Przewody zapłonowe

4,5 z 47500 opinii
Każdy odpowiedzialny kierowca, dba o swoje auto. W zakres prac konserwacyjnych przy swoim samochodzie wchodzi wiele elementów. Między innymi jest to regularna, co 10000 - 15000km wymiana oleju silnikowego oraz wszystkich filtrów - oleju, kabiny, powietrza i paliwowego. Dodatkowo auta mające instalację gazową powinne mieć co roku przegląd filtrów gazu i czyszczony elektrozawór. Bardzo pozytywnie wpływa to na wydajność silnika i utrzymanie dobrego stanu instalacji gazowej.
Co jakiś czas przy zwykłym użytkowaniu pojazdu, tj. 15000km rocznie, należy co dwa-trzy lata wymieniać układy hamulcowe, zawieszenie lub amortyzację.
Po deszczowej jesieni i mroźnej zimie, niejednokrotnie zużyciu ulegają części elektroniczne i elektryczne.

PRZEWODY ZAPŁONOWE - do czego służą, jak działa i jakie wybrać?

Zestaw przewodów zapłonowych (w zestawie są 2,3,4 lub 5 sztuk) - mają one za zadanie doprowadzenie wysokiego napięcia z cewki do wszystkich świec zapłonowych. Obecnie w wielu autach cewki zapłonowe (te pojedyncze) są nałożone na świece, dlatego droga wysokiego napięcia jest krótsza.
Najważniejszą rzeczą w przewodach zapłonowych jest izolacja i osłona kabla. Zazwyczaj wykonane są z silikonu, gumy bądź innego, wysokiej jakości elastomeru. Jeśli zastanawiamy się nad wyborem przewodów warto wziąć pod uwagę właśnie izolator. Tańsze przewody zapłonowe są chronione przez gumę, która podczas dużych amplitudach temperatur, tracą swoje właściwości. To natomiast powoduje kruszenie materiału, pęknięcia i ostatecznie prowadzi do tak zwanego przebicia, przez co auto traci moc (nie ma odpowiedniego odprowadzenia napięcia). Droższe przewody zapłonowe, znanych marek wykonane są z silikonu. Dzięki temu prąd przepływa w 100%, czyli bez żadnych strat, dodatkowo ten materiał jest wysoce odporny na działania zewnętrzne - skrajne zmiany temperatur, substancje chemiczne jak np olej.

Kolejnym czynnikiem wskazującym na pozytywne strony droższych przewodów to końcówki, które się na nich znajdują. Końcówki te są metalowe i są bezpośrednio połączone z kablem, to pozwala na zminimalizowanie jakichkolwiek przepięć lub mechanicznych uszkodzeń.
Zgodnie z zaleceniem producenta, przewody zmienia się co 40-50 tys. km. Jednak świece wymieniamy po 20000km, dzięki temu dbając o regularną wymianę świeć, przewody można wymienić co drugi raz. Zdaniem doświadczonych mechaników, dla odpowiedniego działania układu elektryczno - zapłonowego należy wymieniać je zawsze w komplecie ze świecami.
Podsumowując, w tym przypadku, droższe przewody zapłonowe równają się dużo lepszej jakości i dłuższej żywotności materiału.
Tylko oferty
Cena
Marka
Model
Typ
Producent
Jakość części (zgodnie z GVO)
Typ samochodu
Lokalizacja sklepu
Pozostałe lokalizacje

Artykuły eksperckie

Akumulator do wymiany? 5 oznak, że już czas Poprzednie Następne
Wśród typowo zimowych usterek samochodu, problemy z akumulatorem są w ścisłej czołówce. Niskie temperatury oraz podwyższona wilgoć uwidaczniają wszelkie problemy z elektryką, a trudności z odpaleniem silnika, zwłaszcza wysokoprężnego, to chleb powszedni. Jakie symptomy poinformują cię o tym, że akumulator nadaje się do wymiany?
Akumulator do Skody Octavii - jaki wybrać? Poprzednie Następne
Wysokiej jakości akumulator samochodowy umożliwia bezproblemowy rozruch w każdych warunkach. Przejrzeliśmy oferty sklepów na Ceneo.pl i wybraliśmy najlepsze modele, które będą pasowały do Skody Octavii.
Akumulator do samochodu – jak dobrać akumulator? Poprzednie Następne
Żywotność współczesnych akumulatorów określa się na ok. 2-3 lata. Jak dobrać odpowiedni akumulator do swojego samochodu? Podpowiadamy!
Jaki akumulator do samochodu? Rodzaje akumulatorów Poprzednie Następne
Tanie, wadliwe lub źle przechowywane akumulatory mają skróconą żywotność. Zobacz, jaki akumulator do samochodu wybrać, by posłużył ci jak najdłużej.
Jak sprawdzić świece zapłonowe? Poprzednie Następne
W silnikach benzynowych za zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej odpowiadają świece zapłonowe. Wytwarzają iskrę, a od prawidłowego działania świec zależy kultura pracy silnika. Są elementem eksploatacyjnym, dlatego należy je regularnie sprawdzać i wymieniać. Zobacz, jak sprawdzić świece zapłonowe.
Jaki olej silnikowy do diesla? Poprzednie Następne
Chociaż na Zachodzie liczba samochodów z silnikiem diesla się zmniejsza, w Polsce nadal cieszą się one dużym zainteresowaniem. Wiele osób ciągle ma takie samochody. Sprawdźmy, jaki olej jest najlepszy do silników diesla.
Wosk do samochodu: 4 polecane preparaty Poprzednie Następne
Nieskazitelna, lśniąca karoseria to bardzo istotna kwestia dla wielu kierowców. Nie tylko uszkodzenia mechaniczne, ale i czynniki atmosferyczne z czasem mogą sprawiać, że lakier wygląda mniej atrakcyjnie. Zobacz, jaki preparat wybrać.
Dobry alkomat – jak kupić Poprzednie Następne
Zabezpieczeniem przez kierowaniem w stanie po spożyciu lub nietrzeźwości jest alkomat, który wskaże ci czerwone światło. Jak wybrać dobry alkomat, któremu można zaufać?
Samochody do 25 tys.: TOP 10 najlepszych auta do 25 tys. Poprzednie Następne
Jaki samochód w cenie do 25 tys. zł można dostać na polskim rynku? Zobacz najpoplarniejsze auta do 25 tys.
Jakie auto do 20 tys.? 10 samochodów do 20 tys. Poprzednie Następne
Jakie auto do 20 tys. kupić? Zobacz polecane modele samochodów do 20 tysięcy złotych.
Odtłuszczacz do lakieru samochodowego. Jaki kupić? Poprzednie Następne
Woskowanie, polerowanie lakieru, nałożenie powłoki ceramicznej – w tych pracach przyda ci się dobry odtłuszczacz do lakieru samochodowego. Zobacz, jaki rodzaj odtłuszczacza wybrać.