Opony zimowe Matador

4,6 z 54191 opinii
Zmiana opon letnich na zimowe to dość nerwowy czas w ciągu roku, kiedy wszyscy właściciele czterech kółek masowo wybierają się do warsztatów samochodowych. Często w tym amoku i ferworze innych obowiązków związanych ze zbliżającymi się świętami, wybór odpowiednich dla naszej maszyny opon jest przypadkowy i całkowicie nieprzemyślany. A szkoda, bo decyzja ta z pewnością wpłynie na jakość naszej jazdy przez cały zimowy okres.
Oponę zimową wyróżnia rzeźba bieżnika oraz mieszanka. Zimą ogumienie charakterystyczne dla opon przystosowanych do pracy w ciepłych warunkach traci elastyczność i szybko twardnieje. Dlatego też zmieniamy je, kiedy temperatura na zewnątrz zbliżona jest do 7 stopni. Na początku wybieramy odpowiedni rozmiar i indeksy nośności i prędkości. Warto też zapoznać się z testami przeprowadzanymi przez takie organizacje jak ADAC. Zwróćmy też uwagę na rodzaj bieżników (najpopularniejsze to te kierunkowe, które dobrze radzą sobie z odprowadzaniem wody i śniegowego błota). Odpowiednie ogumienie najlepiej wybierać pod kątem konkretnego auta i sposobu jego użytkowania. W mieście sprawdzi się takie z lepszą przyczepnością do mokrej nawierzchni, w przypadku amatorów długich podróży najlepiej posłuży takie, które mniej hałasuje, natomiast jeśli chcemy jeździć po powierzchniach zaśnieżonych, warto zainwestować w ogumienie o grubszym bieżniku.
Na Ceneo.pl znajdziesz bogatą ofertę opon zimowych znanych producentów (Pirelli, Nokian, Nankang, Hankook, Yokohama) w bardzo atrakcyjnych cenach.
Opony osobowe
Wybrane filtry
Usuń wybrane filtry
Producent:
Filtry
Tylko oferty
Cena
Producent
Szerokość
Profil
Średnica
    Pozostałe:
Indeks nośności
    Pozostałe:
    Pokaż wszystkie
Indeks prędkości
Opór toczenia
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Hałas zewnętrzny [dB]
Zastosowane technologie
Rok produkcji
Lokalizacja sklepu
Pozostałe lokalizacje

