Porównanie Elf Evolution 700 Sti 10W40 4l vs Elf Evolution 900 Nf 5W40 4l

Elf Evolution 700 Sti 10W40 4l
Elf Evolution 700 Sti 10W40 4l
Elf Evolution 900 Nf 5W40 4l
Elf Evolution 900 Nf 5W40 4l
Cena od75,40 od93,60
Ocena
4,8
280 opinii
4,81 5 0 (4,8)
4,8
401 opinii
4,80 5 0 (4,8)
Wybrane oferty

Podstawowe informacje

Marka Elf Elf
Model Evolution 700 STI Evolution 900 NF
Rodzaj Półsyntetyczne Syntetyczne
Przeznaczenie Maszyny budowlane, Maszyny rolnicze, Motocykle 2-suwowe, Motocykle 4-suwowe, Samochody ciężarowe, Samochody osobowe, Urządzenia ogrodnicze Maszyny budowlane, Maszyny rolnicze, Samochody osobowe
Klasa lepkości 10W40 5W40
Pojemność 4L 4L
Specyfikacja jakościowa ACEA A3/B4 ACEA A3/B4

Cechy Produktów

jakość
smarowanie
trwałość

Opinie

Opinie kupujących
  • Użytkownik Ceneo Ocena: 5/5
    Wykonanie dobre . Sam olej też dobry czytaj więcej
  • m...1 Ocena: 5/5
    Przesiadłem sie na ten olej z Platinum 10w40/gas i jest nieporównywalnie lepiej, wczesniej robiłem dolewke około 1 l na 10tys km, teraz praktycznie nie dolewam, chyba ze zrobie dłuższą trasę i docisnę silnik to raz dolewalem między wymianami 0,7 l na 15tys km. Spalanie jest mniejsze i kultura pracy silnika bez porównania. Polecam do wolnossących z gazem. czytaj więcej
  • Kamil Ocena: 5/5
    dopiero go zalałem wiec ciezko powiedziec. ale za 53 zł za 4 litry to jaki by nie byl, bede zadowolony. ja i tak olej zmieniam co 8-10 tys. km wiec kazdy sie sprawdzi. lepiej czesciej zmieniac olej na tanszy niz rzadziej na drozszy. tak pisali np. na DailyDriver.pl i jakos ta zasada mi sie sprawdza do dzis. czytaj więcej
  • Michał Ocena: 5/5
    Zmieniłem Castrol Edge 5w40 na Elf 5w40 dedykowany do niemieckich silników. Silnik pracuje ciszej, płynniej, lepiej wchodzi na obroty. Elf chociaż tańszy w tym przypadku jest lepszy ( BMW e 39 2.2 benzyna/gaz). Podobną sytuacje miałem z Hondą Civic 1.5 benzyna. Po wlaniu Elf'a TXI czułem wyraźną różnicę w pracy silnika. Pracował ciszej i płynniej. Byłem zaskoczony, bo wiem że francuskie produkty motoryzacyjne są zwyczajnie słabe. Elf to coś innego. Nie jestem marketingowcem Elf'a. czytaj więcej
  • Mihou Ocena: 5/5
    Świetnie sprawdza się do francuzów tak jak zalecił producent, dobre smarowanie, cicha praca silnika po zmianie oleju, wytrzymuje również trasy gdzie wysokie obroty męczą silnik i sporadyczną wycieczkę pod czerwone pole, silnik nadal w dobrej kondycji, świetnie zabezpiecza na każde warunki. Polecam. czytaj więcej
  • nie mam pseudonimu Ocena: 5/5
    Olej elf 5W40 używam w swoim Renault już od 22 lat. Silnik ma przebieg 380 tysięcy kilometrów i nadal działa bardzo dobrze. Praktycznie nie zużywa oleju pomimo, że to syntetyk. Producent zaleca jego wymianę co 15 tysięcy km ale zawsze wymieniałem co 20 tysięcy. czytaj więcej

Podsumowanie

Liczba punktów 2/2 1/2
Wybrane oferty

Opis pojęć użytych w porównaniu

Rodzaj

Rodzaj olejów silnikowych odnosi się do ich właściwości i składu chemicznego. Wyróżnić można między innymi oleje syntetyczne, półsyntetyczne czy mineralne. Wybór odpowiedniego rodzaju oleju ma kluczowe znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania i ochrony silnika.

Przeznaczenie

Przeznaczenie olejów określa, do jakiego rodzaju pojazdów jest przeznaczony dany produkt. Odpowiednio dobrany olej zapewnia skuteczną ochronę i wydajność silnika, dostosowaną do jego specyfiki.

Klasa lepkości

Klasa lepkości w olejach silnikowych określa ich odporność na przepływ w różnych temperaturach i jest oznaczana przez dwie liczby, na przykład 5W30 lub 10W40. Pierwsza liczba oznacza lepkość przy niskiej temperaturze, a druga liczba oznacza lepkość przy wysokiej temperaturze. Im niższa pierwsza liczba, tym lepiej olej działa w niskich temperaturach a im wyższa druga liczba, tym lepiej olej silnikowy działa w wysokich temperaturach.

Pojemność

Pojemność określa, ile oleju silnikowego znajduje się w danym opakowaniu.