Porównanie Nokian Tyres Wr D4 205/55R16 91H vs Nokian Tyres Wr D4 205/55R16 91T

Nokian Tyres Wr D4 205/55R16 91H
Nokian Tyres Wr D4 205/55R16 91H
Nokian Tyres Wr D4 205/55R16 91T
Nokian Tyres Wr D4 205/55R16 91T
Cena od510,00 wyprzedane
Ocena
4,8
172 opinie
4,81 5 0 (4,8)
4,7
170 opinii
4,66 5 0 (4,7)
Wybrane oferty

Podstawowe informacje

Marka Nokian Tyres Nokian Tyres
Model Wr D4 Wr D4
Klasa opony Premium Premium
Szerokość 205 205
Profil 40 55
Średnica 16 16
Indeks nośności 91 91
Indeks prędkości H do 210 km/h T do 190 km/h

Etykieta

Opór toczenia C C
Przyczepność na mokrej nawierzchni A A
Klasa zewnętrznego hałasu toczenia A A
Hałas zewnętrzny [dB] 69 69

Cechy Produktów

głośność
przyczepność
wytrzymałość

Opinie

Opinie kupujących
  • Grzegorz Ocena: 5/5
    Drugi komplet kupiony do drugiego auta w domu. POdtzrymuję wcześniejszą opinię. Opony bardzo ciche jak na zimowe. Przy zalecanym ciśnieniu (Ford Focus Kombi 2010) dość miękkie/elastyczne; nie przenoszą drgań na kierownicę czego można by się spodziewać po tym rozmiarze. Pod względem oporów toczenia i ekonomii jazdy nieznacznie ustępują letnim Goodyearom. Lekko podniesione ciśnienie względem nominalnego przy dodatnich temp (+0,15 atm.) i wrażenie jazdy jak na letnich przy rewelacyjnym trzymaniu na mokrej nawierzchni. Zdecydowanie godne polecenia. czytaj więcej
  • mimi Ocena: 5/5
    Kolejna generacja Nokianów w użytkowaniu. W zasadzie na tym mogłabym skończyć recenzję bo jest to jak do tej pory jedyny producent opon zimowych do którego wróciłam przy następnym zakupie (trzeci komplet). Trudno coś pisać o oponie po 200 km przebiegu w okolicznościach mało zimowych. Tak jak poprzednie Nokiany - są dosyć miękkie - dlatego na wiosnę trzeba z nimi szybko "uciekać" bo mocno cierpi na tym ich trwałość, ale za to w zimie cud, miód i orzeszki. Samochód sunie jak po szynach i o to chodzi :) Nowe D4 w chwili obecnej sprawdziły się w mocnej ulewie, która nie zrobiła na nich żadnego wrażenia - co pozwala żywić nadzieję, że śnieg i błoto pośniegowe również nie będą stanowiły problemu (tak jak w poprzedniej generacji tych opon). czytaj więcej
  • k...r Ocena: 5/5
    Opony rewelacyjne, zwłaszcza w śniegu chyba nie mają sobie równych. Po wymianie samochód zachowuje się jak mały czołg. Osiedlowe drogi i zasypane miejsca parkingowe pokonuje bez najmniejszych problemów. Na starych oponach nie było mowy o ruszeniu pod górę, na nowych trzeba się postarać żeby zerwać przyczepność. Opony zostały przetestowane również na lokalnych całkowicie białych drogach miejscami zawianych - tu też poradziły sobie baz problemów. Prowadzenie na prostej i w zakrętach bardzo pewne. Polecam, to kolejne moje Nokiany i raczej innych nie kupię. czytaj więcej
  • Użytkownik Ceneo Ocena: 5/5
    Opony Nokian Wd r4 kupiłem w zeszłym roku. Co do prowadzenia są w miarę ok - oczywiście dla spokojniej jazdy. Po jednym sezonie na obwodzie bieżnika zauważyłem pęknięcia. Opony wyglądają jakby miały kilka lat! Zauważyłem też że guma stwardniała. Pęknięcia są tak duże, że zastanawiało mnie to czy są jeszcze w pełni bezpieczne i czy bezpiecznie mogę wozić rodzinę - bo to jest najważniejsze, więc zgłosiłem cały komplet do reklamacji - bo na wszystkich oponach są pęknięcia. W odpowiedzi otrzymałem negatywne rozpatrzenie reklamacji z odpowiedzią iż to jest normalny proces starzenia się gumy! Ale w nowych oponach?? Rozumiem, że w kilku letnich... Właśnie dlatego kupiłem cały nowy komplet by pojeździć kilka lat a tu niestety rozczarowanie co do marki opon. Napewno nie kupię już drugi raz tych opo czytaj więcej
  • Użytkownik Ceneo Ocena: 4,5/5
    Użytkuję opony NOKIAN dopiero tydzień, więc moja opinia jest oparta tylko na tygodniowych testach na suchej i mokrej nawierzchni. Pierwsze wrażenia jak najbardziej pozytywne. Samochód przyklejony do drogi nawet na mokrej nawierzchni. Determinującym czynnikiem jakim kierowałem się przy zakupie tych opon jest "bardzo dobry stosunek jakości do ceny". czytaj więcej
  • krzysztof Ocena: 5/5
    opony bardzo dobre,na nokianach jeżdżę od kilku lat różnymi autami np. vw sharan , daewoo nubira, ford mondeo mk4 i w każdym aucie spisują się świetnie zwłaszcza w górach,pokonują wszelkie podjazdy bez problemów,POLECAM!!!! czytaj więcej

