Głowice cylindrów

4,5 z 50090 opinii

Czym są głowice cylindrów?

Głowice cylindrów czyli elementy stosowane w silnikach spalinowych przede wszystkim w celu szczelnego zamknięcia przestrzeni komory spalania. W tym przypadku konieczne jest zastosowanie specjalnych uszczelek pomiędzy przestrzenią cylindra a głowicą, ponieważ nawet w przypadku perfekcyjnie spasowanej przylgni głowicy do cylindra nie uzyska się stu procentowej szczelności układu. Związane jest to z odkształcaniem się materiałów pod wpływem temperatury oraz dokręcenia śrub głowicy.

Jakie zadania spełniają głowice cylindrów?

Oprócz wcześniej wspomnianej funkcji zamknięcia przestrzeni roboczej cylindrów, głowica spełnia szereg innych funkcji. Jest to między innymi odbiór powstałego ciepła z bloku silnika poprzez uszczelkę i finalnie samą głowicę. Ponadto w praktycznie wszystkich silnikach czterosuwowych głowice posiadają otwory zaworowe, które doprowadzają powietrze do komory spalania oraz otwory zaworów wydechowych, które stanowią ujście spalin z silnika. Równie istotnym faktem jest to, że głowice cylindrów posiadają szereg specjalnych otworów oraz kanalików, których zadaniem jest przetransportowanie do góry krążącego w układzie oleju. Zastosowanie takiego rozwiązania wynika z konieczności smarowania wałka rozrządu, który będąc w ruchu wymaga ciągłego dostarczania odpowiedniego filmu smarnego w celu ochrony przed zatarciem. Dodatkowo oprócz kanalików stanowiących magistrale dla oleju, występują też otwory stanowiące wejście dla płynu chłodniczego, który opływając głowicę poprzez wspomniane kanaliki obniża temperaturę głowicy. Dodatkowo w głowicy znajdują się nagwintowane otwory przeznaczone do montażu świec żarowych w przypadku silnika diesla oraz świec zapłonowych, gdy głowica zamykać będzie blok silnika benzynowego.

Materiały oraz produkcja

Głowice otrzymywane są poprzez odlewanie stopów takich jak aluminium lub żeliwo. Ze względu na specyfikę pracy oraz obciążenia działające na głowicę, powinna być ona wykonana z ogromną precyzją oraz dokładnością. Wszelkie wady powstałe podczas odlewu mogą mieć wpływ na przedwczesne osłabienie materiału z którego wykonana została głowica, a w konsekwencji do jej pęknięcia lub uszkodzenia.

Obsługa

Zasadniczo obsługa głowicy polega na okresowej wymianie uszczelki oddzielającej ją od cylindra oraz przestrzeganiu kilku zasad np. dokręcania śrub mocujących głowicę w odpowiedniej kolejności i wyłącznie przy zastosowaniu klucza dynamometrycznego oraz dolewania płynu chłodniczego tylko przy wystudzonym silniku.

Tylko oferty
Cena
Producent
Jakość części (zgodnie z GVO)
Typ samochodu
Typ silnika
Marka
Model
Typ
Lokalizacja sklepu
Pozostałe lokalizacje

