Porównanie Canon EOS 6D Czarny Body vs Canon EOS 80D Czarny Body

Canon EOS 6D Czarny Body
Canon EOS 6D Czarny Body
Canon EOS 80D Czarny Body
Canon EOS 80D Czarny Body
Cena wyprzedane od4 000,00
Ocena
4,7
156 opinii
4,73 5 0 (4,7)
4,8
64 opinie
4,77 5 0 (4,8)
Wybrane oferty

Dane podstawowe

Marka Canon Canon
Kolor Czarny Czarny

Parametry techniczne

Stablizacja obrazu w korpusie Nie Tak
Rodzaj autofocusa Kontrastu, Fazowy Fazowy
Ilość punktów autofocusa 11 45
Liczba przewodnia wbudowanej lampy błyskowej brak wbudowanej lampy 12
Maksymalna wartość czułości ISO 102400 25600
Minimalny czas naświetlania 1/4000 1/8000
Niestandardowy balans bieli Tak Tak
Rodzaj migawki Szczelinowa Szczelinowa, Cyfrowa
Rodzaj wizjera pentapryzmatyczny pentapryzmatyczny
Obsługa formatu RAW Tak Nie
Funkcje Auto ISO Auto ISO
Stabilizacja obrazu w obiektywie Nie Nie
Hot Shoe Tak Tak
Wkręt pod statyw Tak Tak
W zestawie Korpus Korpus
Złącza i porty HDMI, mini jack, Pictbridge, USB 2.0, Wężyk spustowy, Wi-Fi HDMI, mini jack, USB 2.0
Komunikacja Wi-Fi NFC, Wi-Fi
Lampa błyskowa Możliwość podpięcia Wbudowana
Rodzaj body body

Zapis danych

Karty pamięci UHS-I, SDXC, SDHC, SD, Compact Flash SD, SDHC, SDXC

Matryca

Technologia matrycy CMOS CMOS
Rozmiar matrycy 36 x 24 mm 22.3 x 14.9 mm
Rozdzielczość efektywna 20 Mpix 25,8 Mpix
Maksymalna rozdzielczość 5472 x 3648 6000 x 4000
Rozdzielczość filmów 1920 x 1080 1920 x 1080
Automatyczne czyszczenie matrycy Tak Tak
Ilość megapikseli 18,1 – 20 24,1 – 25,8

Obiektyw

Obiektyw w zestawie Bez obiektywu Bez obiektywu
Rodzaj obiektywu Bez obiektywu Bez obiektywu
Zoom optyczny 0x W zależności od obiektywu
Punkty autofokusa 10 - 15 34 - 49

Funkcje

Auto-Bracketing Nie Tak
Technika redukcji czerwonych oczu Nie Tak
Synchronizacja z drugą kurtyną Nie Tak
Live View Tak Tak
Maksymalna ilość zdjęć w serii 1250 7
Maksymalna szybkość zdjęć w serii 4.5 kl./s 50 kl./s
Dodatkowe funkcje - Tryb zdjęć HDR

