Smarowanie silnika

4,5 z 36516 opinii
Dla właściciela pojazdu mechanicznego, ważne jest, by silnik był sprawny i funkcjonował bez zarzutu. W tym tekście, poradzimy, jak dbać o silniki w pojazdach i maszynach na przykładzie silnika spalinowego zamontowanego w samochodzie.
Smarowanie silnika
Jednym z kluczowych zabiegów, dbających o jakość pracy silnika jest jego smarowanie i polega ono na dostarczeniu oleju silnikowego do wszystkich części współpracujących ze sobą w układzie. Taki zabieg stosuje się, aby zmniejszyć zużycie elementów układu silnikowego. Silnik pełni kluczową funkcję, a przez jedną godzinę przez układ smarowania przepływa około 1250 litrów oleju silnikowego (dane dla samochodu o mocy 55 kw). Brak oleju u układzie kończy się zakończeniem funkcjonowania pojazdu, dlatego tak ważne jest smarowanie układu.
Filtr oleju
1250 litrów oleju silnikowego, które przepływają przez jedną godzinę pracy samochodu, to bardzo dużo, dlatego istotne jest, aby filtr oleju był sprawny i dobrej jakości. Zadaniem filtru oleju jest oddzielanie zanieczyszczeń w układzie. Silnik samochodowy w swoim składzie zawiera wiele ruchomych części, gdzie każda z nich musi być sprawna. Gdy samochód jedzie szybko, jego temperatura wzrasta i następuje silne obciążenie dla układu smarowania silnika. Smarowanie silnika jest koniecznie, gdyż bez tej czynności układ przestanie funkcjonować, co nazywa się zatarciem silnika i prowadzi do całkowitego zniszczenia jednostki napędowej, dlatego tak ważne jest smarowanie silnika.
Obecnie produkowane pojazdy
Przy stale rozwijającej się technologii nieunikniona jest produkcja nowoczesnych samochodów. Silniki w samochodach są silnie obciążone mechanicznie jak i cieplnie. W tej sytuacji cały układ smarowania zmuszony jest do spełnienia jeszcze wyższych wymagań. Układ musi sprawnie i szybko odprowadzać ciepła od gorących części samego silnika. Gdy smarowanie silnika nie odbywa się systematycznie i zostaje zaniedbane, brak oleju między współpracującymi elementami całego układu silnikowego powoduje kontakt części metalowych bezpośrednio ze sobą, co prowadzi do nieuniknionego zatarcia stykających się elementów. W takiej sytuacji wymagać smarowania zaczną inne części układu.
Nowe technologie
Producenci olejów wprowadzają nowe technologie wspierające układ napędowy pojazdów, które mają na celu zwiększenie przebiegów między wymianami oleju oraz zmniejszenie możliwości tarcia. Muszą one być zgodnie z obowiązującymi normami dotyczącymi emisji pyłków. Nowoczesne oleje gwarantują przede wszystkim długie i sprawne funkcjonowanie systemów napędowych pojazdów, uzyskiwania odpowiednich osiągów oraz czystości w układzie.

Filtry

Tylko oferty

Cena

Producent

Marka

Model

Typ

Lokalizacja sklepu

Pozostałe lokalizacje

Smar molibdenowy FEBI BILSTEIN 02582 5,0 / 5 Napisz opinię / Zadaj pytanie

Ciężar [kg]: 0,09 Jednostka pakowania: 1 Ilość w jednostce pakowania:

Włącznik ciżnieniowy oleju CALORSTAT by Vernet OS3566 Napisz opinię / Zadaj pytanie

Wymiar gwintu: M16x1.5 Punkty zmienne [bar]: 0.50 funkcja przełączania: Zestyk rozwierny Pakningsenhed: 1 Cena dotyczy: 1

Fa1 Korek Spustowy Oleju, Miska Olejowa 452.810.001 Napisz opinię / Zadaj pytanie

Wymiar gwintu: M12x1,25Długość gwintu [mm]: 12,5dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu): 397.980.100balení: 1Počet jednotek balení: 1

Pierścień uszczelniający, korek spustowy oleju FEBI BILSTEIN 07106 Napisz opinię / Zadaj pytanie

grubość [mm]: 1,5średnica wewnętrzna [mm]: 12,35średnica zewnętrzna [mm]: 15,3Materiał: AluminiumArtykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: dla korka spustowego olejuCiężar [kg]: 0,003Wymagana ilość: 1Verpackungseinheit: 100

Febi Bilstein Uszczelka, Korek Wlewu Oleju 100690 Napisz opinię / Zadaj pytanie

Grubość [mm]: 2,1średnica wewnętrzna [mm]: 39średnica zewnętrzna [mm]: 59Materiał: NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)Ciężar [kg]: 0,005Wymagana ilość: 1balení: 1

Strzykawka do oleju, 500 ml - YATO (YT-0708) 5,0 / 5 1 opinia / Zadaj pytanie

Charakterystyka produktu:Strzykawka do oleju jest urządzeniem służącym do transferowania środka smarnego do miejsc trudno dostępnych: skrzyni biegów, mostów napędowych. Strzykawka wykonana jest ze stalowego cylindra o pojemności 500 ml, w którym pracuje tłok o napędzie ręcznym. Tłok ...

