Porównanie Centra CA722 72AH/720A FUTURA P+ vs Bosch S5 007 74Ah 750A P+

Centra CA722 72AH/720A FUTURA P+
Centra CA722 72AH/720A FUTURA P+
Bosch S5 007 74Ah 750A P+
Bosch S5 007 74Ah 750A P+
Cena od374,99 od419,99
Ocena
3,1
96 opinii
3,15 5 0 (3,2)
4,3
92 opinie
4,26 5 0 (4,3)
Wybrane oferty

Podstawowe informacje

Pojemność 72 Ah 74 Ah
Moc rozruchowa 720 A 750 A

Marka Centra Bosch
Napięcie 12V 12V
Polaryzacja P+ P+
Długość (mm) 278 278
Szerokość (mm) 175 175
Wysokość (mm) 175 175
Jakość części (zgodnie z GVO) Q - Oryginał z logo producenta części (OEM, OES) Q - Oryginał z logo producenta części (OEM, OES)
Rodzaj Kwasowo-ołowiowe Kwasowo-ołowiowe

Cechy Produktów

dopasowanie
jakość
trwałość

Opinie

Opinie kupujących
  • Waldek Ocena: 5/5
    Starą Futurę eksploatowalem przez pełne 8 lat (zakup w XII 2009r) i może jeszcze bym go nie wymieniał, ale idzie zima i chcę mieć akumulator niezawodny. Akumulator jeździł w Renault Laguna II, w ciągu tych 8 lat dwa razy się rozładował na włączonych światłach pozatym nigdy mnie nie zawiódł. Chociaż ostatnio na wiosnę 2017 jak samochód postał kilka dni w garażu to nie trzymał mocy i dlatego go wymieniam bo swoje odsłużył. Mam nadzieję, że nawa Futura też mnie nie zawiedzie. Z całym sumieniem polecam ten akumulator i dziwię się, że ma tyle słabych opini chyba, że je pisze konkurencja. Akumulator w 2009 r kosztował mnie 330 zł a teraz w 2017 r niecałe 290zl z przesyłką. czytaj więcej
  • markre33 Ocena: 5/5
    Towar trudno oceniać po trzech dniach użytkowania, ale na tą chwilę nie mam żadnych zastrzeżeń. Cena samego akumulatora niemal o połowę mniejsza niż ta w sklepach stacjonarnych w moim mieście. Kontakt ze sprzedawcą bardzo dobry. Odpowiedzi na moje zapytania szybkie i rzeczowe. Towar dostarczony sprawnie, odpowiednio zabezpieczony, bez uszkodzeń. Jedynie koszty przesyłki dosyć wysokie, jednak przy tej specyfice produktu to raczej norma. Łącznie i tak wychodzą spore oszczędności. Polecam. czytaj więcej
  • Użytkownik Ceneo Ocena: 4/5
    Więc tak.. moja "przygod" z Centra Futura zaczeła się na początu października tego roku. Po poprzedniej zimie miałam dość noszenia co wieczór akumulatora do domu więc postanowiłam zainwestować i kupić droższy akumulator który mnie nie zawiedzie i... zawiódł;] póki bylo cieplo pracował bez zarzutu. Gdy tylko temp. spadła poniżej 10 stopni Celsjusza zaczął gorzej krecić a gdy przyszła minusowa temperatura nie dało sie odpalić. Zabrałam go do łądowania. Po ładowaniu stał w domu pół dnia i mimo ze spod prostownika był nie dało sie odpalić auta. Postanowiłam reklamować. W przeciągu tygodnia otrzymałam nowy akumulator który jak narazie sprawuje się dobrze, więc opinie o tym, że nigdy nie uznają reklamacji są przesadzone. czytaj więcej
  • g...o Ocena: 4,5/5
    Super czytaj więcej
  • Leszek Ocena: 5/5
    Po raz drugi zdecydowałem się na zakup akumulatora firmy BOSCH, ponieważ na pierwszym przejechałem ponad 5 lat. Dotychczas miałem w samochodzie akumulator VARTA. Co prawda jest to też niemiecka firma, ale niestety wytrzymał ku mojemu zaskoczeniu tylko 3 lata. czytaj więcej
  • Krzysztof Ocena: 5/5
    Miałem ten sam model ostatnie 7 lat i nigdy nie zawiódł, dopiero początkiem tej zimy były problemy z odpalaniem. Zdecydowałem się na taki sam i mam nadzieję że wytrzyma równie długo!! POLECAM czytaj więcej

Podsumowanie

Ilość punktów 1/2 1/2
Wybrane oferty

Opis pojęć użytych w porównaniu

Pojemność

Pojemność akumulatora samochodowego oznacza ilość energii elektrycznej, którą akumulator może przechować i dostarczyć w celu uruchomienia silnika oraz zasilenia urządzeń elektrycznych w samochodzie, takich jak radio, światła, klimatyzacja itp. Pojemność akumulatora jest podawana w amperogodzinach (Ah) i określa ilość prądu, jaką akumulator może dostarczyć przez godzinę ciągłego użytkowania.

Moc rozruchowa

Moc rozruchowa akumulatora jest zwykle mierzona w amperach (A) przy temperaturze -18 stopni Celsjusza, a konkretnie chodzi o maksymalny prąd, jaki akumulator może dostarczyć przez określony czas (zwykle przez 30 sekund) bez spadku napięcia poniżej krytycznego poziomu.

Napięcie

Napięcie akumulatora samochodowego to energia elektryczna, która zasila pojazd. Typowe napięcie wynosi 12V, co jest wystarczające do uruchomienia silnika i zasilenia elektroniki większości samochodów.

Polaryzacja

Jest to parametr określający układ biegunów akumulatora. L+ to akumulatory, w których biegun dodatni znajduje się po lewej stronie, natomiast P+ po prawej.

Długość (mm)

Długość urządzenia to jego rozmiar wzdłuż dłuższego boku.

Szerokość (mm)

Szerokość urządzenia jego rozmiar wzdłuż krótszego boku.

Wysokość (mm)

Wysokość urządzenia to jego miara między najwyższym a najniższym punktem.

Jakość części (zgodnie z GVO)

Jest to parametr określający, czy dana część jest oryginalna czy zamienna oraz czy dany zamiennik odpowiada jakości komponentów użytych w produkcji samochodu. Wybór części na podstawie GVO pozwala zabezpieczyć się przed utratą gwarancji producenta samochodu, zgodnie z przepisami Unii Europejskiej.

Rodzaj

Rodzaj akumulatora określa użyty w nim rodzaj elektrolitu oraz budowę. Wpływa to na moc, podatność na rozładowanie oraz dodatkowe parametry takie jak np. możliwość pracy przy dużych przechyleniach.

Marka

Jest to parametr określający markę samochodu, z którym kompatybilna jest dana część.

Model

Jest to parametr określający model samochodu, z którym kompatybilna jest dana część.

Typ

Jest to parametr określający dokładnie typ samochodu, z którym kompatybilna jest część.