Bębny hamulcowe

4,36 / 5 z 21845 opinii

Układ hamulcowy to zawsze kilka elementów, które współpracując ze sobą zatrzymują dany pojazd w miejscu. Najczęściej pojęcie to kojarzy nam się z samochodem, gdyż jest to najpopularniejszy pojazd mechaniczny obecny na naszych drogach. W samochodzie mamy tak naprawdę do czynienia z dwoma układami: podstawowym i dodatkowym zwanym potocznie hamulcem ręcznym.
W samochodach osobowych mamy do czynienia z hydraulicznym układem hamulcowym, działającym niczym prasa hydrauliczna. Podczas hamowania płyn tłoczony jest do specjalnych tłoków, przy czym tłoki w kołach przednich są większe od tych w hamulcach tylnych, dzięki czemu siła hamowania kół przednich jest większa niż kół tylnych.
W takim układzie stosuje się dwa obwody hamulcowe na wypadek awarii jednego z nich. Zapewnia to małą awaryjność pojazdów a tym samym większe bezpieczeństwo na drodze.
W skład układu hamulcowego wchodzi pompa hamulcowa o dwóch tłokach na dwóch różnych cylindrach, na niej z kolei umieszczony został pojemnik z płynem hamulcowym. Podczas hamowania klocki hamulcowe ścierają się, co powoduje wysunięcie tłoków w zaciskach hamulcowych a to doprowadza do zmniejszenia poziomu płynu hamulcowego. W samochodach starszego typu poziom ten trzeba samemu kontrolować, nowsze zaopatrzone są w specjalne czujniki, informujące o potrzebie wymiany klocków bądź uszkodzeniu przewodu hamulcowego.
Jak każdy element urządzenia mechanicznego układ hamulcowy należy odpowiednio zabezpieczać i serwisować, gdyż od niego w bardzo dużej mierze zależy bezpieczeństwo wszystkich pasażerów i innych ludzi na drodze.

Filtry

Cena

Producent

Lokalizacja sklepu

z 166