Porównanie SHELL HELIX ULTRA ECT 5W30 4L vs Mobil ESP 5W30 5W30 4L FAP DPF

SHELL HELIX ULTRA ECT 5W30 4L
SHELL HELIX ULTRA ECT 5W30 4L
Mobil ESP 5W30 5W30 4L FAP DPF
Mobil ESP 5W30 5W30 4L FAP DPF
Cena od114,71 od164,99
Ocena
4,8
477 opinii
4,77 5 0 (4,8)
4,8
185 opinii
4,80 5 0 (4,8)
Wybrane oferty

Podstawowe informacje

Marka Shell Mobil
Model Helix Ultra ECT C3 1 ESP Formula
Rodzaj Syntetyczne Syntetyczne
Przeznaczenie Samochody osobowe Samochody ciężarowe, Samochody osobowe
Klasa lepkości 5W30 5W30
Pojemność 4L 4L

Specyfikacja jakościowa ACEA A3/B3 ACEA C2

Cechy Produktów

jakość
smarowanie
trwałość

Opinie

Opinie kupujących
  • Sebastian Ocena: 5/5
    Rewelacyjny olej, silnik pracuje zdecydowanie ciszej w porównaniu do MOTULA. Podczas wypalania filtra cząstek stałych auto bardzo mało dymi. vectra c 1.9.cdti 150km. czytaj więcej
  • Tom45 Ocena: 5/5
    Stosuję od 2 lat. Super olej. Mam wrażenie, że silnik pracuje ciszej niż na poprzednim oleju Motul, a napewno przy zimnym silniku nie słychać tak zaworów jak poprzednio. czytaj więcej
  • k...6 Ocena: 5/5
    Ładny kolorek, nie śmierdzi... A co jeszcze można napisać o oleju, no może to, że mógłby być o 2 dychy tańszy (kosztował ok. 90 zł). Na temat oleju powinien wypowiedzieć się silnik! ;) czytaj więcej
  • Paweł Ocena: 5/5
    Moja opinia na temat produktu jest mało wiarygodna gdyż bez przebadania oleju w warunkach laboratoryjnych nie da się nic na jego temat powiedzieć. Olej jak olej na pierwszy rzut oka wygląda na bardzo dobry, a czy w tej butelce jest rzeczywiście olej Mobil 5 W 30 nikt nie jest w stanie tego stwierdzić bez laboratoryjnych badań mając do czynienia z wymianą oleju jedynie 2 razy w roku. Także szanowna firmo oryginalne oleje usuńcie te dziwne pytania bo ich ocena oparta jest jedynie na przypuszczeniach i indywidualnych odczuciach klientów i może nie mieć nic wspólnego z rzeczywistością. czytaj więcej
  • Mateusz Ocena: 5/5
    Używałem i używam tego oleju od wielu lat w kilku Octaviach z 2.0 TDI i co mogę powiedzieć... silnik chodził jak powinien, ale jak to niego wpłynęło długoterminowo, to już tylko szczęśliwi nabywcy będą mogli się kiedyś wypowiedzieć ;) czytaj więcej
  • sebolo84 Ocena: 5/5
    Olej przeznaczony do silników z filtrem cząstek stałych. Zakupiony w Kolegaberlin zawsze pochodzi z produkcji krajów zachodnich (w tym przypadku made in France) Polecam czytaj więcej

Podsumowanie

Ilość punktów 2/2 1/2
Wybrane oferty

Opis pojęć użytych w porównaniu

Rodzaj

Rodzaj olejów silnikowych odnosi się do ich właściwości i składu chemicznego. Wyróżnić można między innymi oleje syntetyczne, półsyntetyczne czy mineralne. Wybór odpowiedniego rodzaju oleju ma kluczowe znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania i ochrony silnika.

Przeznaczenie

Przeznaczenie olejów określa, do jakiego rodzaju pojazdów jest przeznaczony dany produkt. Odpowiednio dobrany olej zapewnia skuteczną ochronę i wydajność silnika, dostosowaną do jego specyfiki.

Klasa lepkości

Klasa lepkości w olejach silnikowych określa ich odporność na przepływ w różnych temperaturach i jest oznaczana przez dwie liczby, na przykład 5W30 lub 10W40. Pierwsza liczba oznacza lepkość przy niskiej temperaturze, a druga liczba oznacza lepkość przy wysokiej temperaturze. Im niższa pierwsza liczba, tym lepiej olej działa w niskich temperaturach a im wyższa druga liczba, tym lepiej olej silnikowy działa w wysokich temperaturach.

Pojemność

Pojemność określa, ile oleju silnikowego znajduje się w danym opakowaniu.