Porównanie Varta Silver Dynamic C30 54Ah 530A 12V P+ vs Bosch Silver S5.002 54Ah 530A 12V P+

Varta Silver Dynamic C30 54Ah 530A 12V P+
Varta Silver Dynamic C30 54Ah 530A 12V P+
Bosch Silver S5.002 54Ah 530A 12V P+
Bosch Silver S5.002 54Ah 530A 12V P+
Cena od328,00 od315,00
Ocena
4,8
43 opinie
4,79 5 0 (4,8)
4,7
18 opinii
4,72 5 0 (4,7)
Wybrane oferty

Podstawowe informacje

Pojemność 54 Ah 54 Ah
Moc rozruchowa 530 A 530 A

Marka Varta Bosch
Napięcie 12V 12V
Polaryzacja P+ P+
Długość (mm) 207 207
Szerokość (mm) 175 175
Wysokość (mm) 190 190
Jakość części (zgodnie z GVO) Q - Oryginał z logo producenta części (OEM, OES) Q - Oryginał z logo producenta części (OEM, OES)
Rodzaj Kwasowo-ołowiowe Kwasowo-ołowiowe
Model Silver Dynamic C30 -
Marka pojazdu - Bosch

Cechy Produktów

dopasowanie
jakość
trwałość

Opinie

Opinie kupujących
  • Użytkownik Ceneo Ocena: 5/5
    Akumulator dobrze dobrany pod względem gabarytów zewnętrznych i podłączenia. Pasują nawet drobiazgi np. osłona bieguna dodatniego. Jak się będzie sprawował to pokaże czas. Poprzedni wytrzymał 10 lat. czytaj więcej
  • j...a Ocena: 4/5
    Super :) Wczesniej mialem Varte i wytrzymal o dziwo 12 lat !!! Jedynie wada moze byc odczytanie daty waznosci daty produkcji z kodu zaszyfroqwanego na aku . czytaj więcej
  • Wiesław Ocena: 4,5/5
    akumulator dobrej jakości, cena za produkt tej jakości jest bardzo dobra, jakość wykonania dobra czytaj więcej
  • nicram7 Ocena: 4/5
    Właśnie mija prawie 6 lat jak mam ten akumulator w samochodzie z silnikiem 1.6 benzyna. Uważam że mógłby wytrzymać więcej. Samochód garażowany, nie miałem przypadków całkowitego rozładowania. Zawsze działał OK i nagle okazało się ze najpierw że po 3 dniach nie używania nie odpala, a teraz to juz po 8 godzinach stania nie odpala. Słaby prąd rozruchowy daje. Przewierciłem obudowę to poziom płynu jest około 5mm nad okładzinami. Jak wiadomo akumulator niby bezobsługowy, może jakby go jednak obsłuzyc i dolewac wody destylowanej tak po 4 latach eksploatacji toby wytrzymał więcej. czytaj więcej
  • Jacek Ocena: 4,5/5
    Kupiony i zainstalowany w 2013.06 w P307 1,4 benzyna - właśnie się kończy, tzn 14 dni nie uruchamiania samochodu wymaga podładowania prostownikiem. Czyli żył 7lat bez 2 miesięcy. Właśnie rozglądam się za ofertą takiego samego - stąd opinia. Ogólnie wystawiam wysoką notę jest to już mój 3ci taki AKU (ten skończył się najszybciej a był 2gim kupionym dlatego minus pół gwiazdki). Pierwszy Silver ale 77Ah w 1,9TDI do tej pory zachowuje się bezbłędnie (pełne 7lat). Zaczęło się od AKU Varta też Silvera kupionego z samochodem, którego zamieniłem tym BOSCHEM jako 8 latka To chyba te same konstrukcje, bo kształt odlewów jest bardzo podobny. Co do cech które zauważyłem - Ten S5 54Ah daje pewny prąd rozruchowy nawet gdy jest nie doładowany tzn. same krótkie trasy po mieście) w stosunku do poprzednieg czytaj więcej
  • Jerzy Ocena: 5/5
    Akumulator jak do tej pory jest ok!. Dopiero zacząłem eksploatację więc co więcej mogę napisać. czytaj więcej

Podsumowanie

Liczba punktów 1/2 1/2
Wybrane oferty

Opis pojęć użytych w porównaniu

Pojemność

Pojemność akumulatora samochodowego oznacza ilość energii elektrycznej, którą akumulator może przechować i dostarczyć w celu uruchomienia silnika oraz zasilenia urządzeń elektrycznych w samochodzie, takich jak radio, światła, klimatyzacja itp. Pojemność akumulatora jest podawana w amperogodzinach (Ah) i określa ilość prądu, jaką akumulator może dostarczyć przez godzinę ciągłego użytkowania.

Moc rozruchowa

Moc rozruchowa akumulatora jest zwykle mierzona w amperach (A) przy temperaturze -18 stopni Celsjusza, a konkretnie chodzi o maksymalny prąd, jaki akumulator może dostarczyć przez określony czas (zwykle przez 30 sekund) bez spadku napięcia poniżej krytycznego poziomu.

Napięcie

Napięcie akumulatora samochodowego to energia elektryczna, która zasila pojazd. Typowe napięcie wynosi 12V, co jest wystarczające do uruchomienia silnika i zasilenia elektroniki większości samochodów.

Polaryzacja

Jest to parametr określający układ biegunów akumulatora. L+ to akumulatory, w których biegun dodatni znajduje się po lewej stronie, natomiast P+ po prawej.

Długość (mm)

Długość urządzenia to jego rozmiar wzdłuż dłuższego boku.

Szerokość (mm)

Szerokość urządzenia jego rozmiar wzdłuż krótszego boku.

Wysokość (mm)

Wysokość urządzenia to jego miara między najwyższym a najniższym punktem.

Jakość części (zgodnie z GVO)

Jest to parametr określający, czy dana część jest oryginalna czy zamienna oraz czy dany zamiennik odpowiada jakości komponentów użytych w produkcji samochodu. Wybór części na podstawie GVO pozwala zabezpieczyć się przed utratą gwarancji producenta samochodu, zgodnie z przepisami Unii Europejskiej.

Rodzaj

Rodzaj akumulatora określa użyty w nim rodzaj elektrolitu oraz budowę. Wpływa to na moc, podatność na rozładowanie oraz dodatkowe parametry takie jak np. możliwość pracy przy dużych przechyleniach.

Marka

Jest to parametr określający markę samochodu, z którym kompatybilna jest dana część.

Model

Jest to parametr określający model samochodu, z którym kompatybilna jest dana część.

Typ

Jest to parametr określający dokładnie typ samochodu, z którym kompatybilna jest część.