Aminokwasy i glutaminy

4,6 z 50004 opinii
Aminokwasy są głównymi składnikami białka, którymi żywią się ludzkie mięśnie, również składające się z tego pierwiastka. Spożywanie pokarmów białkowych lub odżywek powoduje, że w układzie pokarmowym zachodzi najpierw utleniania białka, a następnie jego rozkład na części składowe tj. aminokwasy, a dopiero potem ich transport do mięśni. Jako suplement sportowy, aminokwasy białkowe są jednym z najważniejszych i najpopularniejszych produktów sportowych na świecie. Są dostarczane do organizmu w gotowej formie, więc nie potrzeba czasu na utlenianie lub przetwarzanie. W ten sposób mięśnie otrzymują składniki odżywcze wkrótce po ich spożyciu.Aminokwasy białkowe przyczyniają się do wzrostu, odbudowy i ogólnego wzmocnienia organizmu, przyczyniają się do rozwoju różnych enzymów, hormonów i przeciwciał. Dodatek ten jest nie tylko jednym z głównych warunków anabolizmu tłumienia katabolizmu, ma również pozytywny wpływ na stan psychiczny po wysiłku, aktywność intelektualną mózgu, która otrzymuje bodźce motywacyjne.

Aminokwasy białkowe na szybki powrót do formy

Codzienne spożywanie pokarmów białkowych, koktajli białkowych, mieszanek białkowo-węglowodanowych o wysokiej zawartości białka ma na celu spełnienie jednej funkcji: dostarczenie organizmowi niezbędnych aminokwasów do regeneracji. Stosowanie aminokwasów białkowych jest uzasadnione niezależnie od sposobu treningu i odżywiania. Zarówno podczas przyrostu masy ciała, jak i podczas podejmowania prób powrotu do formy ich spożycie zapobiega uszkodzeniu mięśni, stymulując procesy anaboliczne. Trzy najważniejsze aminokwasy to leucyna, izoleucyna i walina tak zwane BCAA. Nawet treningi o średniej intensywności zużywają około 80% wszystkich wolnych aminokwasów, dlatego bardzo ważne jest, aby wziąć ten produkt dodatkowo, co jest również:- Źródłem dodatkowej energii - sposób, w jaki aminokwasy białkowe są metabolizowane w organizmie, różni się od sposobu, w jaki dzieje się to z węglowodanami, dlatego po zażywaniu aminokwasów podczas treningu, organizm otrzymuje znacznie więcej energii.- Przyspieszeniem syntezy białek - wynika to ze stymulacji wydzielania insuliny tzn. hormonu anabolicznego, co przyczynia się do rozpoczęcia wzrostu mięśni.- Eliminowaniem katabolizmu - ta właściwość pozwala zatrzymać niszczenie włókien mięśniowych, co jest bardzo ważne nie tylko w dni treningowe, ale także podczas odpoczynku lub utracie wagi.Jeśli organizm otrzymuje wystarczającą ilość białka z pożywienia, nie jest konieczne uzupełnianie diety, ale rzadko tak się dzieje. Różnicą między białkiem a aminokwasami białkowymi jest szybkość wchłaniania. Jeśli pragnie się szybko i skutecznie wrócić do formy to rozpoczęcie przyjmowania aminokwasów białkowych jest dobrą okazją, aby dostarczyć mięśniom szybko przyswajalnych składników odżywczych, zapobiegać katabolizmowi i rozpocząć regenerację.
Tylko oferty
Cena
Producent
Pojemność
Rodzaj
Smak
Forma
Cechy
Data ważności
Lokalizacja sklepu
Pozostałe lokalizacje

Artykuły eksperckie

Aminokwasy BCAA – czym są i jak działają? Poprzednie Następne
Wśród suplementów przeznaczonych dla ćwiczących siłowo aminokwasy BCAA mają silną i ważną pozycję. Zobacz, jak działają aminokwasy BCAA i dlaczego warto je suplementować.

Aminokwasy i glutaminy - opinie