Waga 645 g 0,425 kg
Wysokość 98 mm -
Kolor Czarne Czarne
Szerokość - 122 mm

Cechy Produktów

funkcjonalność
jakość zdjęć
szybkość działania

Opinie

Opinie kupujących
  • Jimmy Ocena: 5/5
    Ogólnie mega kamera - bo głównie do nagrywania filmów ją kupiłem. Stabilizacja z systemowym obiektywem 12-60 2.8-4 jest kosmicznie dobra. Obrazek jest ostry, ma masę przydatnych funkcji jak peaking czy zebra. Długo by się tu rozpisywać nad całością, ale na ten temat jest masa filmów na YT. Jedynie sposób ostrzenia - fly-by-wire - jest na początku dość nieintuicyjny. Jestem przyzwyczajony do mechanicznych obiektywów, gdzie sam przesuwam soczewki. Tutaj na ustawienie ostrości, poza kątem obrotu pierścienia, wpływa też prędkość tego obrotu. Ale po kilku dniach jest to dla mnie coraz bardziej intuicyjne. Peaking i wskaźnik odległości na którą ustawiam ostrość są przy tym bardzo pomocne. Ogólnie rewelacja, świetna jest możliwość grania w 4k60p albo FullHD 180p. Myślę, że sprzęt wart każdej wył czytaj więcej
  • Mariusz Ocena: 5/5
    Najważniejsze cechy to: brak ograniczenia do 30min, zapis na 2 kartach SD (kopie bezpieczeństwa), stabilizacja w body i wiele innych "wypasionych" funkcji skłonił mnie do zakupu tego modelu. Zastanawiałem się nad DMC-G80 ale powyższe funkcje przeważyły szalę na korzyść G5. Polecam czytaj więcej
  • r...l Ocena: 5/5
    Bardzo dobry aparat bardzo dobra ergonomia czytaj więcej
  • m...x Ocena: 4,5/5
    Fajny sprzęt dla fotoamatora, nawet bardziej zaawansowanego. Bardzo wygodny w użytkowaniu, mnogość funkcji i możliwości ustawień. Praca z tym aparatem to czysta przyjemność. Zwłaszcza po przesiadce z ciężkiej i wielkiej lustrzanki której zwyczajnie nie chciało się nosić. Sprzęt dla ludzi którzy wiedzą czego chcą i są świadomi pewnych ograniczeń i specyfiiki aparatu (matryca MTF). Jakość zdjęć porównywalna z tanimi lustrzankami (np. Niko D5100). Zakres dynamiki i głębia koloru bardzo dobra. ISO trochę słabsze, na najwyższych wartośćiach pojawia się delikatny szum ale jest całkiem znośny i nie przeszkadza. Maksymalna rozdzielczość 16Mpxw porównaniu do większych rozdzielczośći w aparatach z matrycą MTF staje się tu zaletą i wydaje się optymalna, daje większy obszar na piksel, więcej światła i czytaj więcej
  • Użytkownik Ceneo Ocena: 4,5/5
    Zalety Bardzo dobry, solidnie wykonany aparat. Bardzo dobra jakość obrazu. Dużo możliwości konfiguracyjnych. Bardzo dobra stabilizacja w korpusie (nieporuszone zdjęcia przy czasie 1/10 sek. z obiektywem 150mm). Możliwość wykorzystania stabilizacji w obiektywie (Dual I.S.). Możliwość filmowania w 4K. Zastosowanie technologii 4K w wykonywaniu zdjęć (Post Focus, tryby szybkiego nagrywania serii zdjęć). Aparat ma cichą migawkę. Można ładować akumulator aparatu przez mikro USB. I wszystko to w małej poręcznej obudowie. Aparat ma również swoje wady ale trzeba przyznać, że raczej mające znaczenie dla bardziej wymagających/zaawansowanych użytkowników: Brak zewnętrznej ładowarki akumulatorów w zestawie handlowym. Brak możliwości wyboru stabilizacji (korpus/obiektyw) w przypadku użycia obiektyw czytaj więcej
  • p...z Ocena: 4,5/5
    Olbrzymia możliwość konfiguracji i wygoda obsługi. Do prostego kompaktu i amatorskiej lustrzanki nie ma nawet porównania. Z tym obiektywem brakuje dłuższych ogniskowych i trochę ciemno ale za to mieści się w dużej kieszeni. AF tylko przy słabym świetle słabszy niż w lustrzance. czytaj więcej

Podsumowanie

Ilość punktów 8/10 6/10

Opis pojęć użytych w porównaniu

Rozdzielczość efektywna

Rozdzielczość efektywna aparatu cyfrowego jest określana za pomocą dwóch liczb określających liczbę pikseli w matrycy. Pierwsza to liczba wszystkich pikseli (np. 8,2MP), druga to liczba pikseli efektywnych (np.8,0MP). Liczba wszystkich pikseli określa nam, ile pikseli światłoczułych jest na matrycy aparatu. Liczba pikseli efektywnych określa z kolei, ile z tych pikseli stanowi punkty robionego zdjęcia (w praktyce jest równa iloczynowi wskazanej rozdzielczości aparatu).