Podsumowanie

Ilość punktów 1/2 0/2
Wybrane oferty

Opis pojęć użytych w porównaniu

Model

Model opony to unikalna identyfikacja lub nazwa produktu, określająca jego cechy, specyfikacje i zastosowania, ułatwiająca jego rozpoznanie i wybór przez klienta.

Klasa opony

Klasa opony odpowiada za jej zakres cenowy oraz jakość. Wyróżniamy opony klasy ekonomicznej, średniej i premium.

Szerokość

Parametr szerokości opony to wymiar opony wyrażony w milimetrach bądź calach i określa szerokość bieżnika opony. Jest to pierwsza liczba w trójcyfrowym kodzie rozmiaru opony, który zazwyczaj znajduje się na jej boku.

Profil

Parametr profilu w oponie samochodowej określa stosunek wysokości bocznej ściany opony do jej szerokości. Jest to zwykle wyrażane jako procent szerokości opony. Na przykład, opona o oznaczeniu 225/50R17 ma szerokość 225 mm, profil 50% i średnicę wewnętrzną 17 cali. Profil opony ma wpływ na wiele właściwości, takich jak stabilność, komfort jazdy, przyczepność i trwałość.

Średnica

Średnica opony samochodowej to jeden z jej podstawowych wymiarów i oznacza odległość między jej zewnętrznymi punktami kontaktu z drogą, mierzonych przez środek koła. W oznaczeniu wymiarów opony, parametr ten zazwyczaj jest podawany w calach. Przykładowo, dla opony o oznaczeniu 205/55 R16, średnica wynosiłaby 16 cali. Parametr ten ma znaczenie w kontekście doboru felg, na której będzie montowana opona, ponieważ średnica felgi musi odpowiadać średnicy opony.

Indeks nośności

Indeks nośności w oponach jest liczbą, która określa maksymalne obciążenie, jakie dana opona może udźwignąć przy określonym ciśnieniu powietrza. Jest to ważne oznaczenie dla bezpieczeństwa jazdy, ponieważ przekroczenie maksymalnego obciążenia może prowadzić do uszkodzenia opony lub innych poważnych problemów z samochodem. Indeks nośności jest wyrażony w postaci liczby od 62 do 126, gdzie każda liczba odpowiada określonej wartości nośności w kilogramach.

Indeks prędkości

Indeks prędkości informuje o maksymalnej, dopuszczalnej prędkości dla danej opony, np. N-do 140 km/h

Opór toczenia

Opór toczenia to siła działająca przeciwnie do kierunku jazdy opony. Im opór jest niższy, tym mniejsze zapotrzebowanie energetyczne i zużycie paliwa.

Przyczepność na mokrej nawierzchni

Przyczepność na mokrej nawierzchni to zdolność przylegania opony do jezdni pokrytej warstwą wody. Skala od A do G oznacza jaka jest droga hamowania na mokrej nawierzchni. Symbol A określa najkrótszą, a F najdłuższą.

Klasa zewnętrznego hałasu toczenia

Poziom emisji hałasu opony to trzystopniowa skala, na której 1 oznacza najniższy hałas generowany przez oponę podczas jazdy. Parametr ten wpływa na komfort jazdy oraz oddziaływanie na środowisko.

Hałas zewnętrzny [dB]

Ten parametr określa poziom hałasu zewnętrznego emitowanego przez oponę, wyrażony w decybelach.

Zastosowane technologie

Zastosowane technologie to rozwiązania, które podnoszą komfort i bezpieczeństwo jazdy.

Homologacja

Homologacja opon to zatwierdzenie przez organ regulacyjny lub certyfikacyjny, który potwierdza, że spełniają one określone normy bezpieczeństwa i wydajności. Opony z homologacją zapewniają jak najlepsze działanie z danym modelem samochodu.

Rok produkcji

Rok produkcji jest ważnym parametrem, ponieważ wiek opony wpływa na jej trwałość i właściwości. Zazwyczaj jest oznaczony na boku opony jako czterocyfrowy numer, gdzie dwie ostatnie cyfry oznaczają rok produkcji. Wybierając opony, warto zwracać uwagę na ten parametr, aby zapewnić bezpieczeństwo i wydajność na drodze.