Porównanie Hankook Winter I*Cept Evo2 W320 Mo 205/60R16 92H vs Kleber Krisalp Hp3 205/60R16 92H

Hankook Winter I*Cept Evo2 W320 Mo 205/60R16 92H
Hankook Winter I*Cept Evo2 W320 Mo 205/60R16 92H
Kleber Krisalp Hp3 205/60R16 92H
Kleber Krisalp Hp3 205/60R16 92H
Cena od365,06 od342,00
Ocena
4,3
8 opinii
4,31 5 0 (4,3)
4,8
19 opinii
4,79 5 0 (4,8)
Wybrane oferty

Podstawowe informacje

Marka Hankook Kleber
Model I Cept Evo2 W320 Krisalp Hp3
Klasa opony Premium Średnia
Szerokość 205 205
Profil 60 60
Średnica 16 16
Indeks nośności 92 92
Indeks prędkości H do 210 km/h H do 210 km/h
Rok produkcji 2022, 2024, 2025 2024, 2025
Model - Krisalp Hp3

Etykieta

Opór toczenia C E
Przyczepność na mokrej nawierzchni B B
Klasa zewnętrznego hałasu toczenia B B
Hałas zewnętrzny [dB] 70 69

Dodatkowe informacje

Zastosowane technologie 3PMSF 3PMSF
Homologacja Mercedes-Benz MO Nie

Cechy Produktów

głośność
przyczepność
wytrzymałość

Opinie

Opinie kupujących
  • m...z Ocena: 5/5
    Po nie całym miesiącu użytkowania mogę napisać, że opony spisują się bardzo dobrze. Bardzo cichutko się sprawuję i mam takie odczucie jakbym jeździł cały czas po miękkiej nawierzchni asfaltowej. czytaj więcej
  • t...t Ocena: 5/5
    Jak na zimówki naprawdę ciche, bardzo dobrze trzymają na suchym i mokrym. Nie miałem jeszcze okazji testować na śniegu czytaj więcej
  • l...a Ocena: 5/5
    Warte swojej ceny czytaj więcej
  • Użytkownik Ceneo Ocena: 5/5
    Polecam, rewelacyjna opona. Użytkuje ją w Hyundi I40 kombi 117 KM, i powiem szczerze , że jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Założyłem ją w październiku 2016, więc miałem okazję przetestować ją w ciepłych, wręcz letnich warunkach jak i prawdziwych zimowych. Opona jest cicha, idealnie trzyma na drodze suchej i mokrej, zero aquaplaningu, ale do rzeczy gdyż opisuje oponę zimową, i tu się zaczyna jej wychwalanie. To że opona trzyma na suchej nawierzchni to żaden wyczyn, ale że ta opona trzyma na oblodzonej nawierzchni to już spore pozytywne zaskoczenie. Na mokrym kopnym śniegu radzi sobie dobrze, na mokrym błocie pośniegowym trzyma bardzo dobrze, ale ten lód, no powiem Wam szczęka opada. Dziś testowałem ją krętych mazurskich oblodzonych drogach i sam nie wierzyłem w to co się dzieje. Przy ha czytaj więcej
  • Janek Ocena: 5/5
    Jestem bardzo zadowolony z tego zakupu i z wybranych opon. czytaj więcej
  • m...7 Ocena: 5/5
    Jeden efekt już mi się podoba,są dużo cichsze.Za krótko mam na ocenę eksploatacji. czytaj więcej

Podsumowanie

Liczba punktów 0/2 2/2
Wybrane oferty

Opis pojęć użytych w porównaniu

Model

Model opony to unikalna identyfikacja lub nazwa produktu, określająca jego cechy, specyfikacje i zastosowania, ułatwiająca jego rozpoznanie i wybór przez klienta.

Klasa opony

Klasa opony odpowiada za jej zakres cenowy oraz jakość. Wyróżniamy opony klasy ekonomicznej, średniej i premium.

Szerokość

Parametr szerokości opony to wymiar opony wyrażony w milimetrach bądź calach i określa szerokość bieżnika opony. Jest to pierwsza liczba w trójcyfrowym kodzie rozmiaru opony, który zazwyczaj znajduje się na jej boku.

Profil

Parametr profilu w oponie samochodowej określa stosunek wysokości bocznej ściany opony do jej szerokości. Jest to zwykle wyrażane jako procent szerokości opony. Na przykład, opona o oznaczeniu 225/50R17 ma szerokość 225 mm, profil 50% i średnicę wewnętrzną 17 cali. Profil opony ma wpływ na wiele właściwości, takich jak stabilność, komfort jazdy, przyczepność i trwałość.

Średnica

Średnica opony samochodowej to jeden z jej podstawowych wymiarów i oznacza odległość między jej zewnętrznymi punktami kontaktu z drogą, mierzonych przez środek koła. W oznaczeniu wymiarów opony, parametr ten zazwyczaj jest podawany w calach. Przykładowo, dla opony o oznaczeniu 205/55 R16, średnica wynosiłaby 16 cali. Parametr ten ma znaczenie w kontekście doboru felg, na której będzie montowana opona, ponieważ średnica felgi musi odpowiadać średnicy opony.

Indeks nośności

Indeks nośności w oponach jest liczbą, która określa maksymalne obciążenie, jakie dana opona może udźwignąć przy określonym ciśnieniu powietrza. Jest to ważne oznaczenie dla bezpieczeństwa jazdy, ponieważ przekroczenie maksymalnego obciążenia może prowadzić do uszkodzenia opony lub innych poważnych problemów z samochodem. Indeks nośności jest wyrażony w postaci liczby od 62 do 126, gdzie każda liczba odpowiada określonej wartości nośności w kilogramach.

Indeks prędkości

Indeks prędkości informuje o maksymalnej, dopuszczalnej prędkości dla danej opony, np. N-do 140 km/h

Rok produkcji

Rok produkcji jest ważnym parametrem, ponieważ wiek opony wpływa na jej trwałość i właściwości. Zazwyczaj jest oznaczony na boku opony jako czterocyfrowy numer, gdzie dwie ostatnie cyfry oznaczają rok produkcji. Wybierając opony, warto zwracać uwagę na ten parametr, aby zapewnić bezpieczeństwo i wydajność na drodze.

Opór toczenia

Opór toczenia to siła działająca przeciwnie do kierunku jazdy opony. Im opór jest niższy, tym mniejsze zapotrzebowanie energetyczne i zużycie paliwa.

Przyczepność na mokrej nawierzchni

Przyczepność na mokrej nawierzchni to zdolność przylegania opony do jezdni pokrytej warstwą wody. Skala od A do G oznacza jaka jest droga hamowania na mokrej nawierzchni. Symbol A określa najkrótszą, a F najdłuższą.

Klasa zewnętrznego hałasu toczenia

Poziom emisji hałasu opony to trzystopniowa skala, na której 1 oznacza najniższy hałas generowany przez oponę podczas jazdy. Parametr ten wpływa na komfort jazdy oraz oddziaływanie na środowisko.

Hałas zewnętrzny [dB]

Ten parametr określa poziom hałasu zewnętrznego emitowanego przez oponę, wyrażony w decybelach.

Zastosowane technologie

Zastosowane technologie to rozwiązania, które podnoszą komfort i bezpieczeństwo jazdy.

Homologacja

Homologacja opon to zatwierdzenie przez organ regulacyjny lub certyfikacyjny, który potwierdza, że spełniają one określone normy bezpieczeństwa i wydajności. Opony z homologacją zapewniają jak najlepsze działanie z danym modelem samochodu.