Przewody zapłonowe

4,5 z 36516 opinii
Każdy odpowiedzialny kierowca, dba o swoje auto. W zakres prac konserwacyjnych przy swoim samochodzie wchodzi wiele elementów. Między innymi jest to regularna, co 10000 - 15000km wymiana oleju silnikowego oraz wszystkich filtrów - oleju, kabiny, powietrza i paliwowego. Dodatkowo auta mające instalację gazową powinne mieć co roku przegląd filtrów gazu i czyszczony elektrozawór. Bardzo pozytywnie wpływa to na wydajność silnika i utrzymanie dobrego stanu instalacji gazowej.
Co jakiś czas przy zwykłym użytkowaniu pojazdu, tj. 15000km rocznie, należy co dwa-trzy lata wymieniać układy hamulcowe, zawieszenie lub amortyzację.
Po deszczowej jesieni i mroźnej zimie, niejednokrotnie zużyciu ulegają części elektroniczne i elektryczne.

PRZEWODY ZAPŁONOWE - do czego służą, jak działa i jakie wybrać?

Zestaw przewodów zapłonowych (w zestawie są 2,3,4 lub 5 sztuk) - mają one za zadanie doprowadzenie wysokiego napięcia z cewki do wszystkich świec zapłonowych. Obecnie w wielu autach cewki zapłonowe (te pojedyncze) są nałożone na świece, dlatego droga wysokiego napięcia jest krótsza.
Najważniejszą rzeczą w przewodach zapłonowych jest izolacja i osłona kabla. Zazwyczaj wykonane są z silikonu, gumy bądź innego, wysokiej jakości elastomeru. Jeśli zastanawiamy się nad wyborem przewodów warto wziąć pod uwagę właśnie izolator. Tańsze przewody zapłonowe są chronione przez gumę, która podczas dużych amplitudach temperatur, tracą swoje właściwości. To natomiast powoduje kruszenie materiału, pęknięcia i ostatecznie prowadzi do tak zwanego przebicia, przez co auto traci moc (nie ma odpowiedniego odprowadzenia napięcia). Droższe przewody zapłonowe, znanych marek wykonane są z silikonu. Dzięki temu prąd przepływa w 100%, czyli bez żadnych strat, dodatkowo ten materiał jest wysoce odporny na działania zewnętrzne - skrajne zmiany temperatur, substancje chemiczne jak np olej.

Kolejnym czynnikiem wskazującym na pozytywne strony droższych przewodów to końcówki, które się na nich znajdują. Końcówki te są metalowe i są bezpośrednio połączone z kablem, to pozwala na zminimalizowanie jakichkolwiek przepięć lub mechanicznych uszkodzeń.
Zgodnie z zaleceniem producenta, przewody zmienia się co 40-50 tys. km. Jednak świece wymieniamy po 20000km, dzięki temu dbając o regularną wymianę świeć, przewody można wymienić co drugi raz. Zdaniem doświadczonych mechaników, dla odpowiedniego działania układu elektryczno - zapłonowego należy wymieniać je zawsze w komplecie ze świecami.
Podsumowując, w tym przypadku, droższe przewody zapłonowe równają się dużo lepszej jakości i dłuższej żywotności materiału.

Filtry

Tylko oferty

Cena

Marka

Model

Typ

Producent

Lokalizacja sklepu

Pozostałe lokalizacje

Artykuły eksperckie

Kable rozruchowe, prostownik samochodowy i odmrażacz do szyb Poprzednie Następne

Kable rozruchowe, prostownik samochodowy i odmrażacz do szyb

Ujemne temperatury i zimowy klimat dają się we znaki twojemu samochodowi. Zobacz skuteczne metody na mróz, które pozwolą Ci szybko i sprawnie odpalić auto nawet w arktycznych warunkach.

5 gadżetów pomagających w pielęgnacji samochodu Poprzednie Następne

5 gadżetów pomagających w pielęgnacji samochodu

Posiadacze samochodów zazwyczaj starają się dbać o swój pojazd. Istnieje wiele preparatów, które pozwalają naszemu autu zachować wspaniały wygląd przez długi czas. W niniejszym poradniku prezentujemy 5 gadżetów pomagających w pielęgnacji samochodu.

Jakie radio samochodowe wybrać? Poprzednie Następne

Jakie radio samochodowe wybrać?

Radio w samochodzie nie tylko jest źródłem informacji, lecz także może umilić każdą podróż, szczególnie gdy do przejechania jest kilkadziesiąt lub kilkaset kilometrów. Najnowocześniejsze modele to prawdziwe centra multimedialne, które mogą stać się dumą niejednego właściciela auta.

Czy warto zainwestować w pokrowiec na samochód? Poprzednie Następne

Czy warto zainwestować w pokrowiec na samochód?

Kierowcy parkujący pod tzw. chmurką dobrze wiedzą, jakie niekorzystne niespodzianki mogą czekać ich samochody. Spadające liście, ptasie odchody, deszcz, śnieg i zlodowacenia sprawiają, że karoseria pojazdu jest narażona na zniszczenie.

Jak wybrać płyn chłodniczy? Poprzednie Następne

Jak wybrać płyn chłodniczy?

Jeszcze kilkadziesiąt lat temu z łatwością można było kupić nowy samochód chłodzony powietrzem. Obecnie jednak w układzie chłodzenia aut stosuje się bardziej efektywne rozwiązania, bazujące na płynie chłodniczym.

Nowy samochód Porsche Cayenne stawia na technologię! Poprzednie Następne

Nowy samochód Porsche Cayenne stawia na technologię!

Porsche ujawniło swoją najnowszą, trzecią już generację modelu Cayenne. Nowy samochód będzie oferowany w dwóch wersjach. Jego zmiany głównie dotyczą wnętrza, chociaż nadwozie przeszło delikatny face lifting. Zobaczcie sami nowe cacko niemieckiego producenta.

z 101