Smar uniwersalny ATE 03.9902-1001.2 4,0 / 5 Napisz opinię / Zadaj pytanie

Cecha chemiczna: bez CFC Rodzaj połączenia: Tubka Jednostka ilożci: mililitr pojemnosć [ml]: 35 Pakningsenhed: 1 Cena dotyczy: 1

Smar uniwersalny BOSCH 5 000 000 150 Napisz opinię / Zadaj pytanie

Gwint wewnętrzny [mm]: 0,1 Rodzaj połączenia: Tubka Długosć [mm]: 174 Szerokosć 1 [mm]: 35 Wysokożć [mm]: 35 Jednostka pakowania: 1 Ilość w jednostce pakowania:

CX80 SMAR LITOWY W SPRAY'U 500ml 03188 Napisz opinię / Zadaj pytanie

CX80 SMAR LITOWY W SPRAY'U Wielozadaniowy smar przeznaczony do smarowania elementów i układów pojazdów przemysłowych, rolniczych i samochodowych. Zapewnia doskonałe smarowanie nawet w najcięższych warunkach eksploatacyjnych. Charakteryzuje ...

Smarowanie wysokotemperaturowe FEBI BILSTEIN 26712 4,0 / 5 Napisz opinię / Zadaj pytanie

Kolor: biały Ciężar [kg]: 0,050 Jednostka pakowania: 1 Ilość w jednostce pakowania:

Włącznik ciśnieniowy oleju DELPHI SW90003 Napisz opinię / Zadaj pytanie

ID wykonania wtyczki: brownWymiar gwintu: M14 x 1.5Wymiar gwintu: M14x1.5Kolor: brązowyRozmiar klucza: 24 [mm]Rozmiar klucza: 24mmCiśnienie [bar] od: 0,3Ciśnienie [bar] do: 0,55Jednostka pakowania: 1

FEBI BILSTEIN Pierścień uszczelniający, korek spustowy oleju 30263 5,0 / 5 1 opinia / Zadaj pytanie

grubość [mm]: 1,6średnica wewnętrzna [mm]: 12,3średnica zewnętrzna [mm]: 21Materiał: AluminiumArtykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: dla korka spustowego olejuCiężar [kg]: 0,001Pakningsenhed: 50

Smar uniwersalny ATE 03.9902-1002.2 4,5 / 5 Napisz opinię / Zadaj pytanie

Cecha chemiczna: bez CFC Rodzaj połączenia: Tubka Jednostka ilożci: mililitr pojemnosć [ml]: 75 Jednostka pakowania: 1 Ilość w jednostce pakowania: 1

Pompa olejowa FEBI BILSTEIN 34323 4,5 / 5 Napisz opinię / Zadaj pytanie

artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: bez uszczelnienia Ciężar [kg]: 0,85 Wymagana ilosć: 1 Jednostka pakowania: 1 Ilość w jednostce pakowania:

DELPHI Włącznik ciśnieniowy oleju SW90005 5,0 / 5 Napisz opinię / Zadaj pytanie

ID wykonania wtyczki: blackWymiar gwintu: M10 x 1Wymiar gwintu: M10x1Kolor: czarnyRozmiar klucza: 24 [mm]Rozmiar klucza: 24mmCiśnienie [bar] od: 1,2Ciśnienie [bar] do: 1,6Pakningsenhed: 1

Pierżcień uszczelniający, korek spustowy oleju ELRING 813.052 5,0 / 5 Napisz opinię / Zadaj pytanie

Srednica wewnętrzna [mm]: 16 żrednica zewnętrzna [mm]: 22 Grubosć [mm]: 2 Materiał: miedz Kształt: kształt C DIN / ISO: 7603 alternatywny zestaw naprawczy: 017.736 alternatywny zestaw naprawczy: 036.400 alternatywny zestaw naprawczy: 505.550 Pakningsenhed: 100

Corteco Korek Spustowy Oleju, Miska Olejowa 220105S Napisz opinię / Zadaj pytanie

Długość [mm]: 17Wymiar gwintu: M 14 x 1,25 x 12,5Rozmiar klucza: 21Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z pierscieniem uszczelniającymRodzaj połączenia: opakowanie konturowebalení: 1Počet jednotek balení: 1

Pokrywa, wlew olejowy FEBI BILSTEIN 32155 Napisz opinię / Zadaj pytanie

Materiał: tworzywo sztuczneArtykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniemCiężar [kg]: 0,05Wymagana ilość: 1Verpackungseinheit: 1

Uszczelka, korek wlewu oleju SWAG 40 22 0001 Napisz opinię / Zadaj pytanie

Ciężar [kg]: 0,005 Wymagana ilosć: 1 Jednostka pakowania: 5 Ilość w jednostce pakowania:

Pierżcień uszczelniający, chłodnica oleju FEBI BILSTEIN 18776 5,0 / 5 1 opinia / Zadaj pytanie

Grubosć [mm]: 5 Srednica wewnętrzna [mm]: 60 żrednica zewnętrzna [mm]: 70 DIN / ISO: 7603 Materiał: guma Ciężar [kg]: 0,002 Wymagana ilosć: 1 Jednostka pakowania: 2 Ilość w jednostce pakowania:

Pokrywa, wlew olejowy TOPRAN 108 232 5,0 / 5 1 opinia / Zadaj pytanie

Kolor: czarny Materiał: tworzywo sztuczne Jednostka pakowania: 1 Ilość w jednostce pakowania: 1