Ekran

Wyświetlacz LCD 3'' 3''
Ruchomy ekran Nie Tak
Ekran dotykowy Nie Tak

Fizyczne

Waga - 650 g

Cechy Produktów

funkcjonalność
jakość zdjęć
szybkość działania

Opinie

Opinie kupujących
  • Użytkownik Ceneo Ocena: 5/5
    Przed zakupem tego aparatu wahałem się pomiędzy 5DII, 5DIII oraz 6D (miałem szkła Canona więc innych marek nie brałem pod uwagę). Z informacji prasowej wynikało, że 6D jest to wersja amatorska i wywnioskowałem, że jest ona poniżej 5DII, więc lepiej kupić 5DII, ponieważ ceny spadają a 5DIII trochę jest za drogie (jak dla mnie). Szukałem dalej informacji i okazało się, że 6D to jest właściwie lekko ulepszona wersja 5DII, która została na siłę zamatorszczona. Zamatorszczenie polegało głównie na pozbawieniu multi-sterownika, wycięciu paru przycisków i pozbawieniu górnych przycisków podwójnych opcji. Odnośnie obsługi to trzeba się przyzwyczaić do innego sposobu wybierania punktu AF (co przy pracy na dwa body bywa trochę irytujące). Z przycisków na górze brakowało mi jedynie kompensacji błysku l czytaj więcej
  • Sławomir Lorenc Ocena: 4,5/5
    OGÓLNIE: --------------- Wygląd zewnętrzny robi dobre wrażenie. Brak flesza nie przeszkadza i tak będę używał zewnętrznego. A tak na marginesie to 6D obsługuje tryb HSS. Systemowa lampa 500 bez problemu pracuje tak jak chcę. Natomiast jaja bym uciał temu kto wymyślił usunięcie gniazda synchronizacji PC. Kostka za 30zł da radę, ale nie łapię idei usunięcia złącza. Balans bieli. Automat daje radę. Oczywiście w świetle żarowym ociepla scenę. 3300K zamiast 2900K. Wyświetlacz jest jasny, czytelny, wyraźny. Rezygnacja z dżojstika w 6D miała podobno utrudniać życie. Po latach korzystania w 50D z tego wynalazku, bez problemu się przestawiłem i zupełnie nie widzę problemu. I jeszcze z opcji w menu bardzo mi się podoba szczegółowa informacja o baterii - mam szczegółową informację o zu czytaj więcej
  • KLarty Ocena: 5/5
    Jestem świeżo po zakupie i myślę, że już mogę powiedzieć po kilku testach, że śmiało można postawić na 6D, zamierzam używać naprzemian z 5D MKIII, jest wiele różnic, poza kilkoma uproszczeniami, w tym pkt af, ale można się przyzwyczaić, oraz kilka zmian manualnych na rozstawieniu klawiszy, zamiast joisticka, dodatkowa tarcza z nawigacją, jednak mam wrażenie, że to raczej plus, niż minus, można się łatwo dostosować. Również waga jest konkurencyjna, waży mniej o 200 g, nie robi wrażenia jako cyferki, ale w ręku czuć różnicę po kilku godzinach, również po spacerze z zawieszonym aparatem na szyi. czytaj więcej
  • tomtomasz Ocena: 5/5
    Jest to moja pierwsza lustrzanka z klasy średniej (czy jak to inni mówią średnio-wyższej, dla "entuzjastów"), a druga w ogóle. Posiadam też od dłuższego czasu również bezlusterkowca. Długo wahałem się między system Canona, a największego konkurenta na N. Przeważyło kilka kwestii - rynek wtórny i lepsza moim zdaniem oferta szkieł. Sam Canon 80d jest produktem dla moich potrzeb idealnych. Jak wspomniałem, mam już bezlusterkowca, więc w miarę posiadanych możliwości finansowych szukałem lustrzanki, która nie koniecznie musi być najlżejsza, oferuje uszczelnienia, 100% pokrycie kadru w wizjerze (innej możliwości nie dopuszczałem, współczuję tym, którzy muszą zadowalać się na co dzień pokryciem 95%). Na plus tego sprzętu na pewno można zaliczyć czas pracy na baterii. Przy niewielkim używaniu ekr czytaj więcej
  • Robert Ocena: 5/5
    b dobry aparat funkcjonalny - odchylany dotykowy wyświetlacz i ergonomiczny świetnie leży w dłoni mimo swojej wagi wygodnie się robi fotki bez statywu w tej klasie aparatów jakość zdjęć b dobra matryca ponad 24 mln robi swoje używam go od nie dawna przesiadłem się z OLYMPUSA - E-500 na CANON D 80 nie było to trudne łatwa obsługa różnych dodatkowych i podstawowych funkcji intuicyjne menu . 45 punktów af w różnej konfiguracji bardzo przydatne tak jak i zapis 7 klatek na sekundę do fotek sportowych . Aparat godny polecenia czytaj więcej
  • Omasta Ocena: 5/5
    Sprzęt spełnia wszystkie oczekiwania, a nawet trochę więcej. Niby wciąż crop, a jednak mam wrażenie, że lepiej sobie radzi na wysokich czułościach od mojej poprzedniej puszki - może nawet nie szumi mniej, ale generowany szum zdaje się być przyjemniejszy dla oka. Jak najbardziej polecam. czytaj więcej

Podsumowanie

Ilość punktów 11/24 20/24
Wybrane oferty

Opis pojęć użytych w porównaniu

Stablizacja obrazu w korpusie

Stabilizacja obrazu w korpusie to jedna z funkcji, którą posiadają niektóre modele lustrzanek cyfrowych. Jest to stabilizacja wbudowana w matrycę, dzięki której nie jest konieczny obiektyw ze stabilizacją. Producent powinien podawać skuteczność stabilizacji obrazu w korpusie jaką posiada dany model. Wysoka skuteczność pozwoli na robienie ostrych, wyraźnych zdjęć przy korzystaniu z długich ogniskowych i gdy nie używamy statywu.

