Minerały i witaminy

4,7 z 463808 opinii

Wiele osób zdaje sobie sprawę, że na zdrowie ogromny wpływ ma dieta i aktywność fizyczna. Powtarza się nam o tym od najmłodszych lat, lecz trudno nam powiedzieć coś konkretnego i często posługujemy się utartymi frazesami, które niekoniecznie są aktualne. Gdzie leży prawda? Czy powinniśmy ulec modzie na dodatkową suplementację, a może zbilansowana dieta w zupełności wystarczy?

Nasz organizm jest niezwykle skomplikowany i potrzebuje różnorodnych witamin i minerałów, aby prawidłowo funkcjonować. Odpowiednia, dzienna ich dawka nieco różni się w zależności od wieku, płci, pracy a nawet stylu życia i pory roku. Np. witaminę D warto suplementować w okresie jesienno-zimowym, kiedy w naszej szerokości geograficznej dostęp do światła słonecznego jest ograniczony. Minerały i witaminy najlepiej dostarczać wraz z jedzeniem. Jest to najbardziej naturalny i najlepiej przyswajalny dla organizmu sposób. Trudno przedawkować jakiś składnik pozyskując go z jedzenia, co w przypadku syntetycznych suplementów może mieć miejsce.

Aby określić nasze potrzeby zwykła obserwacja ciała może nie wystarczyć. Najlepszą metodą sprawdzenia, czego nam potrzeba, jest badanie krwi. Choć nieprzyjemne dostarcza cennych i niepodważalnych informacji o stanie naszego zdrowia. Być może za zmęczenie odpowiedzialna jest zbyt mała ilość żelaza, a poszarzała cera jest objawem niedoboru witaminy A? Warto porozmawiać o tym z lekarzem, który udzieli nam wskazów, jakie minerały i witaminy przyjmować, by cieszyć się dobrym zdrowiem.

Tylko oferty
Cena
Producent
Wskazanie
Postać
Podstawowy składnik
Informacje dodatkowe
Lokalizacja sklepu
Pozostałe lokalizacje

Minerały i witaminy - opinie

z 221