Filtry cząstek stałych DPF/FAP

4,5 z 47500 opinii
Przeciętny kierowca do układu wydechowego przykłada zazwyczaj małą wagę, mylnie uważając za mało ważny, a ewentualna jego usterka, w najgorszym wypadku doprowadzić może do urwania zużytych, gumowych wieszaków i poduszek, bądź skorodowania tłumika, który nie wymieniony, będzie jedynie brzmiący bardziej „sportowo”, co dla młodych kierowców będzie nawet swoistą zaletą.
Układ wydechowy – fanaberia ekologów?
Tak mogło by się wydawać, bo przecież wydech jak nazwa wskazuje, odpowiada za odprowadzanie oczyszczonych w układzie wydechowym spalin, zaś tłumik ma tłumić hałas jaki występuje w trakcie jazdy, a który ogłuszałby przechodniów i innych użytkowników dróg.

Prawda jest jednak inna
Owszem, wydech jest czymś na kształt oczyszczalni spalin, ale jako integralna część całego systemu wspomagającego pracę silnika, w skład którego wchodzi m.in. układ zasilania, smarowania czy chłodzenia, a to znaczy, że bez układu wydechowego silnik nie będzie działał prawidłowo. Warto dodać, że oprócz tłumienia hałasu, oraz oczyszczania spalin, układ wydechowy odpowiada także za prawidłowe odprowadzenie spalin z cylindrów, a sonda lambda za regulację i kontrolę ich składu.
Dbałość o układ wydechowy nie zrujnuje
Pod warunkiem, że od czasu do czasu zaglądniemy pod samochód i w porę wyłapiemy drobne usterki, które bagatelizowane staną się poważniejszymi. Największym wrogiem wydechu jest stan naszych dróg i korozja. Dziurawe jezdnie to prawdziwy poligon dla gumowych poduszek i wieszaków na których „spoczywa” najdłuższa część układu. Drgania jakimi on ulega, prędzej czy później musi spowodować jego degenerację, jazda na przemian w deszczu, upale i mrozie, korozję metalowych elementów. Kiedy od czasu do czasu słyszymy niepokojące stuki pod samochodem, a przy naciskaniu pedału gazu „sportowe” dźwięki, oraz wyczuwamy zapach spalin we wnętrzu kabiny, to znak, że najwyższy czas na interwencję mechanika. Notoryczne ignorowanie takich sygnałów może w konsekwencji doprowadzić do sytuacji, kiedy przy dużej prędkości, skorodowany tłumik urwie się i wystrzeli spod samochodu jak pocisk sporego kalibru, w najlepszym razie poważnie uszkadzając pojazdy jadące za nami. Dlatego nie tylko warto, ale i trzeba regularnie kontrolować stan układu wydechowego.
Tylko oferty
Cena
Marka
Typ samochodu
Lokalizacja sklepu
Pozostałe lokalizacje

Artykuły eksperckie

Regeneracja DPF. Na czym polega czyszczenie DPF? Poprzednie Następne
Jednym ze sposobów na ograniczenie produkcji szkodliwych cząsteczek jest wykorzystanie filtra DPF. Czym jest filtr DPF, jak działa i jak go wyczyścić?
Jaki olej silnikowy do diesla? Poprzednie Następne
Chociaż na Zachodzie liczba samochodów z silnikiem diesla się zmniejsza, w Polsce nadal cieszą się one dużym zainteresowaniem. Wiele osób ciągle ma takie samochody. Sprawdźmy, jaki olej jest najlepszy do silników diesla.
Wosk do samochodu: 4 polecane preparaty Poprzednie Następne
Nieskazitelna, lśniąca karoseria to bardzo istotna kwestia dla wielu kierowców. Nie tylko uszkodzenia mechaniczne, ale i czynniki atmosferyczne z czasem mogą sprawiać, że lakier wygląda mniej atrakcyjnie. Zobacz, jaki preparat wybrać.
Dobry alkomat – jak kupić Poprzednie Następne
Zabezpieczeniem przez kierowaniem w stanie po spożyciu lub nietrzeźwości jest alkomat, który wskaże ci czerwone światło. Jak wybrać dobry alkomat, któremu można zaufać?
Samochody do 25 tys.: TOP 10 najlepszych auta do 25 tys. Poprzednie Następne
Jaki samochód w cenie do 25 tys. zł można dostać na polskim rynku? Zobacz najpoplarniejsze auta do 25 tys.
Jakie auto do 20 tys.? 10 samochodów do 20 tys. Poprzednie Następne
Jakie auto do 20 tys. kupić? Zobacz polecane modele samochodów do 20 tysięcy złotych.
Odtłuszczacz do lakieru samochodowego. Jaki kupić? Poprzednie Następne
Woskowanie, polerowanie lakieru, nałożenie powłoki ceramicznej – w tych pracach przyda ci się dobry odtłuszczacz do lakieru samochodowego. Zobacz, jaki rodzaj odtłuszczacza wybrać.

Filtry cząstek stałych DPF/FAP - opinie