Ilość punktów autofocusa

Ilość punktów autofocusa to jeden z parametrów lustrzanki cyfrowej, który określa w ilu miejscach aparat może wyostrzyć obraz na jednym kadrze. Im więcej punktów autofocusa, tym bardziej ostre zdjęcie. Dzięki nim możliwe jest szybkie i precyzyjne nastawienie ostrości, również na obiekty, które znajdują się poza centrum kadru. w aparatach wysokiej jakości, takich punktów może być nawet kilkadziesiąt, a użytkownik może samodzielnie dostosować ich ilość.

Maksymalna wartość czułości ISO

Maksymalna wartość czułości ISO to parametr w aparacie, który określa wrażliwość sensora na światło. Im wyższy ten parametr, tym matryca mocniej reaguje na światło. Im wyższa czułość, tym mniejsza jakość zdjęć. Pojawiają się szumy, zmniejsza się szczegółowość, kontrast i nasycenie. Wyższą wartość czułości ISO zazwyczaj wykorzystuje się podczas robienia zdjęć w nocy, podczas zdjęć dziennych możemy ją wykorzystać dla uzyskania specjalnego efektu na zdjęciu.

Minimalny czas naświetlania

Minimalny czas naświetlania w lustrzankach cyfrowych - jest to, najprościej mówiąc, minimalny czas otwarcia migawki w aparacie. W tym czasie naświetlany jest światłoczuły przetwornik fotoelektryczny (czyli światłoczuła matryca). Jeżeli do tej matrycy dotarło za dużo światła, otrzymujemy prześwietlony materiał, a jeżeli za mało - niedoświetlony. Mając duży czas naświetlania możemy wykonać fotografie przy słabym oświetleniu, a ponadto uzyskać interesujące efekty artystyczne.

Niestandardowy balans bieli

Niestandardowy balans bieli to jedna z funkcji w aparacie cyfrowym, która pozwala samodzielnie dostosować balans bieli podczas wykonywania zdjęć. Funkcja ta jest zazwyczaj wykorzystywana w nietypowych warunkach oświetlenia. Aby jej użyć, należy najpierw ją uruchomić, a następnie wykadrować biały obiekt w taki sposób, by wypełnił cały kadr. Dzięki temu, aparat ustawi wartość niestandardowego balansu bieli, która zostanie ustawiona do zdjęć.

Rodzaj migawki

Rodzaj migawki w aparatach bezlusterkowych może być mechaniczny, elektroniczny, hybrydowa lub szczelinowa.

Hot Shoe

Hot Shoe to złącze umieszczone w górnej części korpusu aparatu cyfrowego, które służy do łączenia ze specjalnie ukształtowanym elementem zewnętrznej lampy błyskowej. Pozwala ono na bezpośrednie przekazywanie sygnałów między aparatem i lampą. Możliwe jest również zainstalowanie specjalnego adaptera "gorącej stopki" na aparacie, który umożliwia instalację wszelkich dodatkowych akcesoriów, a nawet drugiego aparatu. Jest to przydatne rozwiązanie zwłaszcza dla profesjonalistów.

Wkręt pod statyw

Wkręt pod statyw - element ze stali nierdzewnej służący do mocowania lustrzanki cyfrowej do statywu. Wkręty są gwintowane w dwóch standardach: UNC 1/4" ze skokiem gwintu w ilości 20 zwojów na cal oraz UNC 3/8" ze skokiem gwintu w ilości 16 zwojów na cal. Gwinty wkrętów pod statyw posiadają kąt boku zarysu o wartości 60⁰.

Złącza i porty

Złącza i porty w aparatach bezlusterkowych to interfejsy do podłączania dodatkowych akcesoriów i przesyłania danych. Mogą zawierać porty USB, HDMI, mikrofonowe, słuchawkowe i gniazdo dla karty pamięci. Umożliwiają ładowanie, przesyłanie zdjęć oraz podłączanie mikrofonów czy innych akcesoriów.

Komunikacja

Komunikacja to proces przekazywania sygnałów dźwiękowych między różnymi urządzeniami lub głośnikami, obejmuje połączenia przewodowe, takie jak HDMI, optyczne lub analogowe, oraz bezprzewodowe, takie jak Bluetooth, Wi-Fi lub NFC, umożliwiając różne sposoby podłączenia i strumieniowania dźwięku.

