Ekspandery

4,6 z 36090 opinii
Dzisiaj istnieje wiele sposobów na utrzymanie zgrabnej figury. Siłownie i urządzenia fitness pomogą osiągnąć wysokie wyniki podczas pracy z różnymi obszarami ciała. Jednymi z tych rodzajów sprzętu sportowego są ekspandery, które są idealne do prowadzenia treningów w domu. Ekspander jest jednym z rodzajów sprzętu sportowego, który powoduje obciążenie mięśni dzięki własnej sile. Ćwiczenia na ekspanderze można wykonywać przez ściskanie lub rozciąganie. Trening z ekspanderem jest zwykle ukierunkowany na małe grupy mięśni i nazywany jest tzw. ćwiczeniami izolowanymi. Jest doskonałym środkiem wzmacniającym mięśnie, utrzymującym je w dobrej kondycji podczas wymuszonych przerw i przestojów w treningu. Sprzęt z reguły nie zajmuje dużo miejsca, często nawet mieści się w kieszeni i nie bez powodu nazywa się je najbardziej praktycznymi trenerami.

Rodzaje ekspanderów oraz ich zastosowanie

Większość ekspanderów jest uniwersalna są jednakowo odpowiednie zarówno dla mężczyzn, jak i kobiet, a obciążenie pracą podczas zajęć może się różnić w zależności od siły użytkownika. Zasada działania niemal każdego ekspandera opiera się na przeciwstawieniu jego elastycznej części (najczęściej gumy lub sprężyny) do ruchu, zapewnia to obciążenie mięśni. Ekspandery mogą być, z materiałów elastycznych, i z gumy. Ekspander ręczny to najprostszy i najpopularniejszy typ. Jest to mały symulator, który jest przeznaczony do zginania dłoni i palców. Ćwiczenia działają na przedniej grupie mięśni przedramienia. Aktywne ćwiczenia na nim poprawiają siłę stawów i naczyń krwionośnych. Główne typy ekspanderów nadgarstka: - Mają kształt pierścienia wykonanego z wytrzymałej gumy. Ma niski koszt i łatwość użycia w każdej sytuacji. Istnieją jednak wady w postaci stałej sztywności, bez możliwości regulacji. - Nożyczki - tak nazwane, ponieważ przypominają dolną część nożyczek lub kleszczy. Wykonane z dwóch metalowych prętów połączonych sprężyną. Dla wygody pręty są owinięte gumową i plastikową rączką. Dzięki tej formie ten ręczny ekspander jest łatwiejszy do kompresji i ćwiczeń. - Ekspander ramion i klatki piersiowej - w zasadzie obciążenie przechodzi na mięśnie ramion i klatkę piersiową. Różne ekspandery można wybrać w zależności od rodzaju materiału i kształtu. Takie ćwiczenia są dobre na plecy, tricepsy i bicepsy. Sprężyna ma postać dwóch gumowych lub plastikowych uchwytów, które są połączone metalowymi sprężynami. Najbardziej skuteczny typ symulatora, ponieważ ma zwiększoną sztywność. Nie nadaje się dla początkujących z powodu nadmiernego obciążenia. Ekspander gumowy natomiast szczególnie nadaje się dla początkujących. Pomaga w korygowaniu sylwetki, głównych mięśni i wzmocnieniu stawów. - Ekspander stóp – jest szczególnie polecany, ponieważ oprócz nóg można wykonywać aktywne ćwiczenie obszaru brzucha, co gwarantuje dobre napięcie tych partii mięśni. Każdy rodzaj ekspandera działa wzmacniająco na ciało, zwiększa wytrzymałość dzięki stopniowemu wzrostowi obciążenia. Można poradzić sobie z takim mini-symulatorem w dogodnym czasie i miejscu.

Filtry

Tylko oferty

Cena

Producent

Typ

Naciąg

Kolor

Rodzaj

Lokalizacja sklepu

Pozostałe lokalizacje

;