Przyczepy i naczepy

4,5 z 47500 opinii

Przyczepy i naczepy-charakterystyka.

Rynek transportowy dysponuje niezwykle imponującą ofertą pojazdów wszelkiej maści, dlatego możliwe do wykonania stały się nawet najbardziej karkołomne i niedorzeczne zadania transportowe, stawiane przez klientów. Warto jednak poświęcić chwilę, na zapoznanie się z ogólnymi informacjami na temat wspomnianych przyczep i naczep. Zacznijmy od tego, co je różni i dlaczego przyczepa nie jest naczepą. Otóż pojazdy te różnią się rodzajem połączenia z pojazdem ciągnącym, tworzącym z nimi zespół pojazdów. Przyczepa połączona jest z ciężarówką za pomocą dyszla osadzonego w przedniej części ramy, naczepa natomiast posiada bolec w przedniej części podłogi, który łączy się z siodłem ciągnika siodłowego. Nazwy są niezwykle intuicyjne i dosłownie określają rodzaj połączenia zespołu pojazdów, i tak przyczepa jest przyczepiona z tyłu ciężarówki, natomiast naczepa wygląda jak naczepiona na ciągnik siodłowy, nachodząc przodem na jego tylną część.

Wielozadaniowość przyczep i naczep.

Producenci stale prześcigają się w tworzeniu zabudów jak najlepiej spełniających wysokie wymagania klientów, jak i samych firm transportowych. Przyczepy i naczepy posiadają coraz więcej funkcji, usprawnień, a tym samym możliwości transportowych. Najpopularniejsze i najbardziej widoczne na drogach są plandeki, chłodnie, cysterny i wywrotki. Zabudowy te są efektem pracy wielu fabryk dostarczających części niezbędne do ich budowy, a za każdą funkcjonalnością stoi sztab projektantów, czułych na uwagi użytkowników ich produktów. Dzisiejsze pojazdy są często przystosowane do załadunku bokiem, tyłem, czy górą. Na potrzeby specyficznych ładunków i zadań dystrybucyjnych powstają ruchome podłogi, czy chłodnie z otwieranymi bokami, co jeszcze nie tak dawno temu byłoby nie do pomyślenia, ponieważ chłodnia to szczelna, sztywna zabudowa. Stale rosnące obostrzenia ustawowe, zmuszają producentów do odchudzania swoich pojazdów, tak żeby zadowolić klienta i ustawodawcę. Wszystko to prowadzi do rozwoju obecnie istniejących technologii i tworzenia całkiem nowych rozwiązań.

Przyczepy i naczepy - zwiększenie ilości, zmniejszenie kosztów.

Przy rozwijaniu firmy, należy określić potrzeby swoich klientów i wyjść im naprzeciw. Zastosowanie przyczepy i naczepy zwiększa możliwości transportowe, pozwalając przewozić większe ilości ładunków na raz, jednocześnie zmniejszając koszty paliwa. Jedna ciężarówka z przyczepą lub zestaw z naczepą wykona dwa razy więcej pracy, zużywając dwa razy mniej paliwa, niż przy tym samym zadaniu transportowym, wykonywanym przez dwie ciężarówki bez przyczep.
Tylko oferty
Cena
Lokalizacja sklepu
Pozostałe lokalizacje

Artykuły eksperckie

Jaki olej silnikowy do diesla? Poprzednie Następne
Chociaż na Zachodzie liczba samochodów z silnikiem diesla się zmniejsza, w Polsce nadal cieszą się one dużym zainteresowaniem. Wiele osób ciągle ma takie samochody. Sprawdźmy, jaki olej jest najlepszy do silników diesla.
Wosk do samochodu: 4 polecane preparaty Poprzednie Następne
Nieskazitelna, lśniąca karoseria to bardzo istotna kwestia dla wielu kierowców. Nie tylko uszkodzenia mechaniczne, ale i czynniki atmosferyczne z czasem mogą sprawiać, że lakier wygląda mniej atrakcyjnie. Zobacz, jaki preparat wybrać.
Dobry alkomat – jak kupić Poprzednie Następne
Zabezpieczeniem przez kierowaniem w stanie po spożyciu lub nietrzeźwości jest alkomat, który wskaże ci czerwone światło. Jak wybrać dobry alkomat, któremu można zaufać?
Jaka kamera samochodowa będzie najlepsza? Ranking wideorejestratorów Poprzednie Następne
Podczas jazdy samochodem zależy nam przede wszystkim na bezpieczeństwie. Niestety, wypadki się zdarzają i często nie mamy na to żadnego wpływu. Zdarza się jednak, że sytuacje bywają sporne, przez co ciężko od razu stwierdzić, która strona zawiniła. W takiej sytuacji doskonale sprawdzają się kamery samochodowe, rejestrujące każdy nasz ruch na drodze.
Samochody do 25 tys.: TOP 10 najlepszych auta do 25 tys. Poprzednie Następne
Jaki samochód w cenie do 25 tys. zł można dostać na polskim rynku? Zobacz najpoplarniejsze auta do 25 tys.
Co ile wymiana rozrządu? Wszystko, co musisz wiedzieć o wymianie rozrządu Poprzednie Następne
Wyjaśniamy, czym jest rozrząd w samochodzie, czym grozi jego uszkodzenie oraz jak często należy go wymieniać. Dowiedz się więcej!
Piszczący pasek: przyczyny, naprawa Poprzednie Następne
Wraz z nadejściem chłodniejszych dni w wielu samochodach pojawia się problem – piszczący pasek. Zobacz, skąd bierze się przeraźliwy pisk spod maski i jak mu zaradzić.
Jak skutecznie odnowić felgi aluminiowe domowym sposobem? Poprzednie Następne
Usunięcie całego brudu myjką ciśnieniową lub szamponem samochodowym jest w zasadzie niemożliwe. Jak skutecznie odnowić felgi aluminiowe? Sprawdź!
Jakie auto do 20 tys.? 10 samochodów do 20 tys. Poprzednie Następne
Jakie auto do 20 tys. kupić? Zobacz polecane modele samochodów do 20 tysięcy złotych.
Odtłuszczacz do lakieru samochodowego. Jaki kupić? Poprzednie Następne
Woskowanie, polerowanie lakieru, nałożenie powłoki ceramicznej – w tych pracach przyda ci się dobry odtłuszczacz do lakieru samochodowego. Zobacz, jaki rodzaj odtłuszczacza wybrać.