Stabilizacja obrazu

Stabilizacja obrazu to jedna z funkcji w aparatach z wymienną optyką. Są dwa rodzaje stabilizacji: stabilizacja w korpusie lub stabilizacja w obiektywie. Stabilizacja umieszczona w korpusie aparatu jest bardzie powszechna, gdyż jest skuteczniejsza niż ta dostępna w obiektywie. Możemy również założyć na aparat dowolny obiektyw, również taki bez stabilizacji (jest on tańszy od obiektywu ze stabilizacją), a funkcja ta wciąż będzie działać.

Zoom cyfrowy

Zoom cyfrowy to jedna z funkcji dostępnych w aparacie cyfrowym, która pozwala na powiększenie przez urządzenie utrwalonego na matrycy obrazu cyfrowego. Po wykonaniu zdjęcia możemy powiększyć jego konkretny obszar, niestety odbywa się to ze stratą dla jakości obrazu. Jest to sztuczne powiększenie tworzone przez procesor w aparacie, które daje nam pozorne przybliżenia. Wybierając aparat cyfrowy lepiej kierować się możliwościami zoomu optycznego.

Rozdzielczość filmów

Rozdzielczość filmów to parametr mówiący o tym, w jakiej rozdzielczości będą nagrywane filmy przez dany apart cyfrowy. Główną rolą aparatu jest robienie zdjęć, dlatego nagrywane filmy będą zazwyczaj gorszej jakości, niż te nagrane sprzętem do tego przeznaczonym. Jest to dodatkowa funkcja. Standardowa rozdzielczość nagrań aparatem cyfrowym wynosi 160x120, 320x240, lub 640x480 pikseli. Nawet najwyższa rozdzielczość nie zapewni dobrej jakość filmów.

Rozmiar matrycy

Rozmiar matrycy w aparatach bezlusterkowych wpływa na jakość obrazu. Wyróżniamy APS-C, Micro Four Thirds oraz pełnoklatkowe. Im większa matryca, tym lepsza jakość zdjęć, szczególnie przy słabym oświetleniu.

Maksymalna szybkość zdjęć w serii

Maksymalna szybkość zdjęć w serii to parametr aparatów cyfrowych podawany w klatkach na sekundę. Informuje nas o tym, ile maksymalnie klatek zapisze aparat w ciągu jednej sekundy, jeśli uruchomimy funkcję zdjęć seryjnych. W profesjonalnym sprzęcie może to być nawet 10 klatek na sekundę. Jest to uzależnione od szybkości działania całego aparatu, również od szybkości transferu danych do pamięci wewnętrznej.

Zoom optyczny

Zoom optyczny to jeden z parametrów aparatu cyfrowego. Informuje nas o tym, ile razy można zwiększyć ogniskową w obiektywnie zmiennoogniskowym, a więc jaki jest zakres przybliżenia. Przykładowo, pięciokrotny zoom (zoom x5 ]) mówi o tym, że najdłuższa ogniskowa w danym obiektywie będzie pięć razy dłuższa, niż jego najkrótsza ogniskowa. Zoom optyczny to ważny parametr, gdyż umożliwia wykonania przybliżenia na interesujący nas obiekt.

Maksymalna rozdzielczość

Maksymalna rozdzielczość to jeden z parametrów aparatów cyfrowych, który podawany jest megapikselach i określa on maksymalną liczbę foto-czułych komórek na elemencie światłoczułym aparatu. Każda komórka odpowiada jednemu pikselowi zdjęcia. Im większa maksymalna rozdzielczość, tym lepszej jakości zdjęcia otrzymamy po ich wywołaniu. w celu określenia potrzebnej rozdzielczości powinniśmy ustalić wielkość zdjęć do wywołania. Im jest ona większa, tym większej rozdzielczości potrzebujemy.