Karty pamięci

Karty pamięci w aparatach bezlusterkowych to nośniki danych, na których zapisywane są zdjęcia i filmy. Popularne rodzaje to karty SD oraz ich wersje rozszerzone, jak SDHC i SDXC. Wielkość karty zależy od potrzeb użytkownika i możliwości aparatu.

Rozmiar matrycy

Rozmiar matrycy w aparatach bezlusterkowych wpływa na jakość obrazu. Wyróżniamy APS-C, Micro Four Thirds oraz pełnoklatkowe. Im większa matryca, tym lepsza jakość zdjęć, szczególnie przy słabym oświetleniu.

Rozdzielczość efektywna

Rozdzielczość efektywna aparatu cyfrowego jest określana za pomocą dwóch liczb określających liczbę pikseli w matrycy. Pierwsza to liczba wszystkich pikseli (np. 8,2MP), druga to liczba pikseli efektywnych (np.8,0MP). Liczba wszystkich pikseli określa nam, ile pikseli światłoczułych jest na matrycy aparatu. Liczba pikseli efektywnych określa z kolei, ile z tych pikseli stanowi punkty robionego zdjęcia (w praktyce jest równa iloczynowi wskazanej rozdzielczości aparatu).

Maksymalna rozdzielczość

Maksymalna rozdzielczość to jeden z parametrów aparatów cyfrowych, który podawany jest megapikselach i określa on maksymalną liczbę foto-czułych komórek na elemencie światłoczułym aparatu. Każda komórka odpowiada jednemu pikselowi zdjęcia. Im większa maksymalna rozdzielczość, tym lepszej jakości zdjęcia otrzymamy po ich wywołaniu. w celu określenia potrzebnej rozdzielczości powinniśmy ustalić wielkość zdjęć do wywołania. Im jest ona większa, tym większej rozdzielczości potrzebujemy.

Rozdzielczość filmów

Rozdzielczość filmów to parametr mówiący o tym, w jakiej rozdzielczości będą nagrywane filmy przez dany apart cyfrowy. Główną rolą aparatu jest robienie zdjęć, dlatego nagrywane filmy będą zazwyczaj gorszej jakości, niż te nagrane sprzętem do tego przeznaczonym. Jest to dodatkowa funkcja. Standardowa rozdzielczość nagrań aparatem cyfrowym wynosi 160x120, 320x240, lub 640x480 pikseli. Nawet najwyższa rozdzielczość nie zapewni dobrej jakość filmów.

Automatyczne czyszczenie matrycy

Automatyczne czyszczenie matrycy to funkcja, którą posiadają lustrzanki cyfrowe. Czyszczenie jest wykonywana za pomocą ultradźwięków, niektóre urządzenie aktywują funkcję automatycznie przy wyłączaniu i włączaniu aparatu, a w niektórych trzeba ją uruchomić samodzielnie. Automatyczne czyszczenie radzi sobie z większością zabrudzeń, ale nie jest w stu procentach skuteczne, dlatego zdarza się, że pozostawi część zabrudzeń. Warto wykonywać czynności, które uchronią aparat przez zabrudzeniem.

Ilość megapikseli

Ilość megapikseli - oznacza liczbę pikseli w milionach. Piksele to z kolei części składowe obrazu wyświetlanego na matrycy lustrzanki cyfrowej. Każdy z tych niewielkich elementów ma przypisany kolor w systemie RGB.

Obiektyw w zestawie

Obiektyw w zestawie to parametr lustrzanek cyfrowych, który informuje nas ile i jakie obiektywy znajdują się w zestawie z danym modelem lustrzanki cyfrowej. Lustrzanka cyfrowa może mieć z reguły dołączony jeden lub dwa obiektywy. Istnieje również możliwość dokupienia obiektywu spoza zestawu, który również będzie kompatybilny z naszym aparatem. Rodzaj obiektywu w zestawie to jeden z ważniejszych czynników decydujący o jakości wykonywanych zdjęć.

Zoom optyczny

Zoom optyczny to jeden z parametrów aparatu cyfrowego. Informuje nas o tym, ile razy można zwiększyć ogniskową w obiektywnie zmiennoogniskowym, a więc jaki jest zakres przybliżenia. Przykładowo, pięciokrotny zoom (zoom x5 ]) mówi o tym, że najdłuższa ogniskowa w danym obiektywie będzie pięć razy dłuższa, niż jego najkrótsza ogniskowa. Zoom optyczny to ważny parametr, gdyż umożliwia wykonania przybliżenia na interesujący nas obiekt.

