Porównanie LOTOS Semisyntetic Thermal Control 10W40 4L vs Platinum MAX EXPERT A3/B4 10W/40 4L

LOTOS Semisyntetic Thermal Control 10W40 4L
LOTOS Semisyntetic Thermal Control 10W40 4L
Platinum MAX EXPERT A3/B4 10W/40 4L
Platinum MAX EXPERT A3/B4 10W/40 4L
Cena od66,00 od80,31
Ocena
4,4
146 opinii
4,41 5 0 (4,4)
5,0
12 opinii
5 5 0 (5,0)
Wybrane oferty

Podstawowe informacje

Marka Lotos PLATINUM
Rodzaj Półsyntetyczne Syntetyczne
Przeznaczenie Maszyny budowlane, Maszyny rolnicze, Samochody osobowe Samochody osobowe
Klasa lepkości 10W40 10W40
Pojemność 4L 4L

Specyfikacja jakościowa ACEA A3/B3 ACEA A3/B4

Cechy Produktów

jakość
smarowanie
trwałość

Opinie

Opinie kupujących
  • Użytkownik Ceneo Ocena: 5/5
    Do swojego motoru lałem różne oleje. Na początku był Total Quarz, później Shell Helix Ultra. Na oleju firmy Total silnik pracował conajmniej poprawnie. Po przejściu na shell silnik dziwnie stracił moc, tak jakby nie miał odpowiedniej kompresji, dość głośno pracował. Teraz postanowiłem zmienić olej na Lotos 10w40 4l, był najtańszy praktycznie spośród konkurencji. Postanowiłem zaryzykować. Auto ma dość sporo lat więc stwierdziłem,że nie będę wydziwiał z jakimiś zagranicznymi olejami. Sam dokonywałem zmiany oleju i filtra. Generalnie silnik na tym oleju zaczął o wiele lepiej pracować, znacząco się wyciszył i zyskał moc. Po rozgrzaniu silnika nie obawiam się o wyższe obroty i wysilenie go podczas jazdy. Po prostu jakby silnik zyskał drugie życie. Naprawdę polecam gorąco!!! Następnym razem będz czytaj więcej
  • Użytkownik Ceneo Ocena: 5/5
    Olej jak olej ten jest semisyntetyczny i jest najlepszy bo najtańszy chyba spośród innych a i uznanej marki.Ja na nim jeźdze od 70 tys do obecnie 260 tys i obecnie musiałem zmienić uszczelke pod głowicą .Silnik czysty bez żadnego syfu a zużycie częsci znikome i zużycie oleju na poziomie 0,5l miedzy wymianami.A ci którym ,,popsuł się silnik,, po prostu kupiliście od niemca auto ktory płakał jak sprzedawał bo zalał go świeżą butelką motodoktora i zalaliście dobrym olejem lotosa i inaczej nie mogło sie skończyć,bo olej jest przeznaczony do ochrony przed zużyciem sprawnych silników a nie do ich regeneracji .Do zużytych jest mechanik samochodowy czytaj więcej
  • Canossa Ocena: 5/5
    Żadnych problemów z uruchomieniem silnika, nawet przy temperaturze poniżej -25 stopni. Bardzo dobre właściwości smarowe. Silnik pracuje równo, cicho. Zdecydowanie polecam LOTOS Semisyntetic 10W40! czytaj więcej
  • Użytkownik Ceneo Ocena: 5/5
    Przeszedłem na ten olej z innego orlenowskiego Platinum Classic 10w40. Wrażenia podobne, choć inny silnik. Po zalaniu silnik cichy i miękki w pracy. Znika to po kilku tys. km. Silnik robi się głośniejszy głównie na zimno. Po zlaniu oleju jego lepkość w palcach bardzo poprawna ( po 10tys. km. ). Dobrze myje silnik - szybko robi się brązowy. Moim zdaniem olej bez zarzutu. Tańszy od wszystkich zachodnich. Posiada wszystkie potrzebne certyfikaty i aprobaty producentów samochodów. Bez problemu dostępne karty charakterystyki i składu. Ma doskonałą klasę lepkości i jakości, a tych parametrów nie można sobie tak po prostu drukować na naklejkach. Liczę, że nikt go nie podrabia, bo się nie opłaca. Reasumując: każdy z nas jeździ na paliwach z polskich rafinerii i jest dobrze. Czemu zatem ludzie bo czytaj więcej
  • Użytkownik Ceneo Ocena: 5/5
    super olej platinum max10w 40, dobrze myje silnik, smaruje i cicha praca zaworów, zrobiłem na tym oleju 60 tys wymiana co12-13tys. mam a4 b5 1,9 tdi styl jazdy agresywny wiec dobry olej podstawa... a co na najlepsze mało pali samochód na tym oleju bo na całym baku około 100km robię wiecej. Przejechałem moim samochodem już 140tys, więc trochę znanych marek przetestowałem i niektóre dobre a niektóre porażka np. C.. jak jeden co wymieniłem po 2 tys bo turbina się zacierała jak dałem mocno mu w palnik przy tem na polu 30+. Miałem też synthetic jedna firma robi 10w 40 synthetic i olej ok ale wiecej też pali. Jak do tej pory najlepszy włąśnie ten platinum max expert. czytaj więcej
  • Użytkownik Ceneo Ocena: 5/5
    Jestem mechanikiem z wieloletnim stażem jak i kierowcą prywatnego auta. Dla siebie jak i dla klientów polecam a ja stosuje oleje ORLEN 10w40 max expert. Jakość i smarowanie sprawdzone przez 4 lata. Cicha praca silnika, zaworów ,szczelność silnika. Wymieniam olej co 10000 km. Polecam Polskie oleje bo sprawdzone i nie podrabiane i nie nazywają się same numer1. czytaj więcej

Podsumowanie

Ilość punktów 1/2 1/2
Wybrane oferty

Opis pojęć użytych w porównaniu

Rodzaj

Rodzaj olejów silnikowych odnosi się do ich właściwości i składu chemicznego. Wyróżnić można między innymi oleje syntetyczne, półsyntetyczne czy mineralne. Wybór odpowiedniego rodzaju oleju ma kluczowe znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania i ochrony silnika.

Przeznaczenie

Przeznaczenie olejów określa, do jakiego rodzaju pojazdów jest przeznaczony dany produkt. Odpowiednio dobrany olej zapewnia skuteczną ochronę i wydajność silnika, dostosowaną do jego specyfiki.

Klasa lepkości

Klasa lepkości w olejach silnikowych określa ich odporność na przepływ w różnych temperaturach i jest oznaczana przez dwie liczby, na przykład 5W30 lub 10W40. Pierwsza liczba oznacza lepkość przy niskiej temperaturze, a druga liczba oznacza lepkość przy wysokiej temperaturze. Im niższa pierwsza liczba, tym lepiej olej działa w niskich temperaturach a im wyższa druga liczba, tym lepiej olej silnikowy działa w wysokich temperaturach.

Pojemność

Pojemność określa, ile oleju silnikowego znajduje się w danym opakowaniu.