Lampa błyskowa

Lampa błyskowa to wbudowane źródło światła w aparatach bezlusterkowych, pomagające oświetlić scenę podczas robienia zdjęć w warunkach słabego oświetlenia. Zapewnia dodatkowe światło, poprawiając jakość zdjęć i redukując efekty cieni oraz czerwonych oczu.

Karty pamięci

Karty pamięci w aparatach bezlusterkowych to nośniki danych, na których zapisywane są zdjęcia i filmy. Popularne rodzaje to karty SD oraz ich wersje rozszerzone, jak SDHC i SDXC. Wielkość karty zależy od potrzeb użytkownika i możliwości aparatu.

Wizjer

Wizjer - element aparatu fotograficznego, który umożliwia podgląd kadru przed wykonaniem zdjęcia. Istnieje podział wizjerów na elektroniczne, charakterystyczne dla bezlusterkowców, i optyczne, które znajdziemy w lustrzankach. Wizjery mogą różnić się budową i działaniem. Lustrzanki w wizjerze przedstawiają obraz naturalny, podczs gdy aparaty cyfrowe ukazują obraz cyfrowo przetworzony. Wybierając zatem bezlusterkowec wysokiej jakości, należy zawsze szukać modelu z wysoką rozdzielczością wizjera.

Rozmiar wyświetlacza LCD

Określa wielkość ekranu, na którym można podglądać i przeglądać zrobione zdjęcia oraz ustawienia aparatu. Większy ekran zazwyczaj oznacza wygodniejsze korzystanie z interfejsu, podgląd detali i kompozycji zdjęć oraz łatwiejsze kadrowanie.

Rodzaj matrycy

Rodzaj matrycy w aparatach bezlusterkowych to czynnik kluczowy wpływający na jakość obrazu. Wyróżniamy matryce APS-C, Micro Four Thirds oraz pełnoklatkowe. Każdy rodzaj oferuje inne parametry i cechy, wpływając na rozmiar, zakres dynamiki oraz czułość aparatu.

Szybkość migawki

Szybkość migawki to jeden z parametrów występujący w aparatach cyfrowych. Jest to czas otwarcia migawki liczony w ułamkach sekundy lub w całych sekundach. Podczas tego momentu, naświetlany jest element światłoczuły w aparacie. Czas naświetlania jest uzależniony od jakości oświetlenia w jakim wykonujemy dane zdjęcie. Przy słaby oświetleniu potrzebny jest dłuższy czas naświetlenia, czyli czas otwarcia migawki powinien być dłuższy.

Zasilanie

Zasilanie w aparatach bezlusterkowych opiera się głównie na akumulatorach litowo-jonowych, zapewniając mobilność i wydłużony czas pracy. Niektóre modele oferują także opcję zasilania zewnętrznego przez port USB, co zwiększa elastyczność użytkowania.

Maksymalna wartość czułości ISO

Maksymalna wartość czułości ISO to parametr w aparacie, który określa wrażliwość sensora na światło. Im wyższy ten parametr, tym matryca mocniej reaguje na światło. Im wyższa czułość, tym mniejsza jakość zdjęć. Pojawiają się szumy, zmniejsza się szczegółowość, kontrast i nasycenie. Wyższą wartość czułości ISO zazwyczaj wykorzystuje się podczas robienia zdjęć w nocy, podczas zdjęć dziennych możemy ją wykorzystać dla uzyskania specjalnego efektu na zdjęciu.

Rodzaj migawki

Rodzaj migawki w aparatach bezlusterkowych może być mechaniczny, elektroniczny, hybrydowa lub szczelinowa.

Złącza i porty

Złącza i porty w aparatach bezlusterkowych to interfejsy do podłączania dodatkowych akcesoriów i przesyłania danych. Mogą zawierać porty USB, HDMI, mikrofonowe, słuchawkowe i gniazdo dla karty pamięci. Umożliwiają ładowanie, przesyłanie zdjęć oraz podłączanie mikrofonów czy innych akcesoriów.

Komunikacja

Komunikacja to proces przekazywania sygnałów dźwiękowych między różnymi urządzeniami lub głośnikami, obejmuje połączenia przewodowe, takie jak HDMI, optyczne lub analogowe, oraz bezprzewodowe, takie jak Bluetooth, Wi-Fi lub NFC, umożliwiając różne sposoby podłączenia i strumieniowania dźwięku.

Cechy dodatkowe

Cechy dodatkowe w aparatach bezlusterkowych to funkcje, które rozszerzają możliwości fotografowania.