Artykuły eksperckie

Co ile wymiana rozrządu? Wszystko, co musisz wiedzieć o wymianie rozrządu Poprzednie Następne
Wyjaśniamy, czym jest rozrząd w samochodzie, czym grozi jego uszkodzenie oraz jak często należy go wymieniać. Dowiedz się więcej!
Piszczący pasek: przyczyny, naprawa Poprzednie Następne
Wraz z nadejściem chłodniejszych dni w wielu samochodach pojawia się problem – piszczący pasek. Zobacz, skąd bierze się przeraźliwy pisk spod maski i jak mu zaradzić.
Najlepsze silniki benzynowe: ranking Poprzednie Następne
Szczególnie korzystnie wypadają silniki benzynowe, które są znacznie mniej szkodliwe dla środowiska, niż tracące na popularności motory wysokoprężne. Zobacz
Czyszczenie EGR. Najczęstsze objawy i przyczyny awarii Poprzednie Następne
Jak działa EGR, jak go wyczyścić i jakie są przyczyny awarii? Zobacz, co musisz wiedzieć o czyszczeniu EGR.
Jak prawidłowo naciągnąć pasek klinowy? Poprzednie Następne
Ślizgającego się paska klinowego nie wolno ignorować. Zobacz, jak naciągnąć pasek klinowy.
Poduszka silnika. Objawy uszkodzenia poduszki pod silnikiem Poprzednie Następne
Sorawdź, jakie są objawy zużytej poduszki pod silnikiem i jak ją wymienić.
Číslo dílu: 77841600Zjednodušené číslo dílu: 77841600OEM čísla (originální čísla automobilky):VW 036 105 701 AEVW 036 105 701 AFVW 036 105 701 AGVW 036 105 701 AHVW 036 105 701 AJ
Gwint zewnętrzny [mm]: M 12 x 1,75 Długość gwintu [mm]: 91 Jakosć/Klasa: 10.9 Kształt łba śruby / nakrętki: wewnętrzny wielokątny Kolor: czarny Materiał: stal Długość [mm]: 115 Ciężar [kg]: 0,11 Jednostka pakowania: 10
Numer części: 15-53447-01Uproszczony numer części: 155344701Numery OEM (Oryginalny Producent Sprzętu):HYUNDAI 22441-27400HYUNDAI 22443-27001 (4x)KIA 22441-27400KIA 22443-27001 (4x)
Wymiar gwintu: M 11 Skok gwintu [mm]: 1,5 Długosć [mm]: 147 Kształt łba sruby / nakrętki: zewnętrzny Torx Rozmiar klucza: TX - E 14 Jednostka pakowania: 1 Ilość w jednostce pakowania:
Opis Aktualny produktNr katalogowy 0281002738Nazwa Zawór regulacji ciśnienia, układ CRZatrzymanie produkcji -Formuła typu CR/DRV-US AK/20SWyposażenie fabryczne 0281002739Wskazówka dot. części zamiennej -
Wymiar gwintu: M 9 Skok gwintu [mm]: 1,25 Długosć [mm]: 158 Kształt łba sruby / nakrętki: wewnętrzny wielokątny Jednostka pakowania: 1 Ilość w jednostce pakowania:
Głowica cylindra AMC w ofercie sklepu internetowego iParts.pl. Darmowa dostawa, profesjonalne doradztwo oraz gwarancja producenta.
Zestaw pierścieni tłoka NÜRAL 08-432300-10 (08-432300-10) ()
Zestaw pierścieni tłoka NÜRAL 08-137400-00 (08-137400-00) ()
Wymiar gwintu: M 9 Skok gwintu [mm]: 1,25 Długosć [mm]: 145 Kształt łba sruby / nakrętki: wewnętrzny wielokątny Rozmiar klucza: TX - E 12 Jednostka pakowania: 1 Ilość w jednostce pakowania:
Jednostka pakowania: 1 Ilość w jednostce pakowania: 1
Wymiar gwintu: M 12 Skok gwintu [mm]: 1,25 Długość [mm]: 127 Kształt łba śruby / nakrętki: zewnętrzny wielokątny Rozmiar klucza: 14 Jednostka pakowania: 1
Wymiar gwintu: M12 Kształt łba śruby / nakrętki: wewnętrzny sześciokątny Jednostka pakowania: 1 Ilość w jednostce pakowania: 1
Materiał pokrywy głowicy: blacha stalowa Strona zabudowy: na dole Jednostka pakowania: 1 Ilość w jednostce pakowania:
FEBI BILSTEIN - Zestaw uszczelek, pokrywa głowicy cylindra dla numerów OE FEB23548,ACEMARK 162683,ACEMARK 192405,AJUSA 56003300,AUDI 058 198 025,AUDI 058 198 025 A,AUDI 58 198 025,AUDI 58 198 025 A,AUTOMEGA 190029110,BBR Automotive 001-10-19760,BBR Automotive 002-30-11906,BGA RK6376,CORTECO ...
Wymiar gwintu: M 10Skok gwintu [mm]: 1,5Długość [mm]: 150,5Rozmiar gwintu 1: M 8Skok gwintu 1 [mm]: 1,25Długość 1 [mm]: 95,3Rozmiar gwintu 2: M 8Skok gwintu 2 [mm]: 1,25Długość 2 [mm]: 35Kształt łba sruby / nakrętki: zewnętrzny Torxbalení: 1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelką głowicy cylindraArtykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem trzonków zaworówspecyfikacja: Completebalení: 1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z tulejami gumowymibalení: 1
Dodaj do ulubionych
Koło zębate wałka rozrządu INA 427 1005 10Sterowanie silnika: Pasek rozrząduNUMERY ZAMIENNIKÓW I OEM:BUICK (SGM): 55567048CHEVROLET: 55567048CHEVROLET (SGM): 55567048FIAT: 55567048, 71744385GENERAL MOTORS: 12992410, 55567048OPEL: 12992410, 55567048, 56 36 467, 56 36 631VAUXHALL: 12992410, ...
Ilość biegunów: 2Wymiar gwintu: 7/16-20Napięcie robocze [V]: 12Czynnik chłodzący: R134aVerpackungseinheit: 1Menge der Verpackungseinheit: 1
Dodaj do ulubionych
Długość [mm]: 49.920średnica cylindra [mm]: 76.50sworzeń o śr. [mm]: 17Numer komponentu: 08-116100-00Wielkość kompresji [mm]: 28.920średnica wyżłobienia [mm]: 61.900długość trzpienia [mm]: 54Głębokość wyżłobienia 1 [mm]: 1.980Głębokość gniazda zaworowego 1 [mm]: 2.320Jednostka pakowania: ...
Wymiar gwintu: M9 Skok gwintu [mm]: 1,5 Długość [mm]: 143 Kształt łba śruby / nakrętki: wewnętrzny wielokątny Masa [g]: 682,5 Jednostka pakowania: 1
Zawór rozprężny, klimatyzacja DELPHI TSP0585066 (TSP0585066) (KÜHLER SCHNEIDER: 8501151RHIAG: 033074SEASONS: 39001HONDA: 80220-S84-A02)
Numer części: RNZ15-76741-02Uproszczony numer części: RNZ157674102Numery OEM (Oryginalny Producent Sprzętu):
Dodaj do ulubionych
Przestawiacz wałka rozrządu INA 427 1004 10
Číslo dílu: 15-35538-01Zjednodušené číslo dílu: 153553801OEM čísla (originální čísla automobilky):FORD 1 119 878MAZDA LF01-10-230
Zestaw pierścieni tłoka NÜRAL 08-112100-00 (08-112100-00) ()