PODRĘCZNIK KONFIGURACJI INTEGRACJI Z CENEO NA PLATFORMIE SKLEPOWEJ 100SKLEPÓW.PL


1. Generowanie pliku XML

Plik xml jest generowany automatycznie przez oprogramowanie sklepu. W celu uzyskania adresu pliku xml niezbędnego do rozpoczęcia współpracy, należy zalogować się do panelu administracyjnego sklepu, a następnie wybrać zakładkę Integracje -> Porównywarki cen.

Z dostępnej listy porównywarek należy wybrać "Ceneo.pl NOWY FORMAT”. Przed wygenerowaniem pliku xml należy określić z jakiej branży pochodzi oferowany w sklepie towar np.: książki, opony, perfumy itd. W przypadku, gdy oferta sklepu zawiera produkty z wielu branż, należy wybrać opcję „Dowolna branża”, a następnie kliknąć „Generuj”. Po wygenerowaniu pliku xml z ofertą sklepu pojawi się komunikat „Plik XML został poprawnie wyeksportowany”. Następnie należy  kliknąć „Pobierz” w nowym oknie przeglądarki pojawi się wygenerowany plik. Adres URL, który pojawi się w oknie przeglądarki, należy wkleić do formularza zgłoszeniowego.

Do pliku xml generowane są wszystkie aktywne produkty. Istnieje również możliwość generowania wyłącznie wybranych produktów. W celu dokonania wyboru, czy dany produkt ma być prezentowany w serwisie Ceneo.pl, należy w edycji produktu (Produkty -> Edytuj) wybrać zakładkę Dane podstawowe -> Możliwość wyłączenia niektórych kanałów.
Następnie należy zaznaczyć opcję „Porównywarka: Ceneo”.
Oprogramowanie sklepu umożliwia mapowanie kategorii sklepowych do kategorii występujących w Ceneo.pl. Poprawne zmapowanie kategorii przyspieszy integrację produktów oraz zminimalizuje możliwość błędnego przypisania produktu. W celu zmapowania kategorii należy wybrać zakładkę Produkty -> Kategorie produktów -> Edycja -> Rzutowanie kategorii.
Następnie dla każdej kategorii sklepowej należy przypisać odpowiadającą jej kategorię w Ceneo.pl np. Dla kategorii „Ekspresy do kawy” ustawiamy „Sprzęt AGD/Małe AGD do kuchni/Gotowanie/Ekspresy do kawy”.
Podział kategorii w serwisie Ceneo.pl można znaleźć pod adresem: http://www.ceneo.pl/SiteMap.aspx