Rekomendowane produkty

Artykuły eksperckie

Jaką farbę do zacisków hamulcowych wybrać? Poprzednie Następne
Kolorowe zaciski hamulców tarczowych to charakterystyczny element samochodów sportowych. Szczególnie pięknie prezentują się w towarzystwie dużych aluminiowych felg oraz ściśle wypełniających koła tarcz hamulcowych. Jeśli drzemie w tobie dusza majsterkowicza, bez trudu wykonasz takie zaciski samodzielnie. Podpowiadamy, jaka farba do zacisków hamulcowych sprawdzi się najlepiej.
Ranking kasków motocyklowych Poprzednie Następne
Jaki kask motocyklowy będzie najlepszy? Sprawdź nasz najnowszy ranking, a na pewno znajdziesz model dla siebie. Wybierz kask motocyklowy z Ceneo.pl
Smar ceramiczny i jego zastosowanie Poprzednie Następne
Unikalne właściwości smaru ceramicznego sprawiają, że okazuje się on niezastąpiony podczas konserwacji rożnego rodzaju urządzeń i elementów maszynowych. W codziennym życiu spotkają się z nim głównie właściciele samochodów, dla których jest on obowiązkowym elementem wyposażenia warsztatu. Przedstawiamy najważniejsze zalety oraz najczęstsze zastosowania smarów ceramicznych.
Jaki olej do skrzyni biegów? Wybieramy olej do skrzyni biegów manualnej i automatycznej Poprzednie Następne
Wymiana oleju do skrzyni biegów jest bardzo istotna. Zobacz, jaki olej do skrzyni biegów wybrać.
Jak wybrać olej do wspomagania? Poprzednie Następne
Dzięki układowi wspomagania kierownicy jazda samochodem jest nie tylko o wiele bardziej wygodna, ale również znacznie bezpieczniejsza. Aby jednak układ taki działał bez zarzutu, trzeba o niego odpowiednio dbać – oznacza to głównie uzupełnianie lub wymianę poziomu oleju. Przeczytaj, jak wybrać olej do wspomagania, kiedy należy go wymienić i w jaki sposób to zrobić.
Jakie żarówki samochodowe kupić? Rodzaje żarówek samochodowych Poprzednie Następne
Jakie żarówki samochodowe kupić? Zobacz rodzaje żarówek samochodowych dostępnych na rynku.
Oznaczenia na oponach – jak je czytać? Poprzednie Następne
Żeby idealnie dopasować ogumienie do pojazdu, trzeba wiedzieć, jak czytać oznaczenia na oponach. Zobacz najważniejsze oznaczenia na oponach i jak je odczytywać.
Skąd się biorą drgania kierownicy i jak je wyeliminować? Poprzednie Następne
Drżenie kierownicy podczas jazdy samochodem to powszechny problem. Przyczyna najczęściej jest prozaiczna, ale nie należy bagatelizować objawów. Niektóre z możliwych źródeł drgań mogą być bardzo niebezpieczne. Sprawdź, skąd biorą się drgania kierownicy i jak rozpoznać przyczynę.
Jakie wycieraczki samochodowe kupić? Ranking polecanych modeli Poprzednie Następne
Wybór dobrej jakości wycieraczek samochodowych ma ogromne znaczenie. Zobacz, jakie wycieraczki do samochodu będą najlepszym rozwiązaniem.
Jak przygotować auto do zimy? Poprzednie Następne
Sezon zimowy to dla wielu kierowców pasmo stresujących sytuacji. Słaba widoczność, wczesny zmrok, złe warunki drogowe — to wszystko sprawia, że łatwo o błąd na drodze. Sprawdź, jak przygotować auto do zimy, by poradzić sobie z każdą przeciwnością.

Polecamy

  • Opór toczenia: F
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni: C
  • Hałas zewnętrzny [dB]: 71
  • Opór toczenia: F
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni: C
  • Hałas zewnętrzny [dB]: 72
  • Opór toczenia: F
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni: C
  • Hałas zewnętrzny [dB]: 71
  • Opór toczenia: F
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni: C
  • Hałas zewnętrzny [dB]: 71
  • Opór toczenia: F
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni: C
  • Hałas zewnętrzny [dB]: 71
  • Opór toczenia: F
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni: C
  • Hałas zewnętrzny [dB]: 71
  • Opór toczenia: F
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni: C
  • Hałas zewnętrzny [dB]: 71
  • Opór toczenia: F
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni: C
  • Hałas zewnętrzny [dB]: 71
  • Opór toczenia: F
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni: C
  • Hałas zewnętrzny [dB]: 71
  • Opór toczenia: E
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni: C
  • Hałas zewnętrzny [dB]: 71
  • Opór toczenia: F
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni: C
  • Hałas zewnętrzny [dB]: 71
  • Opór toczenia: F
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni: C
  • Hałas zewnętrzny [dB]: 71
  • Opór toczenia: E
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni: C
  • Hałas zewnętrzny [dB]: 71
  • Opór toczenia: F
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni: C
  • Hałas zewnętrzny [dB]: 72
  • Opór toczenia: F
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni: C
  • Hałas zewnętrzny [dB]: 71
  • Opór toczenia: E
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni: C
  • Hałas zewnętrzny [dB]: 73
  • Opór toczenia: E
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni: C
  • Hałas zewnętrzny [dB]: 73
  • Opór toczenia: E
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni: C
  • Hałas zewnętrzny [dB]: 72
  • Opór toczenia: F
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni: C
  • Hałas zewnętrzny [dB]: 71
  • Opór toczenia: F
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni: C
  • Hałas zewnętrzny [dB]: 71
  • Opór toczenia: F
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni: C
  • Hałas zewnętrzny [dB]: 71
  • Opór toczenia: F
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni: C
  • Hałas zewnętrzny [dB]: 71
  • Opór toczenia: E
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni: C
  • Hałas zewnętrzny [dB]: 73
  • Opór toczenia: F
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni: C
  • Hałas zewnętrzny [dB]: 71