Auto-Bracketing

Auto - bracketing to jedna z funkcji dostępna w lustrzankach cyfrowych, dzięki niej możliwe jest prawidłowe naświetlenie zdjęcia. Aparat wykonuje dwa lub trzy zdjęcia tej samej sceny z różnymi parametrami naświetlania, dzięki czemu możliwy jest wybór tego najlepszego. Zazwyczaj auto-bracketing wykorzystuje się podczas trudnych warunków oświetleniowych, gdy jest ciemno lub gdy występują też duże kontrasty. To funkcja również przydatna dla początkujących fotografów.

Technika redukcji czerwonych oczu

Technika redukcji czerwonych oczu to jedna z funkcji lustrzanki cyfrowej. Umożliwia likwidację efektu czerwonych oczu na zdjęciach wykonywanych z użyciem lampy błyskowej. W aparacie z wbudowaną lampą błyskową, wykonywanych jest kilka krótkich błysków jeszcze przed otwarciem migawki. Powoduje to zmniejszenie się źrenicy , dzięki czemu oko przystosowuje się do jasnego światła. Następnie wykonywane jest zdjęcie, na którym przystosowane do światła oczy, nie wychodzą na czerwono.

Synchronizacja z drugą kurtyną

Synchronizacja z druga kurtyną to funkcja w lustrzance cyfrowej, która podczas robienia zdjęcia naświetla wpierw tło zdjęcia światłem zastanym, by następnie uruchomić lampę tuż przed zamknięciem migawki. Taki zabieg ma na celu doświetlenie fotografowanego obiektu, ale dzięki niemu na zdjęciu widoczne jest również tło. Jeśli nie użyjemy synchronizacji z drugą kurtyną, tło może wyjść całe czarne, co nie zawsze jest pożądanym efektem.

Live View

Live View to jedna z funkcji stosowana w niektórych modelach lustrzanek cyfrowych. Tryb Live View pozwala obejrzeć obraz na wyświetlaczu podczas kadrowania. Jest to możliwe dzięki podniesieniu lustra przez lustrzankę, obraz jest wtedy rejestrowany przez matrycę i wyświetlany na ekranie aparatu. Nie każda lustrzanka posiada taką funkcję, wtedy nie ma możliwości podglądu na wyświetlaczu, jedynie przez wizjer.

Maksymalna ilość zdjęć w serii

Maksymalna ilość zdjęć w serii to jeden z parametrów w aparacie cyfrowym. Określa on ile zdjęć jedno po drugim wykona aparat, przy uruchomionej funkcji zdjęcia seryjne. W zależności od modelu, aparat może wykonać od kilku do nawet kilkudziesięciu zdjęć w serii. Często możliwe jest również wybranie szybkości robienia zdjęć seryjnych między serią szybką i normalną.

Maksymalna szybkość zdjęć w serii

Maksymalna szybkość zdjęć w serii to parametr aparatów cyfrowych podawany w klatkach na sekundę. Informuje nas o tym, ile maksymalnie klatek zapisze aparat w ciągu jednej sekundy, jeśli uruchomimy funkcję zdjęć seryjnych. W profesjonalnym sprzęcie może to być nawet 10 klatek na sekundę. Jest to uzależnione od szybkości działania całego aparatu, również od szybkości transferu danych do pamięci wewnętrznej.

Wyświetlacz LCD

Wyświetlacz LCD to jeden z elementów lustrzanki cyfrowej. Umieszczony zazwyczaj jest z tyłu obudowy, dzięki niemu możliwe jest programowanie ustawień w aparacie. Im jest on większy, tym łatwiej jest dokonywać zmian w ustawieniach. W zależności od modelu, aparat może posiadać wyświetlacz LCD nieruchomy lub ruchomy, który można odchylać lub obracać, a często stosowany jest również dodatkowy monochromatyczny wyświetlacz LCD.

Ruchomy ekran

Ruchomy ekran to funkcja stosowana w niektórych modelach lustrzanek cyfrowych. Dzięki niej, możemy ustawić ekran aparatu, tak by było nam wygodnie zrobić zdjęcie. Jest to przydatne, gdy wykonując zdjęcie przyjmujemy niestandardową pozycję. Ruchomy ekran daje nam większe możliwości kadrowania. W zależności od modelu, może on być odchylany lub obrotowy. Odwracając ekran wyświetlaczem do obudowy, chronimy go przed uszkodzeniem.